تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 72578

سوال بسیاری از طرفداران اپل: گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟

سوال بسیاری از طرفداران اپل: گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟

سوال بسیاری از طرفداران اپل: گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟بسیاری از کاربران این سوال را می‌پرسند که گوشی آیفون بخریم یا تبلت آیپد؟ ما در اینجا به بررسی و مقایسه این دو گجت با یکدیگر می‌پردازیم.
شما قصد دا..

سوال بسیاری از طرفداران اپل: گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟

بسیاری از کاربران این سوال را می‌پرسند که گوشی آیفون بخریم یا تبلت آیپد؟ ما در اینجا به بررسی و مقایسه این دو گجت با یکدیگر می‌پردازیم.

شما قصد دارید یکی از محصولات جدید اپل را بخرید، اما در انتخاب بین آیفون و آیپد گیر کرده‌اید؟ ممکن است گوشی آیفون را به خاطر حمل و نقل آسان‌تر انتخاب کنید. اما در آن سمت آیپدها اکنون به نمایشگرهایی مجهز شده‌اند که می‌توانند حتی جایگزین لپ تاپ شما نیز شوند. بعد از این پست می‌توانید پاسخ مشخصی را برای سوال «گوشی آیفون بخریم یا آیپد» پیدا کنید.

مقایسه آیفون با آیپد در ابعاد و طراحی

شکی نیست که آیپد از آیفون بزرگ‌تر است. به طور مثال آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی دو برابر بزرگ‌تر از آیفون ۱۱ پرو مکس اپل است. اولی ابعاد ۱۱.۰۵ در ۸.۴۶ در ۰.۲۳ اینچی و وزن ۶۴۱ گرمی دارد، در حالی که آیفون ۶.۲۲ در ۳.۰۶ در ۰.۳۲ اینچی است و ۲۲۶ گرم هم وزن دارد.

کوچک‌تر بودن ابعاد آیفون باعث راحت‌تر شدن حمل آن می‌شود. و به خاطر کوچک‌تر بودن، طبیعتاً شیک‌تر هم هست. در مقایسه با آن آیپد سنگین‌تر و بزرگ‌تر است و نمی‌توانید آن را داخل جیب خود گذاشته و به بیرون بروید. اما در عوض ابعاد بزرگ‌ترش فضای کار بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید یک دستی از آیفون خود استفاده کنید، اما برای استفاده از آیپد به هر دو دست لازم است.

گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟

نمایشگر بزرگ‌تر آیپد به شما اجازه می‌دهد بدون آنکه نیازی به زوم کردن باشد همه چیز را بزرگ‌تر و واضح‌تر ببینید که به خصوص اگر چشم‌های شما ضعیف باشد، این می‌تواند مفید باشد. تماشای فیلم و بازی کردن در یک نمایشگر بزرگ‌تر هم لذت‌بخش‌تر است.

نسبت ابعاد صفحه نمایش آیفون با آیپد نیز متفاوت است. به لطف همین شما می‌توانید روی صفحه آیفون دو اپلیکیشن را کنار یکدیگر اجرا کرده و به صورت همزمان از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال نسبت ابعاد تصویر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۴ به ۳ و تراکم پیکسلی آن ۲۶۵ppi است، در حالی که آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و تراکم پیکسلی ۴۵۶ppi را ارائه می‌کند.

عمر باتری

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو، ظرفیت باتری آن‌ها است. به طور مثال گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس از یک باتری ۳،۹۶۹ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد، در حالی که ظرفیت باتری آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل ۹،۷۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است. البته عمر باتری محصولات اپل کاملاً به استفاده کاربر بستگی دارد. اینکه چقدر طول می‌کشد تا شارژ باتری دستگاه شما خالی شود، کاملاً به میزان استفاده شما از اپلیکیشن‌هایی بستگی دارد که در طول روز داشته‌اید.

گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟

اپل ادعا می‌کند آیفون ۱۱ پرو مکس می‌تواند با تماشای ویدیو، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن و وب‌گردی بدون توقف تا ۱۰ ساعت شارژدهی داشته باشد. آیپد هم حدوداً یک ساعت از آیفون شارژدهی بیشتری دارد. میزان شارژ شدن این دستگاه‌ها هم با یکدیگر متفاوت است. شارژ کامل آیپد پرو بین ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. این درحالیست که آیفون ۱۱ پرو مکس برای شارژ کامل به نصف این مدت نیاز دارد.

گرچه عمر باتری آیفون هم قابل قبول است، اما اگر قصد سفر دارید یا می‌خواهید به محلی بروید که در آنجا به پریز برق دسترسی ندارید، حمل کردن آیپد عقلانی‌تر است.

تماس تلفنی

اصلی‌ترین استفاده از یک تلفن، گرفتن تماس است. این یکی از نقاط قوت آیفون نسبت به آیپد نیز محسوب می‌شود. یک آیفون می‌تواند هم از طریق شبکه موبایل و هم وای فای مکالمات تلفنی انجام دهد. ولی متأسفانه چنین چیزی در آیپد وجود ندارد. شما با آیپد فقط از طریق شبکه وای فای و اپلیکیشن‌های تماس مثل FaceTime به مکالمه بپردازید. البته هر دو محصول می‌توانند از شبکه موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده کنند.

پیام‌های متنی

یکی دیگر از مزایای آیفون در مقایسه با آیپد، امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی است. شاید این روزها دیگر این ویژگی خیلی مهم نباشد، اما اگر شخصی عادت به ارسال پیام متنی داشته باشد، این ویژگی برایش مهم است.

گوشی آیفون بخریم یا آیپد؟

هر دو دستگاه می‌توانند پیام‌های متنی ارسال و دریافت کنند؛ ولی نحوه انجام آن متفاوت است. شما با آیفون می‌توانید از طریق خط تلفن خود پیام‌های متنی SMS بفرستید. علاوه بر این می‌توانید از طریق iMessage بر بستر شبکه اینترنت هم پیام‌هایتان را برای دوستانتان که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، پیام ارسال کنید. این درحالیست که آیپد به شما اجازه ارسال پیام متنی SMS را نمی‌دهد. در نتیجه یا باید از iMessage استفاده کنید، یا از پیام‌رسان‌های آنلاین مثل واتساپ و تلگرام استفاده کنید که البته این روزها اکثر افراد از این روش برای فرستادن پیام استفاده می‌کنند.

سازگاری اپلیکیشن‌ها

در حالی که هم آیفون و هم آیپد به فروشگاه App Store دسترسی دارند، اما سیستم عاملی که روی آن‌ها اجرا می‌شود (iOS در آیفون و iPadOS در آیپد) با یکدیگر متفاوت است. یک تبلت آیپد می‌تواند هر اپلیکیشنی که برای آیفون یا آیپد طراحی شده را اجرا کند. اما در آن سمت آیفون فقط قادر به اجرای اپلیکیشن‌هایی است که مخصوص خودش طراحی شده باشد.

اما در سمتی دیگر از آنجا که اپلیکیشن‌های آیفون برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ طراحی نشده‌اند، ظاهر جذابی در آیپد نخواهند داشت. یکی از مهم‌ترین مثال‌ها اپلیکیشن اینستاگرام است که مدت زمان طولانی منتظر عرضه نسخه مخصوص آیپد آن هستیم.

قیمت

قیمت آیفون و آیپد برای بسیاری از کاربرانی که قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارند، عامل تعیین کننده‌ای است. آیفون گران‌تر از آیپد است؛ اما چرا یک iPhone سه برابر قیمت یک تبلت آیپد قیمت گذاری شده، در حالی که اندازه نمایشگر آن نصف است؟

در حالی که هر دو گجت کاربردی هستند، آیفون چیزی دارد که آیپد ندارد و آن شبکه موبایل است. آیپد، تبلتی است که معمولاً به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ و کامپیوتر شناخته می‌شود. و در حالی که قدرت بسیار مناسبی را در اختیار کاربر می‌گذارد، اما در این نقطه نسبت به آیفون ضعف دارد.

جمع‌بندی: آیفون بخریم یا آیپد اپل؟

برای پاسخ به این پرسش که آیفون بخریم یا آیپد، باید به نیازهایتان رجوع کنید. هر دو دستگاه خوبی هستند و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. انتخاب بین آیفون یا آیپد کاملاً به نیازهای خود شما بستگی دارد. اگر به دستگاه کوچک‌تری نیاز دارید که هم حمل آسان‌تری داشته باشد و هم به شبکه موبایل دسترسی داشته باشد، آیفون را انتخاب کنید. اما اگر به یک دستگاه مثل لپ تاپ نیاز دارید که نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشد و برای انجام امور مختلف و استفاده چندرسانه‌ای فضای کار بیشتری را در اختیار شما بگذارد، آیپد گزینه‌ی مناسب‌تری است.

منبع :makeuseofمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.