تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۴۵
کد خبر : 72547

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکسسوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید معرفی شد. این شاسی بلند محبوب ژاپنی در مدل ۲۰۲۳ از پیشرانه هیبریدی کاملا جدیدی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و ..

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید معرفی شد. این شاسی بلند محبوب ژاپنی در مدل ۲۰۲۳ از پیشرانه هیبریدی کاملا جدیدی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

با وجود این که شرکت ژاپنی سوزوکی طی سال قبل تولید شاسی بلند ویتارا را متوقف کرد، اما اکنون از نسخه ۲۰۲۳ آن پرده برداشت. این خودرو که در بازار ژاپن با نام اسکودو ‌شناخته می‌شود در مدل ۲۰۲۳ از یک قوای محرکه هیبریدی کاملا جدید بهره می‌برد تا بتواند قبل از عرضه نسل جدید با رقبای سرسخت خود به رقابت بپردازد. در ادامه با مشخصات و امکانات سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید آشنا خواهیم شد.

مشخصات سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید

سوزوکی ویتارا 2023 هیبرید

شرکت سوزوکی نسل فعلی شاسی بلند محبوب خود را برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه کرد و برای این که این شاسی بلند بتواند با رقبای سرسخت خود به رقابت بپردازد طی این سال‌ها چند به‌روزرسانی مهم را برای آن در نظر گرفته است. این خودرو در سال ۲۰۱۸ یک فیس لیفت جزئی را تجربه کرد و با موتورهای توربوشارژ مدرن به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۲۰ نیز شاهد عرضه نسخه هیبریدی خفیف ۴۸ ولت آن به بازار بودیم.

سوزوکی ویتارا 2023 هیبرید

در همین راستا سوزوکی برای مدل ۲۰۲۳ ویتارا یک موتور هیبریدی کاملا جدید را در نظر گرفت و قصد دارد آن را فقط با همین پیشرانه به بازار ژاپن عرضه کند. البته این خودرو در بازار اروپا علاوه بر قوای محرکه هیبریدی جدید، با موتورهای هیبریدی خفیف نیز به فروش خواهد رسید. گفتنی است این شاسی بلند ژاپنی بر خلاف بخش فنی، از لحاظ ظاهری تغییرات خاصی را تجربه نکرده است.

سوزوکی ویتارا 2023 هیبرید

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین در کنار این موتور بنزینی یک موتور برقی با قدرت ۳۳ اسب بخار و گشتاور ۶۰ نیوتن‌متر نیز وجود خواهد داشت. این خودرو ظرف مدت ۱۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گفتنی است نسخه هیبرید خفیف این خودرو از شتابی برابر با ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد.

سوزوکی ویتارا 2023 هیبرید

یک گیربکس ۶ سرعته نیمه اتوماتیک ASG و سامانه چهار چرخ محرک AllGrip سوزوکی نیز وظیفه انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها را بر عهده دارد. این سامانه به حالت‌های مختلف اتوماتیک، اسپرت، برفی و قفل مجهز شده که علاوه بر ارتقای عملکرد خودرو، ویژگی‌های آفرودی مناسبی را نیز به همراه دارد.

سوزوکی ویتارا 2023 هیبرید

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید نسبت به مدل هیبریدی خفیف از باتری‌های بزرگتری بهره می‌برد و به همین دلیل طراحان باتری‌ها را به جای زیر صندلی‌ها اکنون در زیر صندوق بار قرار داده‌اند. باتری‌های بزرگ باعث شده تا راننده بتواند در شرایطی چون سرعت‌های پایین یا دنده عقب از نیروی برقی این خودرو استفاده کند. شرکت سوزوکی اعلام کرد این نسخه جدید ویتارا به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت حدود ۵.۱ لیتر را به همراه خواهد داشت.

سوزوکی ویتارا 2023 هیبرید

مشتریان می‌توانند سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید را در مدل پایه با تجهیزات استاندارد متعدد فقط با قیمت ۲۳ هزار دلار سفارش دهند. این خودرو به زودی با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ پوند به بازار بریتانیا نیز عرضه خواهد شد. هر چند این خودرو در بریتانیا با قیمت بیشتری از نسخه هیبریدی خفیف به فروش می‌رسد، اما نسبت به قبل سوخت کمتری را مصرف خواهد کرد.

منبعcarscoopsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.