تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر : 68654

سرزمین های آبی در ایران؛ پاتوق آبتنی گردشگران

سرزمین های آبی در ایران؛ پاتوق آبتنی گردشگران

سرزمین های آبی در ایران؛ پاتوق آبتنی گردشگرانیکی از بخش‌های هیجان‌انگیز در مسافرت، بازدید از مکان‌های تفریحی و مهیج است. در طول سفر نباید که فقط به زیارتگاه‌ها و مکان‌های تاریخی برویم.
گاهی انسان تمای..

سرزمین های آبی در ایران؛ پاتوق آبتنی گردشگران

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز در مسافرت، بازدید از مکان‌های تفریحی و مهیج است. در طول سفر نباید که فقط به زیارتگاه‌ها و مکان‌های تاریخی برویم.

گاهی انسان تمایل دارد که از فضاهای تفریحی مثل سرزمین‌های آبی، پارک‌ها، شهربازی‌ها و… نیز دیدن کند. یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف، وجود سرزمین‌های آبی است.

این مکان به پاتوقی برای آب‌تنی گردشگران تبدیل‌شده است. اگر قصد مسافرت دارید، به شما توصیه می‌کنم به پارک‌های آبی سری بزنید و خستگی راه را با رفتن به این مکان از یاد ببرید. در این مقاله قصد داریم شما را با سرزمین‌های آبی در ایران؛ پارک آبی، پاتوق آب‌تنی گردشگراندر ایران آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

تنها پارک آبی شمال ایران

با اجاره ویلا در شمال کشور چند روزی را با خیال راحت به تفریح و گردش در این منطقه بپردازید. معمولا افراد با مشاهده تعطیلات در تقویم، وسایل سفر را جمع کرده و عازم شهرهای شمالی کشور می‌شوند. در مناطق شمالی ایران جاذبه‌های گردشگری، جنگل، دریا، هوای پاک و دلپذیر، پارک آبی و موارد دیگری همه دست‌به‌دست هم داده‌اند و باعث جذب افراد به آن منطقه می‌شوند.

پارک آبی شمال کشور از نظر وسعت به‌عنوان دومین پارک در ایران شناخته‌شده است. این پارک در شهر رامسر و نزدیک دریای زیبای خزر قرار گرفته است. در پارک آبی رامسر از امکانات تفریحی مانند قایق موتوری، پاراسل، اسکله، کافی‌شاپ و رستوران‌های بسیار زیبا برای جذابیت و هیجان بیشتر به فضا استفاده می‌شود.

شما با سفر به رامسر علاوه بر لذت بردن از پارک آبی، در اطراف آن نیز مکان‌های تفریحی زیادی وجود دارند که می‌توانید ازآنجا نیز دیدن کنید. از این تفرجگاه‌ها می‌توان به تله‌کابین، ساحل نمک‌آبرود، ساحل توسکا سرا، متل قو و… اشاره کرد. قطعا در هر فصلی از سال که به رامسر سفر کنید با دیدن زیبایی آن، از سفر خود خسته و پشیمان نخواهید شد. همچنین در این شهر برای راحتی مسافران ویلاهای زیبایی ساخته‌شده است.

پارک اوشن کیش

در کیش جاذبه‌های توریستی زیادی وجود دارد و هرساله تعداد آن بیشتر می‌شود. این منطقه در جنوب ایران قرار گرفته و به ‌نام نگین خلیج‌فارس شناخته می‌شود. اگر به دنبال مکانی می‌گردید که در کنار تفریح لذت و هیجان را نیز تجربه کنید، به شما توصیه می‌کنیم که قطعا سفری به کیش داشته باشید.

در این سفر حتما به مکان تفریحی پارک اوشن بروید. پارک اوشن حدود ۵ سال است که در این منطقه ساخته شده و طی روز پذیرای میهمانان زیادی از تمام جهان است. این پارک به‌عنوان اولین پارک روباز در ایران شناخته می‌شود. در پارک اوشن شما معنای واقعی هیجان را خواهید فهمید.

