تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 73399

سونامی گوگل در پلی استور؛ ۱ میلیون اپلیکیشن حذف می‌شوند

سونامی گوگل در پلی استور؛ ۱ میلیون اپلیکیشن حذف می‌شوند

سونامی گوگل در پلی استور؛ ۱ میلیون اپلیکیشن حذف می‌شوندگوگل برنامه دارد برای افزایش ایمنی کاربران اندروید ۱۳ حدود ۱ میلیون برنامه را از پلی استور حذف کند. در ادامه جزئیات کامل را مشاهده کنید.

گوگل در..

سونامی گوگل در پلی استور؛ ۱ میلیون اپلیکیشن حذف می‌شوند

گوگل برنامه دارد برای افزایش ایمنی کاربران اندروید ۱۳ حدود ۱ میلیون برنامه را از پلی استور حذف کند. در ادامه جزئیات کامل را مشاهده کنید.

گوگل در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی اقداماتی جدی نسبت به حدود ۹۰۰ هزار برنامه فراموش‌شده در پلی استور صورت خواهد داد. به گفته شرکت تحلیلی Pixalate، گوگل پلی استور تقریباً ۸۶۹ هزار برنامه دارد که طی دو سال گذشته یا بیشتر بروزرسانی نشده‌اند و از لحاظ امنیتی تهدیدآمیز هستند. به همین دلیل، گوگل در حوالی انتشار نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی اندروید ۱۳ اقدام به حذف آن‌ها می‌کند تا امنیت هرچه بیشتر آن را تضمین کند.

گوگل پلی استور

به گزارش CNET، آن دسته از برنامه‌های اندروید در گوگل پلی استور که طی دو سال گذشته یا بیشتر بروزرسانی دریافت نکرده‌اند، از نتایج جستجو پنهان یا به صورت کامل از این پلتفرم حذف می‌شوند. در صورتی که این برنامه‌ها از نتایج جستجو پنهان بشوند، احتمالاً همچنان برای دانلود در دسترس کاربرانی قرار خواهند داشت که پیش‌تر آن‌ها را در اختیار گرفته‌اند. اگر به صورت کامل حذف بشوند، هیچ‌کس قادر به دسترسی به آن‌ها نخواهد بود.

در حول و حوش زمان انتشار اندروید ۱۳ برای گوشی‌های پیکسل در ماه نوامبر پیش رو، ۱ میلیون برنامه اندروید غیر فعال از پلی استور پنهان یا حذف خواهد شد.

گوگل پلی استور و اپل استور

همچنین بخوانید:گوگل پلی استور، اپلیکیشن های روسی را نابود می‌کند

گفتنی است اپل هم چنین رویکردی را برای پلتفرم اختصاصی خود در پیش گرفته است. بنا بر گفته تحلیل‌گران، اپ استور دارای نزدیک به ۶۵۰ هزار برنامه غیر فعال است و اپل منع دسترسی عموم کاربران به آن‌ها را در دستور کار قرار داده است. البته راهکار اپل برای این مسئله به اندازه گوگل واضح نبوده، اما برخی از توسعه‌دهندگان iOS مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد برنامه‌های منسوخ را کاملاً از پلتفرم خود حذف کند.

منبع :SamMobileمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.