تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۴:۵۱

سوبارو STI E-RA معرفی شد؛ هایپرکار برقی ۱,۰۷۳ اسب بخاری هایپرکار برقی سوبارو STI E-RA طی نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۲ معرفی شده است که آغازگر عصر جدید بخش موتوراسپرت این خودروساز ژاپنی خواهد ب..

سوبارو STI E-RA معرفی شد؛ هایپرکار برقی ۱,۰۷۳ اسب بخاری

هایپرکار برقی سوبارو STI E-RA طی نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۲ معرفی شده است که آغازگر عصر جدید بخش موتوراسپرت این خودروساز ژاپنی خواهد بود.

زیرمجموعه موتوراسپرت سوبارو با نام «سوبارو تکنیکا اینترنشنال» (Subaru Tecnica International) طی نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۲ (۲۰۲۲ Tokyo Auto Salon) از سوبارو STI E-RA کانسپت رونمایی کرده است. این خودروی مسابقه‌ای بخشی از پروژه‌ای تحت عنوان STI E-RA Challenge به شمار می‌رود. سوبارو با این پروژه به دنبال این است تا در عصر کنونی که روی خودروهای برقی و کاهش آلایندگی‌های دی‌اکسید کربن تمرکز دارد، با فناوری‌های نو در دنیای موتوراسپرت آزمون و خطا کند و تجارب جدیدی را به دست آورد.

سوبارو STI E-RA به چهار موتور با گشتاور بالا در هر چرخ خود مجهز است و از فناوری گشتاور بُرداری چهار چرخ بهره می‌برد. توسعه و تولید این موتورها بر عهده یاماها بوده است و مجموعاً قدرت ۱,۰۷۳ اسب بخار را به تولید می‌رسانند. در این خودرو یک باتری پک لیتیوم یونی ۶۰ کیلووات ساعتی به کار رفته است. سوبارو این خودروی مسابقه‌ای را با توجه به مقررات مسابقات FIA E-GT که از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود، طراحی کرده است. سیستم چهار چرخ متحرک اکنون بخشی از مقررات مسابقات محسوب می‌شود.

از سال ۲۰۲۳ به بعد شاهد سوبارو STI E-RA در پیست نوربورگ در آلمان خواهیم بود. هدف این است STI E-RA طی ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه یک دور (لپ) را در این پیست به پایان برساند.

منبع :Motor1منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل