تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر : 584360

سفری در تابستان به جاهای خنک

سفری در تابستان به جاهای خنک

هیچ چیز در فصل تابستان و گرمی هوا به اندازه سفر به جاهای خنک نمی تواند برای ما لذت بخش باشد؛ به همین جهت بیشتر افراد ترجیح می دهند تا در فصل تابستان با تورهای مختلفی نظیر تور ماسال، تور ماسوله، تور نمک آبرود و… چند روزی را در هوای خنک سپری کنند و لذت

هیچ چیز در فصل تابستان و گرمی هوا به اندازه سفر به جاهای خنک نمی تواند برای ما لذت بخش باشد؛ به همین جهت بیشتر افراد ترجیح می دهند تا در فصل تابستان با تورهای مختلفی نظیر تور ماسال، تور ماسوله، تور نمک آبرود و… چند روزی را در هوای خنک سپری کنند و لذت ببرند. از نظر جغرافیایی کشور ایران در موقعیت گرم و خشکی واقع شده و معمولاً در اکثر شهرهای کشور هوای بسیار گرم در تابستان وجود دارد اما در این میان در فصل گرما هم برخی از شهرهای هستند که آب و هوای خنکی دارند؛ پس بهتر است که یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و با تعطیل شدن مدارس و فصل تابستان به این شهرها سفر کنید…

تایسیزپرواز به عنوان آژانس مسافرتی معتبری که سالیان زیادی در حوزه برگزاری تورهای مختلف مشغول به فعالیت است اقدام به اجرای تورهای مخصوص تابستان نظیر تور ماسال ، تور نمک آبرود ، تور ماسوله و… می نماید؛ تایسیز پرواز تمام تلاش خود را می نماید تا تورهای اجرا شده از بالاترین سطح کیفیت و رضایت مهمانان عزیز برخوردار باشند.

تور ماسال

گیلان جزء یکی از استان هایی به شمار می رود که در کنار زیبایی بی نظیری که دارد بلکه از آب و هوای بسیار خوبی نیز برخوردار است و جزء زیباترین نقاط کشور ایران به شمار می رود؛ ماسال در استان گیلان و در شمال غربی رشت قرار گرفته است و در استان گیلان به عنوان یکی از ییلاق های مهم به شمار می رود.

اگر از تهران به مقصد ماسال حرکت می کنید ۳۷۴ کیلومتر با این منطقه زیبا فاصله دارید و حدوداً پنج ساعت زمان نیاز دارید تا بتوانید به ماسال برسید.

این شهر کوچک پر از زیبایی و سرسبزی است و شاید در نگاه اول فکر کنید که با یک نقاشی روبرو هستید اما همه چیز در ماسال در کنار درختانی سرسبز و آبشارهای مرتفع دست به دست هم داده تا ماسال را نسبت به مناطق دیگر متمایز کند. شاید تا همین قسمت مطلب مشتاق رفتن به ماسال شده باشید و کافیست که تور ماسال را انتخاب کنید تا با بهترین هزینه راهی گیلان و شهر زیبای ماسال شوید.

از اصلی ترین آبشار هایی که در ماسال وجود دارد و می توانید از آن ها دیدن کنید آبشار رامینه با ارتفاع ۱۰ متر، آبشار تولی نسا با ارتفاع ۱۰ متر و آبشار خون با ارتفاع ۱۵ متر است. ییلاق های ماسال بسیار معروف است به گونه ای که اگر صبح در ماسال باشید همه چیز را غرق در ابر و مه میبینید به گونه‌ای که زیبایی های آن صبح هنگام قابل مشاهده نیستند و می توانید با قدم زدن تجربه‌ای متفاوت را برای خودتان حاصل کنید؛ از اصلی ترین ییلاق های این منطقه می‌توان به ییلاق اولسبلانگاه، ییلاق سوئه چاله، ییلاق تلارگاه، ییلاق ملومه، ییلاق خندیله، ییلاق اسپی، ییلاق شنبه، ییلاق واشیار، ییلاق دشت آلنزه، ییلاق شالما، ییلاق خشکه دریا، ییلاق خان بند اشاره کرد.

