تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 73488

سراتو کارکرده یا تارا؛ کدام ازرش خرید بیشتری دارد؟

سراتو کارکرده یا تارا؛ کدام ازرش خرید بیشتری دارد؟

سراتو کارکرده یا تارا؛ کدام ازرش خرید بیشتری دارد؟اگر قصد خرید اتومبیل تارا یا سراتو کارکرده را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم کدام‌یک از این محصولات ارزش خرید بیشتری دارند.
گروه صنعتی ای..

سراتو کارکرده یا تارا؛ کدام ازرش خرید بیشتری دارد؟

اگر قصد خرید اتومبیل تارا یا سراتو کارکرده را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم کدام‌یک از این محصولات ارزش خرید بیشتری دارند.

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی اتومبیل تارا را به عنوان جدیدترین سدان خود روانه بازار کشور کرده است. این محصول که در طراحی آن از پژو ۳۰۱ الگوبرداری شده است در بازار کشور رقبای نسبتا زیادی دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها مدل کارکرده سراتو سایپا ۱.۶ لیتری دنده ای است. اگر قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری‌ دارند.

با ایران خودرو تارا بیشتر آشنا شوید

تارا

گروه صنعتی ایران خودرو ابتدا قصد داشت پژو ۳۰۱ را روانه بازار کشور کند، اما با بر هم خوردن برجام و خروج شرکت پژو از ایران، این برنامه به نتیجه نرسید و ایران خودرو تصمیم گرفت تا با ایجاد تغییراتی در پژو ۳۰۱ نسخه ایرانیزه شده این محصول را با نام Tara در اختیار متقاضیان ایرانی قرار دهد.

جدیدترین سدان ایران خودرو به پیشرانه تقویت شده TU5 پلاس مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۱۱۳ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر به تولید برساند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک گذاشته شده است. ما در این مقاله نسخه دستی تارا را مورد بررسی قرار می‌دهیم که می‌تواند در حدود ۱۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند. وزن این سدان حدود ۱۱۷۰ کیلوگرم است و نهایت سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

تارا از صندوق عقب بسیار وسیعی با گنجایش معادل ۶۴۰ لیتر بهره می‌برد که این یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت سدان جدید ایران خودرو است. لازم به ذکر است که تا پیش از تارا صندوق هیچ‌یک از سدان‌های داخلی چنین حجمی نداشته و تارا از این بابت رکورددار محسوب می‌شود.

بررسی سدان جدید ایران خودرو از نظر امکانات رفاهی

تارا

گروه صنعتی ایران خودرو این سدان جمع و جور را با امکانات نسبتا متنوعی روانه بازار کشور کرده است که در جدول زیر می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها را ببینید:

سامانه کنترل پایداریفرمان برقی دیجیتال
دو کیسه هوای جلو سنسور دنده عقب
مه شکن‌های جلو و عقبآنتن سقفی اکتیو
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالاییسیستم کنترل کشش
ترمز ضد قفل ABS و EBDترمزهای چهارچرخ دیسکی
سامانه کنترل پایداریتنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو
سنسور دنده عقبمیرورلینک
سنسور فشار باد تایرهاآینه‌های جانبی برقی راهنمادار
صندلی راننده و سرنشینان با تنظیمات دستینشانگر تغییر دنده
کروز کنترلدماسنج

با کیا سراتو سایپا بیشتر آشنا شوید

تارا

سراتو یکی از سدان‌های کیا موتورز است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. این سدان که تحت عنوان کیا فورته نیز شناخته می‌شود تاکنون در سه نسل روانه بازار شده است که شرکت سایپا نسل دوم این خودرو را در کشور مونتاژ کرد. سراتو در دو مدل ۱.۶ لیتری ساده و ۲ لیتری آپشنال در بازار ایران حضور دارد که ما در این مقاله نسخه ۱.۶ لیتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ظاهر و همچنین کابین سراتو در مقایسه با محصول ایران خودرو زیباتر طراحی شده است. هردو خودرو از فاصله محوری تقریبا یکسانی بهره‌مند هستند و بنابراین میزان فضای پا در داخل کابین آنها چندان با هم تفاوت ندارد. اما با این وجود محصول ایران خودرو از صندوق عقب وسیع‌تری برخوردار است و از این جهت نسبت به سدان مونتاژی سایپا برتری دارد.

بررسی سراتو سایپا از نظر مشخصات فنی

تارا

سراتوی سایپا از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بهره می‌برد که توانی برابر با ۱۲۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال این قدرت بر عهده یک جعبه دنده شش سرعته دستی گذاشته شده است. شتاب صفر تا صد این سدان نیز در ۱۰.۳ ثانیه رقم می‌خورد.

با توجه به این اعداد و ارقام مشخص می‌شود که سراتو از نظر توان فنی و چابکی در مقایسه با رقیب خود حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. اما از آن طرف تارا سواری نرم‌تری دارد و در مواجهه با مسیرهای ناهموار آرامش بیشتری را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. سراتو سایپا در هر صد کیلومتر حدود ۶.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند و نهایتا تا ۱۸۲ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

بررسی سراتو سایپا از نظر امکانات

تارا

سراتو سایپا دارای امکانات قابل قبولی است که می‌توانید در جدول زیر نمونه‌هایی از آن‌ها را مشاهده کنید.

ترمز ضد قفل ABS و EBD
خروجی برق ۱۲ ولت
نمایشگر بزرگ
دوربین عقب
سانروف
آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن
دو کیسه هوا
تنظیم دستی صندلی‌ها
سیستم صوتی با ۶ اسپیکر
فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترل
سنسور پارک عقب

تارا صفر ارزش خرید بیشتری دارد یا سراتو کارکرده؟

بسیاری از متقاضیان خودرو یک سدان کره‌ای با اصالت را بهتر از محصولات ایران خودرو می‌دانند. برای این دسته از افراد سراتو ۱.۶ لیتری کارکرده می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد؛ چرا که این خودرو در مقایسه با رقیب خود کیفیت و دوام فنی بهتری دارد و همچنین چابک‌تر به نظر می‌رسد.

اما در آن طرف میدان برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند به سراغ اتومبیلی بروند که سواری نرم‌تر، گارانتی چند ساله، آپشن‌های متنوع‌تر، قطعات یدکی و تعمیرات نسبتا ارزان‌تر و طراحی متفاوت‌تری داشته باشد که برای این دسته از افراد ایران خودرو تارا می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.