تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر : 63452

سوءاستفاده مدیران خودرو از بازار آشفته ایران؛ تیگو ۷ بیش از ۲۰۰ میلیون گرانتر از دیگنیتی

سوءاستفاده مدیران خودرو از بازار آشفته ایران؛ تیگو ۷ بیش از ۲۰۰ میلیون گرانتر از دیگنیتی

سوءاستفاده مدیران خودرو از بازار آشفته ایران؛ تیگو ۷ بیش از ۲۰۰ میلیون گرانتر از دیگنیتی برخی از محصولات مدیران خودرو از جمله تیگو ۷ و آریزو ۶ در مقایسه با اتومبیل‌های هم‌رده با قیمت بسیار ..

سوءاستفاده مدیران خودرو از بازار آشفته ایران؛ تیگو ۷ بیش از ۲۰۰ میلیون گرانتر از دیگنیتی

برخی از محصولات مدیران خودرو از جمله تیگو ۷ و آریزو ۶ در مقایسه با اتومبیل‌های هم‌رده با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسند.

مدیران خودرو قیمت جدید محصولات خود از جمله MVM و چری را در تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۰ اعلام کرده است. با توجه به قیمت جدید محصولات مدیران خودرو مشخص می‌شود که این اتومبیل‌ها در مقایسه با خودروهای هم‌رده گران‌تر هستند.

شرکت مدیران خودرو در جدیدترین بروزرسانی، قیمت MVM X22 را ۶۲۰ میلیون تومان و همچنین قیمت چری آریزو ۵ توربو (جدید)‌ را ۷۲۷ میلیون تومان اعلام کرده است. در صورتی اتومبیل‌های مذکور این‌چنین قیمت‌گذاری شده‌اند که اتومبیل‌های با کیفیت‌تر چینی از جمله دیگنیتی و فیدلیتی با قیمت ۷۹۵ و ۷۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند. علاوه بر این قیمت آریزو ۶ و تیگو ۷ نیز از دو محصول بهمن موتور بالاتر است،‌ در حالی که این دو محصول در مقایسه با محصولات بهمن موتور در سطح پایین‌تری قرار دارند.

با توجه به تحریم صنعت خودرو کشور و تعرفه واردات خودرو که منجر به افزایش چشم‌گیر قیمت خودروها می‌شود، می‌توان گفت خودروهای میان‌رده چینی که نسبت به اتومبیل‌های کره‌ای، ژاپنی و اروپایی ارزان‌تر هستند،‌ روانه بازار کشور می‌شوند تا بتوانند با قیمت پایین‌تر در بازار ایران به رقابت بپردازند. با این وجود، قیمت جدید برخی از خودروها مشخص می‌سازد که دیگر نمی‌توان به چشم یک خودرو ارزان قیمت به آن‌ها نگاه کرد.

اختلاف قیمت چشم‌گیر محصولات مدیران خودرو با همرده‌ها

مدیران خودرو

قیمت کارخانه‌ای محصولات مدیران خودرو پس از افزایش قیمت اخیر همچنان به قیمت بازار آن‌ها نزدیک است و محصولات این شرکت از نظر قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از خودروهای معادل در بهمن موتور گران‌تر هستند. این رعایت حقوق مصرف کننده در بهمن موتور باید در شرکت‌های دیگر مورد بررسی قرار گیرد، چرا که هر دو از ارز آزاد با قیمت یکسان استفاده می‌کنند و این در حالی است که تعیین قیمت‌ها به روش دستوری برای خودروسازان دیگر همچنان چالش است و آن‌ها نمی‌توانند قیمت اتومبیل‌های خود را به قیمت تمام شده آن نزدیک کنند.

مثلا فیدلیتی در فروش نقدی بهمن موتور ۷۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این در صورتی است که این خودرو در بازار آزاد حدودا ۳۰۰ میلیون گران‌تر خرید و فروش می‌شود و این مسئله باعث شده تا مشتریان از طرح فروش این خودرو استقبال ویژه‌ای کنند. اما قیمت کارخانه‌ای تیگو ۷ که به عنوان گران‌ترین محصول بهمن موتور شناخته می‌شود به قیمت بازار این اتومبیل که حدود یک میلیارد تومان می‌باشد، بسیار نزدیک است. برخی از کارشناسان خودرو معتقد هستند که افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو ممکن است باعث بالا رفتن قیمت بازار آن شود.

همچنین آریزو ۶ که تا پیش از بالا رفتن قیمت‌ها، با قیمتی در حدود ۸۷۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد،‌ در بازار آزاد نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان قیمت خورده بود. اما اکنون باید منتظر ماند و دید که افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو روی قیمت آن در بازار آزاد چه تأثیری خواهد گذاشت.

مقایسه چری تیگو ۷ و بهمن دیگنیتی

مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو قیمت جدید تیگو ۷ را ۹۹۱ میلیون تومان اعلام کرده است و این خودرو در بازار آزاد با دیگنیتی بهمن موتور که حدود ۷۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است رقابت تنگاتنگی دارد. دیگنیتی در واقع همان دانگ فنگ IX5 است.

از نظر ابعاد و اندازه، طول و فاصله محوری تیگو نسبت به دیگنیتی مقداری کمتر است. اما به دلیل سبک طراحی خودروها،‌ تیگو ارتفاع بیشتری دارد و قدبلندتر به نظر می‌رسد. اما از آن طرف برای دیگنیتی امکانات متنوع‌تری در نظر گرفته شده و این خودرو زیباتر طراحی شده است.

از نظر قوای فنی نیز این دو خودرو بسیار نزدیک به هم هستند. تیگو ۷ به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۱۴۷ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. برای دیگنیتی نیز یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در نظر گرفته شده است که توانی برابر با ۱۴۸ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که دیگنیتی در زمینه قوای فنی نسبت به رقیب خود کمی برتری دارد.

وظیفه انتقال قدرت پیشرانه تیگو ۷ بر عهده گیربکس ۶ دنده دو کلاچه گذاشته شده است. قدرت پیشرانه دیگنیتی نیز به وسیله گیربکس CVT منتقل می‌شود. گیربکس‌های دو کلاچه در مقایسه با گیربکس‌های CVT سرعت عمل بهتری دارند و همچنین لذت بیشتری را نیز برای راننده به ارمغان می‌آورند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.