تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 17163

سکته ناگهانی در جوانان، جدیدترین عارضه ویروس کرونا

سکته ناگهانی در جوانان، جدیدترین عارضه ویروس کرونا

سکته ناگهانی در جوانان، جدیدترین عارضه ویروس کرونا محققان همواره سعی در شناخت بیشتر ویروس کرونا دارند و در جدیدترین یافته‌های خود سکته ناگهانی در جوانان را به عنوان جدیدترین عارضه بیماری کووید ۱۹ معرفی کردند.
با گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا پزشکان همچنان به یافته‌های جدیدی از این ویروس می‌رسند. یکی از جدیدترین یافته‌های این محققان عارضه جدید سکته ناگهانی است که باعث شد برخی از بیماران جوان مبتلا به کروناویروس به آن دچار شده و جان خود را از دست دهند.
جدیدترین عارضه ویروس کرونا در جوانان از همان ابتدا شیوع ویروس کرونا بسیاری از محققان اعلام کردند این ویروس کمتر باعث مرگ جوانان یا میانسالان می‌شود و بیشترین مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ به سالمندان اختصاص دارد، اما اکنون محققان در یافته‌های جدید دریافتند کرونا در جوانانی که به صورت خفیف به این بیماری مبتلا می‌شوند، باعث سکته ناگهانی و مرگ خواهد شد.
بررسی‌های جدید حاکی از آن است که ویروس کرونا به شکل غیرمعمولی باعث لخته شدن خون (blood clotting) شده و نتیجه آن برای بیمار سکته ناگهانی خواهد بود. دکتر توماس اوکسلی، جرا..

سکته ناگهانی در جوانان، جدیدترین عارضه ویروس کرونا

محققان همواره سعی در شناخت بیشتر ویروس کرونا دارند و در جدیدترین یافته‌های خود سکته ناگهانی در جوانان را به عنوان جدیدترین عارضه بیماری کووید ۱۹ معرفی کردند.

با گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا پزشکان همچنان به یافته‌های جدیدی از این ویروس می‌رسند. یکی از جدیدترین یافته‌های این محققان عارضه جدید سکته ناگهانی است که باعث شد برخی از بیماران جوان مبتلا به کروناویروس به آن دچار شده و جان خود را از دست دهند.

جدیدترین عارضه ویروس کرونا در جوانان

از همان ابتدا شیوع ویروس کرونا بسیاری از محققان اعلام کردند این ویروس کمتر باعث مرگ جوانان یا میانسالان می‌شود و بیشترین مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ به سالمندان اختصاص دارد، اما اکنون محققان در یافته‌های جدید دریافتند کرونا در جوانانی که به صورت خفیف به این بیماری مبتلا می‌شوند، باعث سکته ناگهانی و مرگ خواهد شد.

بررسی‌های جدید حاکی از آن است که ویروس کرونا به شکل غیرمعمولی باعث لخته شدن خون (blood clotting) شده و نتیجه آن برای بیمار سکته ناگهانی خواهد بود. دکتر توماس اوکسلی، جراح اعصاب در بیمارستان کوه سینا در نیویورک در همین راستا اعلام کرد طبق اطلاعاتی که به دستمان رسیده ۵ بیمار زیر ۵۰ سال سن در زمان ابتلا به کرونا که علائم خفیفی نیز داشتند، به دلیل لخته شدن خون در رگ‌های بزرگ با عارضه سکته شدید مواجه شدند.

۷ برابر شدن سکته ناگهانی در جوانان

دکتر توماس اوکسلی در ادامه بیان کرد طی دو هفته گذشته سکته‌های ناگهانی در بیماران جوان به میزان ۷ برابر افزایش پیدا کرده است و بسیاری از این بیماران دارای سابقه بیماری نبوده‌اند و حتی علائم آنها نیز بسیار خفیف بود. در واقع سکته به ویژه سکته‌هایی که در شریان‌های بزرگ مغز رخ می‌دهد در افراد جوان یک پدیده غیرمعمولی محسوب می‌شود. سکته در شریان‌های خونی بزرگ باعث آسیب‌های شدید خواهد شد و اگر بیمار سریعا معالجه نشود، نتیجه آن مرگ خواهد بود.

هنگامی که جریان خود در شریان‌های خونی متوقف می‌شود، نتیجه آن مرگ سلول‌های مغزی خواهد بود و هرچه میزان توقف جریان خون بیشتر باشد، آسیب بیشتری به مغز وارد می‌شود. از این رو بیماران می‌بایست سریع‌تر معالجه شوند تا جان خود را از دست ندهند. ازاله لخته خون به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای درمان سکته در شریان‌های بزرگ محسوب می‌شود، اما پزشکان می‌گویند این فرایند می‌بایست ظرف مدت ۶ ساعت و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت روی بیمار انجام شود.

دکتر اوکسلی در پایان خاطرنشان کرد بسیاری از دولت‌ها از مردم می‌خواهند تا فقط در زمانی که علائمی چون تب شدید یا تنگی نفس را در خود مشاهده کردند با اورژانس تماس بگیرند، اما شواهد جدید حاکی از آن است افرادی که علائم سکته هم در خود مشاهده می‌کنند نیز بلافاصله باید با اورژانس تماس بگیرند تا به مراکز درمانی منتقل شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.