تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 66717

سورپرایز شیائومی به مناسبت سال نو چینی؛ نسخه جدید MIUI 13 با بهبودهای فراوان، منتشر شد

سورپرایز شیائومی به مناسبت سال نو چینی؛ نسخه جدید MIUI 13 با بهبودهای فراوان، منتشر شد

سورپرایز شیائومی به مناسبت سال نو چینی؛ نسخه جدید MIUI 13 با بهبودهای فراوان، منتشر شدشیائومی جدیدترین آپدیت رابط کاربری MIUI را منتشر کرد. آپدیت این نسخه مخصوص از MIUI 13، به مناسبت سال نوی چینی منتش..

سورپرایز شیائومی به مناسبت سال نو چینی؛ نسخه جدید MIUI 13 با بهبودهای فراوان، منتشر شد

شیائومی جدیدترین آپدیت رابط کاربری MIUI را منتشر کرد. آپدیت این نسخه مخصوص از MIUI 13، به مناسبت سال نوی چینی منتشر شده است.

شرکت شیائومی نقاط قوت بسیار زیادی دارد اما پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولاتش، تا چند سال پیش جزو نقاط قوت این شرکت نبود. با این حال این روزها، شیائومی عملکرد فوق‌العاده‌ای در انتشار مداوم بروزرسانی‌ها و بهبود عملکرد رابط کاربری گوشی‌های هوشمندش دارد. شیائومی حالا آپدیت جدیدی را برای رابط کاربری MIUI نسخه ۱۳ منتشر کرده که می‌تواند یکی از بهترین آپدیت‌های گوشی‌های شیائومی تا به امروز باشد.

آپدیت مخصوص سال نوی چینی MIUI 13 شیائومی

آپدیت نسخه جدید MIUI 13 فعلا برای گوشی شیائومی ۱۲ پرو منتشر شده است. ورژن این بروزرسانی ۱۳.۰.۲۳.۰.SLBCNXM است و دارای حجم بالایی است. طبق گزارش کاربران چینی شیائومی ۱۲ پرو، این آپدیت حدود ۱.۱ گیگابایت حجم دارد. این نسخه از رابط کاربری MIUI به باور شیائومی، خاص‌ترین MIUI تمام تاریخ است! این شرکت باور دارد این نسخه از رابط کاربری گوشی‌هایش، کاملا سریع و روان و بسیار پایدار است. البته این ادعا غلط نیست و بررسی‌های انجام شده نیز صحت این سخنان شیائومی را تایید می‌کنند.

نسخه جدید MIUI

یکی از ویژگی‌های قابل توجهی که در بروزرسانی جدید MIUI 13 به کاربران ارائه خواهد شد، قابلیت بیشتر کردن حافظه رم یا Memory Expansion است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد حافظه رم گوشی خود ۳ گیگابایت افزایش دهند. این آپدیت روان بودن و پایداری سیستم عامل و رابط کاربری گوشی را نیز تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

در کنار تمام این قابلیت‌های جدید، باگ‌های زیادی نیز در این آپدیت از بین رفته‌اند و کاربران احتمالا دیگر با مشکلاتی که در بخش ری‌استارت کردن گوشی وجود داشت رو به رو نشوند. برخی از مشکلات گزارش شده در برنامه دوربین نیز با این آپدیت حل می‌شود. برای مثال ظاهرا ایراداتی در زمینه دقت رنگ و افکت‌های دوربین در این نسخه از MIUI حل شده است.

MIUI 13، بهترین نسخه رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در تاریخ است

تیم‌های توسعه شیائومی، MIUI و Thiel Labs با کمک هم یک مدل ارزیابی میزان روان بودن و پایداری را برای رسیدن به اهدافشان در MIUI 13 ایجاد کردند. روان بودن برنامه‌های نصب شده در گوشی طبق نتایج منتشر شده از تست‌های Master Lu’s Android fluency بسیار بالا است. در واقع شیائومی توانسته با آپدیت نسخه ۱۳ MIUI، رتبه اول این تست را به دست آورد.

تیم‌های توسعه شیائومی و زیرمجموعه‌هایش بیش از ۶ ماه مشغول توسعه نسخه جدید MIUI بودند. تلاش‌های شیائومی و همکارانش در این زمینه بی‌ثمر نبوده و این شرکت چینی توانست روان بودن کلی رابط کاربری را بین ۱۵ تا ۵۲ درصد افزایش دهد. با این که این آمارها به شدت امیدوارکننده هستند اما باید منتظر نظرات کاربران درباره این آپدیت ماند.

نسخه جدید MIUI

نسخه ۱۳ رابط کاربری MIUI شیائومی یک قابلیت مهم دیگر نیز دارد که می‌تواند برای استفاده‌های طولانی مدت، گوشی‌های این شرکت را به بهترین انتخاب تبدیل کند. شیائومی این نسخه از MIUI را طوری توسعه داده که مصرف برنامه‌های مختلف از منابع بسیار پایین باشد. طبق ادعای شیائومی، در استفاده ۳۶ ماهه از گوشی‌های مجهز به این رابط کاربری، عملکرد نوشتن و خواندن حافظه تنها ۵ درصد افت خواهد کرد. این یعنی حتی پس از ۳ سال استفاده از گوشی، تجربه استفاده از آن افت پایینی خواهد داشت.

شیائومی آپدیت MIUI 13 را برای تعدادی از گوشی‌های منتشر کرده اما هنوز بسیاری از کاربران، از این نسخه از رابط کاربری شیائومی بهره نمی‌برند. در صورتی که شما هم از کاربران گوشی‌های شیائومی هستید، می‌توانید لیست رسمی گوشی‌هایی که این آپدیت را دریافت می‌کنند را مشاهده کنید. با تمام نقاط قوت این نسخه از رابط کاربری گوشی‌های شیائومی، کاربران نمی‌توانند برخی برنامه‌ها را نصب کنند. برای دانستن زمان دقیق انتشار آپدیت MIUI 13، گجت نیوز را دنبال کنید.

منبع :giz chinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.