تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 583603

سرانجام دعوای ایلان ماسک و توییتر چه می‌شود؟

سرانجام دعوای ایلان ماسک و توییتر چه می‌شود؟

سرانجام دعوای ایلان ماسک و توییتر چه می‌شود؟ دعوای ایلان ماسک و توییتر بالا گرفته و به نظر می‌رسد خرید آن توسط ثروتمندترین فرد جهان به زودی لغو می‌شود. اما سرانجام این دعوا چه خواهد شد؟ طی ساعت‌های گذشته شایعات زیادی از لغو پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک به گوش می‌رسد.

سرانجام دعوای ایلان ماسک و توییتر چه می‌شود؟

دعوای ایلان ماسک و توییتر بالا گرفته و به نظر می‌رسد خرید آن توسط ثروتمندترین فرد جهان به زودی لغو می‌شود. اما سرانجام این دعوا چه خواهد شد؟

طی ساعت‌های گذشته شایعات زیادی از لغو پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک به گوش می‌رسد. مدیران این شبکه اجتماعی پیشنهاد خرید ماسک را در ماه آوریل پذیرفته بودند، اما ظاهراً این معامله به خاطر تعداد بالای اکانت‌های جعلی کشف شده، در شرف لغو شدن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک از خیر توییتر گذشت

واشنگتن پست در گزارشی نوشته است «پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر به خاطر اطلاعاتی که این شبکه اجتماعی از اکانت‌های فیک خود در اختیار ماسک قرار نداده، در آستانه لغو شدن است». این یعنی اکانت‌های جعلی که در این شبکه اجتماعی ایجاد شده‌اند، خیلی بیشتر از آن چیزی هستند که مدیرعامل تسلا انتظار داشته است.

این اولین باری نیست که چنین خبری شنیده می‌شود. پیشتر نیز ماسک از تعداد ربات‌ها و اکانت‌های اسپم توییتر انتقاد کرده بود. اما توییتر آن را به سرعت پذیرفت و قبول کرد که برای شفاف‌سازی هر چه بیشتر، هر کاری که از دستش برآید را انجام می‌دهد.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک در حاله‌ای از ابهام

توییتر به خبرنگاران گفته است که روزانه بیش از ۱ میلیون اکانت اسپم را غیرفعال می کند. این دو برابر بیشتر از آن چیزی است که پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توییتر در ماه مه گذشته گفته بود. با این حال توییتر از موضع خودش کوتاه نیامده و همچنان ادعا می‌کند که فقط ۵ درصد از پایگاه کاربرانش جعلی هستند. توییتر حتی توضیح داده که چگونه به این آمار رسیده است. آن‌ها بررسی‌های انسانی متعددی را روی هزاران اکانت انجام داده‌اند که این کار به طور رندوم و در مدت زمان طولانی انجام می‌شود. توییتر همچنین از اطلاعات شخصی کاربران ثبت نام کرده از جمله آدرس IP و محل زندگی آن‌ها برای آزمایش استفاده می‌کند.

اما این ظاهراً از دید ماسک کافی نبوده است؛ کسی که ادعا می‌کند تعداد اکانت‌های جعلی توییتر بسیار زیاد است و این تعداد زیاد قاعدتاً منجر به ارزش کمتر این پلتفرم اجتماعی خواهد شد. به تر ترتیب اگر این معامله به سرانجام نرسد، ماسک علاوه بر هزینه‌های سنگین برای دعوای حقوقی، باید ۱ میلیارد دلار غرامت را هم کنار بگذارد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.