تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 585569

سوزوکی گرند ویتارا 2022؛ یکی از گزینه های اصلی واردات به ایران

سوزوکی گرند ویتارا 2022؛ یکی از گزینه های اصلی واردات به ایران

سوزوکی گرند ویتارا 2022؛ یکی از گزینه های اصلی واردات به ایران سوزوکی ویتارا 2022 برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند محبوب ژاپنی آشنا خواهیم شد. طرح واردات خودرو قطعی شده و به زودی خودروهای خارجی تا سقف 20 هزار یورو اجازه ورود به بازار ایران

سوزوکی گرند ویتارا 2022؛ یکی از گزینه های اصلی واردات به ایران

سوزوکی ویتارا 2022 برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند محبوب ژاپنی آشنا خواهیم شد.

طرح واردات خودرو قطعی شده و به زودی خودروهای خارجی تا سقف 20 هزار یورو اجازه ورود به بازار ایران را خواهند داشت. در این میان محصولات شرکت ژاپنی سوزوکی نیز برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارند؛ برندی که حضور موفقی را طی سال‌های قبل در بازار ایران داشته و توانسته طی همکاری با ایران خودرو محصولات متنوعی را در ایران به فروش برساند.

سوزوکی ویتارا یکی از شاسی بلندهای محبوب و قدیمی بازار ایران محسوب می‌شود که ایران خودرو آن را از سال 1386 تا سال 1398 به مدت 12سال تولید و به بازار عرضه کرد. سوزوکی ویتارا مدتی قبل وارد نسل پنجم خود شد و اکنون از ظاهری به‌روزتر و موتور نیمه هیبریدی بهره می‌برد. سوزوکی ویتارا 2022 و تویوتا اربن کروزر به عنوان محصولات مشترک دو شرکت تویوتا و سوزوکی محسوب می‌شوند که از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی به یکدیگر شباهت دارند.

سوزوکی گرند ویتارا جدید در هند معرفی شده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز عرضه می‌شود. با توجه به سابقه حضور سوزوکی در ایران و محبوبیت این شاسی بلند در نزد مشتریان ایرانی، انتظار می‌رود بار دیگر با آزادسازی واردات خودرو شاهد حضور این شاسی بلند جمع‌وجور به بازار ایران باشیم. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند ژاپنی آشنا کنیم.

معرفی سوزوکی ویتارا 2022

بخش طراحی

سوزوکی ویتارا 2022 مشابه تویوتا اربن کروزر بر اساس زبان طراحی Crafted Futurism توسعه پیدا کرده است. این شاسی بلند جمع‌وجور شهری از ظاهری به‌روز بهره می‌برد و در نمای جلوی آن شاهد چراغ‌های باریک و سه تکه‌ای زیر در کاپوت هستیم. جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ نیز به عنوان یکی از بزرگترین تفاوت سوزوکی ویتارا 2022 با نسل‌های قبلی محسوب می‌شود که اکنون نوار کرومی آن را از بخش بالایی جدا کرده است.

سوزوکی ویتارا 2022

در نمای کناری این خودرو رینگ‌های 17 اینچی، خط شانه پهن، گلگیرهای بزرگ و عضلانی به چشم می‌خورند. در بخش عقب نیز شاهد چراغ‌های باریک دو رنگ هستیم که روی در صندوق قرار گرفته و به یکدیگر متصل می‌شوند. چراغ‌های عقب از گرافیکی مشابه دی‌لایت‌ها بهره می‌برند و طراحان برای آن سه لامپ LED را در نظر گرفتند. در دو طرف بدنه نیز مه‌شکن‌ها به چشم می‌خورند که با قاب برجسته توانستند ویتارای جدید را نسبت به قبل عریض‌تر کنند.

مشخصات فنی

سوزوکی گرند ویتارا 2022 با دو موتور بنزینی نیمه هیبریدی به بازار راه پیدا کرده است. نخستین موتور این خودرو از نوع 1.5 لیتری هیبرید هوشمند ساخت تویوتا بوده که یک موتور بنزینی و یک پیشرانه برقی 12 ولت با باتری لیتیوم یونی را شامل می‌شود.

سوزوکی ویتارا 2022

این پیشرانه بنزینی می‌تواند قدرتی برابر با 92 اسب بخار و گشتاور 122 نیوتن‌متر را به تولید برساند که با ترکیب پیشرانه برقی قدرت این نسخه به 115 اسب بخار و گشتاور آن به 141 نیوتن‌متر خواهد رسید. یک گیربکس e-CVT نیز قدرت تولیدی را با 4 حالت رانندگی به چرخ‌ها می‌رساند. این نسخه سوزوکی ویتارا 2022 یکی از کم مصرف‌ترین خودروها محسوب می‌شود؛ چرا که به ازای هر 100 کیلومتر فقط مصرف سوخت 3.6 لیتری را به همراه دارد.

سوزوکی ویتارا 2022

سوزوکی گرند ویتارا 2022 با پیشرانه دیگری از نوع 1.5 لیتری بنزینی با فناوری هیبرید هوشمند نیز به فروش می‌رسد که می‌تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس دستی 5 سرعته یا یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته همراه با پدال شیفتر وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

suzuki vitara 2022

این خودرو به امکاناتی چون استارت استاپ، گشتاور کمکی و سیستم بازیابی انرژی ترمز مجهز شده است. همچنین این شاسی بلند با گیرکس دستی مصرف سوخت 4.7 لیتری و با گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت 4.8 لیتر را به ازای هر 100 کیلومتر به همراه دارد. ضمن این که مصرف سوخت گیربکس دستی دو دیفرانسیل این خودرو نیز به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.1 لیتر خواهد بود.

قیمت سوزوکی ویتارا 2022

suzuki vitara 2022

سوزوکی ویتارا 2022 در تیپ‌های مختلف در کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت حدود 17 تا 19 هزار و 500 دلار به فروش می‌رسد که البته اگر واردکنندگان نسخه دو دیفرانسیل با امکانات بیشتر آن را به بازار عرضه کنند می‌توانند با جلب نگاه مشتریان فروش بسیاری بالایی را به ثبت برسانند. همچنین این خودرو در نسخه‌های بالاتر به سامانه چهار چرخ محرک مجهز بوده که همین موضوع مشتریان ایرانی را به خرید آن ترغیب خواهد کرد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.