تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۰
کد خبر : 69894

سورن هیبرید سال آینده جایگزین پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و سمند می‌شوند

سورن هیبرید سال آینده جایگزین پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و سمند می‌شوند

سورن هیبرید سال آینده جایگزین پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و سمند می‌شوندبنابر آنچه مدیرعامل ایران خودرو گفته، قرار است در سال ۱۴۰۱ سورن هیبرید جایگزین دو خودروی سمند و پژو جی ال ایکس شود.
انتظار می‌رود سال آین..

سورن هیبرید سال آینده جایگزین پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و سمند می‌شوند

بنابر آنچه مدیرعامل ایران خودرو گفته، قرار است در سال ۱۴۰۱ سورن هیبرید جایگزین دو خودروی سمند و پژو جی ال ایکس شود.

انتظار می‌رود سال آینده بازار خودرویی کشور اندکی بهبود یابد. با توجه به برنامه‌هایی که وزارت صمت برای این صنعت دارد و اگر تیراژ خودرویی کشور افزایش یابد، می‌توان امیدوار بود. مدیرعامل ایران خودرو به تازگی اعلام کرده است که از سال ۱۴۰۱ به جای تولید سمند و پژو جی ال ایکس، سورن هیبرید یا همان سورن توربو دوگانه سوز را روانه بازار خواهد کرد.

سورن هیبرید جایگزین دو خودروی از رده خارج شده می‌شود

روز گذشته مراسم رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل بود. در حاشیه این مراسم از مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو پرسیده شد که آیا این گروه خودروسازی برنامه‌ای برای جایگزین کردن سمند و پژو جی ال ایکس دارد؟ وی در پاسخ به این پرسش گفت:

در سال آینده حدود ۷ محصول جدید برای عرضه خواهیم داشت. برخی از این تولیدات فیس لیفت نسخه‌های قدیمی‌اند و برخی دیگر تغییراتی در قسمت موتوری داشته‌اند. مثلا وانت آریسان در قسمت موتور، شاسی و تریم داخلی دچار تغییراتی شده و با کیفیت تر از قبل عرضه خواهد شد. از دیگر محصولات سال ۱۴۰۱ نیز می‌توان به رانا اتوماتیک، ۲۰۷ اتوماتیک، دنای سال، سمند و سورن است.

سورن هیبرید

به گفته وی سال آینده تارای برقی نیز روانه بازار خواهد شد. k125 نیز خودرویی است که در ۱۴۰۱ تمام کارهایش انجام خواهد شد و از سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید می‌رسد. خطیبی در ادامه صحبت‌هایش گفته سال آینده سورن هیبرید را در برنامه داریم که محصولی جایگزین برای شبکه حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی خواهد بود.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو پس از خروج سمند و پژو جی ال ایکس، خودرویی که بتواند با همان کیفیت در شبکه حمل و نقل باشد، وجود ندارد و به علت اینکه این دو خودرو کیفیت خوبی نداشتند از رده خارج شدند. سورن هیبرید جایگزین آنها خواهد شد.

با قطعه ساز شوخی نداریم

در شرایط فعلی خودروسازها مجبور هستند از قطعه سازانی خرید کنند که ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند. خطیبی توضیح می‌دهد که در بحث تأمین کیفیت قطعات خودرو با هیچ قطعه سازی شوخی نخواهیم داشت. به گفته وی باید با قطعه سازها از تعارف‌های الکی بیرون بیاییم و آنها نیز مسئولیت خودشان را بپذیرند. وی در ادامه می‌افزاید:

۷۰ درصد کیفیت خودرو به شبکه تأمین و قطعه سازان مربوط می‌شود. از سوی دیگر ما هم وظیفه داریم در بحث تسویه محاسبات و کنترل‌ها کار خود را درست انجام دهیم. این رابطه اگر بهبود یابد، مطمئناً کیفیت خودروها افزایش خواهد یافت.

