تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 56653

سقوط آزاد قیمت گوشی های شیائومی؛ گزارشی که بازار را بهم ریخت

سقوط آزاد قیمت گوشی های شیائومی؛ گزارشی که بازار را بهم ریخت

سقوط آزاد قیمت گوشی های شیائومی؛ گزارشی که بازار را بهم ریختگزارشات مربوط به قفل شدن گوشی های شیائومی در برخی کشورها، از جمله ایران تاثیر چشم‌گیری بر بازار موبایل داشته است.
طی روزهای اخیر شایعات و گز..

گوشی های شیائومیسقوط آزاد قیمت گوشی های شیائومی؛ گزارشی که بازار را بهم ریخت

گزارشات مربوط به قفل شدن گوشی های شیائومی در برخی کشورها، از جمله ایران تاثیر چشم‌گیری بر بازار موبایل داشته است.

طی روزهای اخیر شایعات و گزارشاتی پیرامون قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران، کوبا، کره شمالی، تونس، سوریه و شبه جزیره کریمه در فضای مجازی و رسانه‌ها در حال دست‌به‌دست شدن بود. ماجرا با انتشار مطلبی در انجمن «توسعه دهندگان ایکس‌دی‌ای» (XDA Developers) دربارۀ قفل شدن گوشی های شیائومی در کوبا آغاز و در کم‌تر از چند ساعت به تیتر یک رسانه‌های فعال دنیای تکنولوژی و موبایل تبدیل شد.

همچنین مطالعه کنید:

واکنش شیائومی به قفل شدن گوشی‌هایش: تحقیق می‌کردیم!

هرچند دیروز شیائومی در واکنشی رسمی، گزارشات مربوط به مسدود شدن گوشی‌هایش در چند بازار خاص را رد کرد و این را یک سیاست فرامنطقه‌ای برای جلوگیری از قاچاق محصولات و حفظ امنیت داده‌های کاربران خواند. اما این گمانه‌زنی‌ها تاثیر محسوسی بر بازار داشته‌اند.

بررسی نمودار قیمت تلفن‌های همراه شیائومی در بازار نشان می‌دهد که قیمت برخی از گوشی‌های این برند چینی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است! به عنوان نمونه قیمت شیائومی Redmi Mi Note 10 از ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان در هفته گذشته، امروز به ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. یا قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی پوکو F3 از ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کاهش قیمت گوشی های شیائومی

دانلود ویدیو

در این ویدیو نگاهی انداخته‌ایم به تاثیر گزارشات مربوط به سیاست‌های جدید شیائومی در خصوص کشورهای مورد تحریم آمریکا تا ببینیم یک گمانه‌زنی و احتمال تا چه اندازه می‌تواند بازار موبایل ایران را آشفته کند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.