توجه داشته باشید که ماسال فقط برای ییلاق ها یا طبیعت خود نیست که معروف شده بلکه دارای مناطق دیدنی دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

قلعه کول، غار آویشو، آبشار تولی نسا، آبشار رامینه، منطقه اسبه ریسه، پارک های ماسال، بام ماسال، پارک جنگلی ریزه مندان و….

در صورتی که به استان گیلان سفر کرده اید و از تور ماسال استفاده نموده اید می توانید برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی های بسیار زیبایی خریداری کنید؛ صنایع دستی ماسال و شیرینی های آن از معروفیت بسیار زیادی برخوردارند و می توانید در کنار آن از حصیر بافی، گلیم بافی، قلاب دوزی، شال بافی و… نیز استفاده کنید و در بازار های ماسال سوغاتی های بی نظیر بخرید.

تور ماسوله

یکی دیگر از منطقه های بسیار زیبا و دیدنی که در استان گیلان قرار دارد ماسوله می باشد که به صورت دقیق در بخش سردار جنگل فومن و فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت و در استان گیلان قرار می گیرد؛ ماسوله جز یکی از دیدنی ترین مکان های فومن به شمار می‌رود که با وجود خانه های زرد رنگ در دل کوه نقشی بسیار جذاب را به وجود آورده است. افرادی که از شلوغی های شهر خسته شده اند و میخواهند چند روزی را به خودشان استراحت بدهند کافیست که تور ماسوله را انتخاب کنند و شبهای پر از آرامش و صبح های خلوت و بی نظیر ماسوله استفاده کنند.

ماسوله آب و هوای مه آلود و کوهستانی دارد و تابستان های آن بسیار معتدل و خنک است به همین جهت گزینه ویژه ای برای سفرهای تابستان به شمار می رود. در تور ماسوله می توانید از جاذبه‌های طبیعی آن نیز استفاده کنید که شامل آبشار کوشم، رودخانه و آبشار ماسوله رودخان، آبشار خربو یا خرم بو، پارک جنگلی ماسوله، آبشار لارچشمه، قله شاه معلم، ییلاق کوربار ماسوله، ییلاق للندیز، چشمه آب معدنی علی زاخونی، ییلاق آندره و… می باشد.

 تور نمک آبرود

اگر اولین باری است که نام نمک آبرود را می شنوید باید بدانید که در استان مازندران و در ۱۲ کیلومتری غرب شهر چالوس واقع شده است. امکان سفر با خودروی شخصی شما به این منطقه زیبا وجود دارد اما عده ای برای اینکه از امکانات مختلف برخوردار باشند از تور نمک آبرود استفاده می کند و البته گزینه بسیار مناسبی نیز می باشد؛ شهرک توریستی نمک آبرود به صورت کلی دارای دو بخش است و منطقه توریستی آن به صورت جداگانه و منطقه مسکونی آن نیز دارای یک ورودی مجزا است و اگر میخواهید به منطقه توریستی وارد شوید باید هزینه را پرداخت نمایید.

پوشش گیاهی در منطقه نمک آبرود با استان مازندران متفاوت بوده و در جنگل های آن میتوانید درخت های متنوع و پوشش های گیاهی بی نظیر را ببینید. به دلیل نوع بادهای متفاوت در این منطقه آب و هوای مختلفی در نمک آبرود وجود دارد.

در بخش توریستی نمک آبرود سرگرمی ها و بازی های متنوعی برای مسافران در نظر گرفته شده و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این منطقه می‌توان به تله کابین نمک آبرود، سورتمه سواری، پینت بال اشاره کرد. با تور نمک آبرود سفری لذت بخش را تجربه کنید.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.