سورن هیبرید

با دانگ فنگ همکاری می‌کنیم

همان‌طور که می‌دانیم ایران خودرو پیش تر همکاری‌های خوبی با شرکت دانگ فنگ داشته و خطیبی نیز با اشاره به همین همکاری‌ها از برنامه‌های آتی شرکت برای آغاز همکاری‌های مجدد صحبت کرده است. البته خطیبی می‌گوید که چون در شرایط تحریم هستیم باید با احتیاط بیشتری در مجامع بین المللی رفتار کنیم.

از طرفی وی خاطرنشان کرده که اگر مجدداً با دانگ فنگ همکاری کند، محصولات قدیمی را تولید نخواهند کرد و باید تولیدات جدیدی در خط تولید ایران خودرو راه یابند. به گفته وی برای سال ۱۴۰۱ تولید حدود ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است و از این تعداد بخش قابل توجه و ویژه‌ای برای تولیدات سی کی دی در نظر گرفته شده است. (هایما، سوزوکی و دانگ فنگ جزئی از این برنامه محسوب می‌شوند.)

رشد ۳۰۰ درصدی و صادرات

در ابتدای مراسم رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل، مهدی خطیبی ابراز امیدواری کرد که بتوانند در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار دستگاه صادرات به کشورهای دیگر داشته باشند و اگر این موضوع محقق شود رشد ۳۰۰ درصدی را شاهد خواهیم بود. خطیبی گفت:

سال آینده باید مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود و در این مورد نقش ایران خودرو دیزل نیز حیاتی است. تولیدات سال آتی باید زیان ده نباشند و به لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار بگیرند.

مهدی خطیبی

به گفته وی اگر برنامه‌های این شرکت محقق شود، تا چند سال آینده ایران خودرو از شرایط زیان ده خارج خواهد شد و به سود می‌رسد. به اعتقاد مدیرعامل ایران خودرو همزمان با افزایش تیراژ تولید، باید نگاه صادراتی به محصولاتمان داشته باشیم و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار دستگاه صادر کنیم.

بنابر آنچه خطیبی گفت، در حوزه توسعه محصولات اقدامات موثری انجام شده که با اصلاحات و برنامه‌های جدید ادامه خواهد یافت. به عقیده وی یکی از رموز موفقیت، احترام گذاشتن به قانون تجارت و مفاهیم هلدینگی است و به همین خاطر روی ایران خودرو دیزل حساب ویژه‌ای باز شده است.

ایران خودرو کار مقرون به صرفه می‌کند

خطیبی تأکید می‌کند که در سال آینده باید نگاه اقتصادی به تمام اصول داشته باشیم و همان‌طور که با وزارت صمت صحبت شده، قرار است که کار غیر اقتصادی نکنیم. خطیبی در ادامه افزود:

کیفیت خودرو چند وقت است مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته؛ به‌ طوری که اخیراً آقای هادیانفر رئیس پلیس کشور کیفیت خودروها را مورد نقد قرار داده و خودروهای داخلی را ارابه مرگ خوانده است.

پژو جی ال ایکس

به گفته مدیرعامل ایران خودرو در بازدیدی که آقای رئیسی از کارخانه داشتند، تأکید زیادی بر استفاده از قطعات مرغوب شده و پس از حضور در ایران خودرو دستور صادرات دادند. در واقع حرف خطیبی این است که باید خودرویی ایمن و با کیفیت تولید شود و توضیح می‌دهد که به هیچ وجه از قطعات نامرغوب در سال ۱۴۰۱ استفاده نخواهند کرد. وی در ادامه یادآوری می‌کند که:

خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، می‌بایست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.

مدیرعامل ایران خودرو مقصر اصلی کاهش کیفیت خودرو را دخالت های دولت می‌داند و در این خصوص به انتقاد نمایندگان مجلس از دولت اشاره می‌کند.

وزیر صمت:

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.