تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 61566

سقوط بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار ؛ آیا ریزش ادامه دارد؟

سقوط بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار ؛ آیا ریزش ادامه دارد؟

سقوط بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار ؛ آیا ریزش ادامه دارد؟بیت کوین هشت روز پیش سقف تاریخی ۶۸,۷۸۹ دلار را ثبت کرد، اما بیت کوین اکنون به کانال ۵۰ هزار دلار سقوط کرده است. بازار به کدام سمت خواهد رفت؟
ب..

سقوط بیت کوین کانال 50 هزارسقوط بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار ؛ آیا ریزش ادامه دارد؟

بیت کوین هشت روز پیش سقف تاریخی ۶۸,۷۸۹ دلار را ثبت کرد، اما بیت کوین اکنون به کانال ۵۰ هزار دلار سقوط کرده است. بازار به کدام سمت خواهد رفت؟

به عقیده تحلیلگران این عقب‌نشینی طبیعی و طبق انتظار بوده است، مگر این که ادامه‌دار شود. آن‌ها معتقد هستند کاهش قیمت نزدیک به ۱۰ درصدی بیت کوین و ورود به کانال ۵۰ هزار دلار، افزایش نرخ‌های تامین مالی مرتبط با حفظ پوزیشن‌های لانگ در بازار فیوچرز را عادی کرده است.

بازارهای مالی بعد از صعودهای بدون ترمز باید اصلاح شوند. به عبارتی حباب آن‌ها باید از بین برود تا دارایی به قیمت و ارزش واقعی خود برگردد. انتشار یک خبر منفی یا آغاز فروش‌های سنگین توسط نهنگ‌ها می‌تواند شروع‌کننده حرکت‌ اصلاحی بازار باشد. به عنوان نمونه شروع سقوط اخیر بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار ناشی از فشار فروش هولدرهای ساکن کشورهای آسیایی به دنبال یک توئیت مدیر ارشد مالی شرکت توئیتر بود. او با انتشار یک توئیت مدعی شد خرید ارز دیجیتال توسط این شرکت منطقی نیست!

از یک طرف دیگر شاخص دلار بهبود پیدا کرد که ظاهرا به دلیل کاهش اجباری پوزیشن‌های لانگ توسط صرافی‌ها بوده است. در آن سو شاهد رشد اساسی پوزیشن‌های لانگ به ارزش حدود ۳۳۵ میلیون دلار در صرافی‌های بایننس و اف‌تی‌ایکس بوده‌ایم. این ترکیبی از لیکوئید شدن موقعیت‌های خرید در فیوچرز و خلاص شدن بازارسازان (میکرها) از قرار گرفتن در معرض خطر روند صعودی بود. با هجوم سفارشات بیشتر به بازار، سفارش‌های دارای اهرم گران‌تر تمام شدند.

بیشتر بخوانید: تحلیلگر مطرح ارز دیجیتال: قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ همه را شگفت‌زده می‌کند

در کنار این اتفاقا باید به امضای لایحه بازسازی زیرساخت آمریکا توسط رئیس جمهور این کشور اشاره کرد که بخشی از آن شامل وضع قوانین سخت‌گیرانه برای حوزه رمز ارزها و دریافت مالیات از واسطه‌ها و به عبارت بهتر «کارگزاران» ارزهای دیجیتال است. البته هنوز امکان اصلاح این طرح، که از دو سال دیگر اجرا خواهد شد، وجود دارد.

دست به دست دادن این اتفاقات سبب سقوط بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار شد. در حال حاضر برترین رمز ارز بازار حوالی ۵۹ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. اگر حمایت ۵۹ هزار دلاری شکسته شود نقطه حمایت بعدی ۵۷ هزار دلار خواهد بود. باید دید طی ۲۴ ساعت پیش رو بازار بیت کوین چطور پیش خواهد رفت. اگر خبر منفی خاصی منتشر نشود یا نهنگی اقدام به فروش نکند، BTC به احتمال زیاد به کانال ۶۰ هزار دلار برمی‌گردد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.