تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر : 66518

سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو به ایران بعد از ممنوعیت واردات چه شد؟

سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو به ایران بعد از ممنوعیت واردات چه شد؟

سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو به ایران بعد از ممنوعیت واردات چه شد؟پس از این که در سال ۱۳۹۶ واردات خودرو به کلی ممنوع شد، سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو چه شد؟ آیا این شرکت‌ها هنوز هم فعا..

سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو به ایران بعد از ممنوعیت واردات چه شد؟

پس از این که در سال ۱۳۹۶ واردات خودرو به کلی ممنوع شد، سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو چه شد؟ آیا این شرکت‌ها هنوز هم فعالیت می‌کنند؟

طی سال‌های اخیر خریداران خودرو کسانی بوده‌اند که به بازار داخلی و بعد از آن بازار خودروهای مونتاژی روی خوش نشان داده‌اند. شاید بتوان گفت در حال حاضر تنها ۵ درصد و چه بسا کمتر از خودروهای مورد تقاضای داخل، وارداتی هستند. البته همین بازار کوچک هم توانسته جای خودش را در بازارهای بزرگ پیدا کند و همان‌طور که می‌بینیم در حال حاضر افراد زیادی اعم از خریداران و فروشندگان، درگیر آن هستند.

سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو چه شد؟

چندی پیش نام نمایندگی‌های انحصاری خودروهای وارداتی از سر بسیاری از شرکت‌ها برداشته شد و همین منجر به این شد که شرکت‌های واردکننده بزرگ خودرو، از اهمیت نمایندگی‌های رسمی بیفتند و دیگر رونق سابق را نداشته باشند؛ چرا که شرکت‌های بسیاری با اندیشه واردات وارد این بازار شدند.

سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو

تا قبل از این که دروازه واردات خودرو توسط دولت بسته شود بسیاری از افراد قشر مرفه در صدد بودند تا با هزینه بیشتر، خودرویی سوار شوند که حداقل به لحاظ مسائل ایمنی و رفاهی حرفی برای گفتن دارد. اما شاید سوال پیش آید که شرکت های وارد کننده خودروهای خارجی بعد از این ممنوعیت و وقفه طولانی هم اکنون مشغول به چه کاری هستند؟ در ادامه به وضعیت چند تا از مهم‌ترین این شرکت‌ها می‌پردازیم.

پرشیا خودرو

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شرکت های وارد کننده خودرو که حتی در دوره ممنوعیت واردات خودرو همچنان مشغول خدمت‌رسانی است، شرکت پرشیا خودرو است. این شرکت در دوران محدودیت‌ها هم همواره خودروی صفر داشته و توانسته خودروهای خود را از گمرک ترخیص کند.

از جمله ابتکارات این شرکت این است که برای تمامی خودروهای صفر خود از هاچ بک گرفته تا سدان‌های دیگر، طرح‌های فروش اقساطی و نقدی برگزار می‌کند. شرکت مذکور همچنین توانسته طی سال‌های اخیر وارد بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی کارکرده شود و از مهم‌ترین ابداعات این شرکت راه‌اندازی بخشی تحت عنوان بازسازی و فروش خودروهای کلاسیک است. پرشیا خودرو این خودروها را با تضمین تعویض و تعمیر قطعات اصلی به فروش می‌رساند.

سرنوشت شرکت های بزرگ واردکننده خودرو

جهان نوین آریا

شرکت جهان نوین آریا تازه وارد است و هنوز حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما چون نمایندگی انحصاری فروش نیسان‌ها را در اختیار دارد می‌تواند آینده خوبی داشته باشد. تا چندی پیش یکی از وظایف این شرکت، ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان جوک و ایکس تریل بود و تمام تلاش خود را می‌کرد تا بتواند با جشنواره‌های مختلف نظر نیسان دوستان را به خود جلب کند.

این شرکت به تازگی و اواسط تابستان امسال دل را به دریا زده و حالا به خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده جوک و ایکس تریل می‌پردازد. جهان نوین آریا سابقه شرکتی همچون پرشیا خودرو ندارد، اما می‌تواند به واسطه انحصار در نیسان‌ها نظر مشتریان را به خود جلب کند.

ستاره ایران

شرکت ستاره ایران از جمله شرکت‌هایی است که تمام تمرکز خود را روی سرویس‌دهی عالی گذاشته و قصد ندارد روی خودروهای کارکرده سرمایه‌گذاری کند. این شرکت نماینده انحصاری مرسدس بنز است و همین ماه پیش جشنواره بازدید زمستانی مرسدس بنز را برگزار کرد.

شرکت های بزرگ واردکننده خودرو

در طرح مذکور که البته مهلت آن تمام شده مالکان خودروهای بنز می‌توانستند خودروهای خود را به صورت رایگان عیب‌یابی کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل با ۱۰ درصد تخفیف تعمیر نمایند. همچنین شرکت ستاره ایران تاکنون چندین تعمیرگاه در مراکزی همچون کرج و ایران مال تاسیس کرده است.

آسان موتور و اطلس خودرو

این دو شرکت که نمایندگی انحصاری هیوندای و کیا را بر عهده داشتند از همان ۴ سال پیش در انزوای مطلق به سر می‌برند. آنها تا سال ۹۸ یعنی دو سال پیش طرح‌های خدمات پس از فروش برگزار می‌کردند اما چون نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند منزوی‌تر شدند.

شرکت‌های آسان موتور و اطلس خودرو نتوانسته‌اند رضایت مشتریان خود را در خصوص خدمات پس از فروش جلب کنند. علت این امر تغییر کاربری این شرکت‌های وارد کننده از واردات خودرو به مونتاژ خودرو در قالب شرکت فردا موتور است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.