وجود این پارک باعث جذب مسافران زیادی به این منطقه شده و ازاین‌رو تاثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی جزیره کیش دارد. این پارک به‌عنوان اولین پارک آبی روباز برای بانوان است؛ به همین دلیل بانوان برای رفتن به‌ آنجا هیجان بیشتری دارند.

یکی‌دیگر از قسمت‌های هیجان‌انگیز در این پارک وجود سرسره‌های مختلفی است که در این مجموعه قرارگرفته دارد. سرسره‌ها در سه سطح راید آرام، تند و هولناک طراحی شده‌اند که شما با توجه به علاقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از جذابیت‌های دیگر این پارک می‌توان به اسکیپ روم، رستوران‌ها، مراکز تجاری و… اشاره کرد.

سرزمین های آبی

با توجه به مسافران زیادی که به این منطقه سفر می‌کنند برای راحتی و آرامش آن‌ها سوئیت‌هایی ساخته شده است. شما با اجاره سوئیت در کیش می‌توانید بدون نگرانی در مورد مکان برای استراحت، از سفر خود لذت ببرید.

سرزمین موج‌های آبی مشهد

مشهد یکی از شهرهای زیارتی در ایران است که هر ساله پذیرای میهمانان زیادی از سراسر جهان است. معمولا مشهد را یک شهر زیارتی می‌دانند و هدف افراد از سفر به این شهر تنها رفتن به حرم مطهر امام رضا (ع) است؛ اما در کنار زیارت کمی تفریح و گردش نیز شما را سرحال می‌کند.

در مشهد پارک‌های آبی به تعداد زیادی ساخته‌شده، اما معروف‌ترین این پارک‌ها سرزمین موج‌های آبی است. این پارک را در دو فاز تاسیس کرده‌اند. اولین بار این پارک آبی در سال ۱۳۸۶ و منطقه قاسم‌آباد مشهد افتتاح شد. بار دوم این پارک را در سال ۱۳۹۷ تاسیس کردند و هدف از ساخت آن ایجاد یک پارک آبی هیجان‌آور مختص به بانوان بود.

جذاب‌ترین و مهیج‌ترین قسمت سرزمین موج‌های آبی مشهد وجود سرسره‌های آبی در آن‌ها است. از جذابیت‌های دیگر آن می‌توان به رودخانه خروشان و آرام، چاله فضایی، سرسره تورنادو، سقوط آزاد، جکوزی سرد و گرم، سرسره تاپسی توروی و… اشاره کرد. شما با سفر به مشهد و رفتن به این پارک آبی دیگر نیازی نیست نگران کودکان خود باشید. کارکنان این مجموعه، محیطی به نام آکوآپلی را در آنجا ساخته‌اند که در آن کودکان از ۳ تا ۱۰ می‌توانند به تفریح و بازی بپرازند.

یکی از نگرانی‌های مسافرین این شهر وجود مکانی برای استراحت است؛ اما لازم نیست ناراحت و نگران باشید. شما می‌توانید با اجاره روزانه خانه در مشهد هم زیارت کنید و به سرزمین موج‌های آبی بروید و به‌راحتی مکانی برای استراحت پیدا کنید.

سرزمین های آبی

کلام آخر

ایران یک کشور چهار فصل است؛ بنابراین در هر فصلی با سفر کردن به نقاط مختلف آن می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید. در ایران شهرهای زیادی با جاذبه‌های گردشگری طبیعی وجود دارد. در کنار این جاذبه‌های طبیعی مکان‌های تفریحی مختلفی نیز ساخته شده است.

افراد در هر فصلی با رفتن به آنجا لذت برده و معنای واقعی هیجان را درک می‌کنند. یکی از این مکان‌های مهیج پارک‌های آبی مختلفی است که در شهرهای ایران ساخته شده‌اند. در این مقاله شما را با سرزمین‌های آبی در ایران؛ پارک آبی، پاتوق آب‌تنی گردشگراندر ایران آشنا کردیم، امیدواریم با خواندن آن اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.