تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۲۹
کد خبر : 55891

سرعت انتقال داده استارلینک به سرعت نور نزدیک می‌شود!

سرعت انتقال داده استارلینک به سرعت نور نزدیک می‌شود!

سرعت انتقال داده استارلینک به سرعت نور نزدیک می‌شود!سرویس ماهواره‌ای Starlink برای تامین اینترنت پرسرعت در سراسر دنیا راه‌اندازی شده است. به ادعای ایلان ماسک، سرعت انتقال داده استارلینک می‌تواند به سر..

سرعت انتقال داده استارلینکسرعت انتقال داده استارلینک به سرعت نور نزدیک می‌شود!

سرویس ماهواره‌ای Starlink برای تامین اینترنت پرسرعت در سراسر دنیا راه‌اندازی شده است. به ادعای ایلان ماسک، سرعت انتقال داده استارلینک می‌تواند به سرعت نور برسد.

هم‌اکنون استارلینک با کاربران محدود در مرحله آزمایشی قرار دارد و خیلی سریع پیش می‌رود. این سرویس می‌تواند تضمین کننده‌ی دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دورافتاده باشد؛ هر چند که فعلا سرعت آن در حد انتظار نیست. مدیرعامل اسپیس ایکس اما نوید استفاده از تجهیزات لیزری را برای افزایش سرعت انتقال داده استارلینک داده است.

فعلا شبکه استارلینک به دیش، ماهواره و ایستگاه‌های زمینی متکی است. ولی به گفته‌ی ایلان ماسک، کمپانی SpaceX قصد دارد با استفاده از ماهواره‌های مجهز به لیزر، خود را از شر ایستگاه‌های زمینی خلاص کند. زیرا ارتباط این ایستگاه‌ها با ماهواره‌ها زمان زیادی می‌گیرد و همین امر، سرعت انتقال داده استارلینک را پایین می‌آورد.

ایلان ماسک انتظار دارد با استفاده از تجهیزات لیزری، داده‌ها تا ۴۰ درصد سریع‌تر از فناوری فیبر نوری منتقل شوند. این یعنی دستیابی به سرعت سرسام‌آور بدون لمس زمین!

سرعت انتقال داده استارلینک

بر مبنای این ادعا و با توجه به سرعت فعلی فیبر نوری، سرعت انتقال داده استارلینک به بیش از ۲۹۰ هزار کیلومتر در ثانیه خواهد رسید که ۹۷ درصد سرعت نور در خلاء است.

پیشرفت پرشتاب اسپیس ایکس در این حوزه، چنین ادعایی را باورپذیر جلوه می‌دهد. این کمپانی همچنین قصد افزایش ظرفیت انتقال داده، کاهش تاخیر به ۵۰ میلی‌ثانیه و تقویت پوشش‌دهی در مناطق قطبی را با استفاده از نسل دوم ماهواره‌های خود دارد.

بیشتر بخوانید: دیش های مقاوم استارلینک برای دریافت اینترنت ماهواره ای در مناطق بد آب و هوا ساخته می‌شوند

اسپیس ایکس در تکاپو برای فرستادن بیش از ۱۲۰۰ ماهواره استارلینک به مدار در چند ماه آینده است؛ اما شاید در این مسیر با چالش‌هایی نیز مواجه باشد: از جمله کمبود سوخت راکت و کند بودن روند ساخت ماهواره!

منبع :gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.