تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر : 72179

سدان پیشرفته چانگان شنلن C385 به زودی روانه بازار می‌شود + عکس و مشخصات

سدان پیشرفته چانگان شنلن C385 به زودی روانه بازار می‌شود + عکس و مشخصات

سدان پیشرفته چانگان شنلن C385 به زودی روانه بازار می‌شود + عکس و مشخصاتچانگان شنلن C385 به زودی به بازار عرضه می‌شود. این سدان چینی از طراحی جذاب و پیشرانه‌ای قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و..

سدان پیشرفته چانگان شنلن C385 به زودی روانه بازار می‌شود + عکس و مشخصات

چانگان شنلن C385 به زودی به بازار عرضه می‌شود. این سدان چینی از طراحی جذاب و پیشرانه‌ای قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

برند چینی چانگان شنلن قصد دارد سدان C385 را به زودی در نسخه‌های تمام الکتریکی، EREV و هیدروژنی به بازار چین عرضه کند. این خودرو اکنون از طراحی جذابی بهره می‌برد و در بخش فنی نیز به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

معرفی چانگان شنلن C385

بخش طراحی

چانگان شنلن C385

طول چانگان شنلن C385 به ۴۸۲۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۹۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۴۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد که چنین ابعادی آن را در ردیف سدان‌های جمع‌وجور قرار می‌دهد. همچنین این سدان چینی از لحاظ طراحی به محصولات سری یونی چانگان به ویژ سدان یونی وی شباهت دارد.

چانگان شنلن C385

به طور کلی این سدان کامپکت از استایلی فست بک بهره می‌برد و طراحان برای جذاب کردن آن از چراغ‌های باریک و کشیده در جلو و عقب استفاده کردند. همچنین بدنه این خودرو کاملا آیرودینامیک بوده و توانسته در آزمایش‌ها ضریب درگ پایین ۰.۲۳ را به ثبت برساند.

مشخصات فنی

چانگان شنلن C385

چانگان شنلن C385 طبق پلتفرم ویژه چانگان یعنی EPA1 توسعه پیدا کرده و به همین دلیل شاهد عرضه نسخه بنزینی این خودرو نخواهیم بود. در واقع چانگان قصد دارد این خودرو را فقط در نسخه‌های تمام الکتریکی و هیدروژنی به بازار عرضه کند. نسخه تمام الکتریکی این خودرو می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافتی برابر با ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو از یک موتور الکتریکی در محور عقب بهره می‌برد که با تولید قدرتی برابر با ۲۵۸ اسب بخار می‌تواند عملکردی در حد استانداردهای روز صنعت خودرو را ارائه دهد.

چانگان شنلن C385

مشتریان می‌توانند چانگان شنلن C385 را در مدل برقی دیگری با نام EREV سفارش دهند. البته این نسخه نیز به موتور برقی مجهز خواهد بود، اما به شکل همزمان یک پیشرانه بنزینی وظیفه شارژ باتری‌ها را بر عهده خواهد داشت. از این رو نسخه EREV می‌تواند با هر بار شارژ حدود ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کند. هرچند مقدار پیمایش آن در حالت تمام برقی حدود ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود. پیشرانه این نسخه قدرتی برابر با ۲۵۸ اسب بخار را تولید می‌کند و مصرف سوخت آن نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۴.۵ لیتر خواهد بود.

چانگان شنلن C385

علاوه بر نسخه برقی، این سدان چینی در نسخه هیدروژنی نیز به بازار عرضه خواهد شد که با هر بار سوخت‌گیری قادر است حدود ۷۰۰ کیلومتر را بپیماید. خودروهای هیدروژنی علاوه بر این که جزو خودروهای پاک محسوب می‌شوند، از قابلیت سوخت‌گیری سریع نیز بهره می‌برند؛ به گونه‌ای که فرایند سوخت‌گیری مدل هیدروژنی چانگان شنلن C385 ظرف مدت ۳ دقیقه انجام خواهد شد. این خودرو نیز از قدرتی مشابه با سایر نسخه‌ها بهره می‌برد. در واقع پیشرانه جدید چانگان می‌تواند در مدل‌های تمام الکتریکی، EREV و هیدروژنی کاملا سازگار شود.

چانگان شنلن C385

چانگان برای این سدان جدید خود ۲۷ سنسور مختلف از نوع موج کوتاه، لیدار و تصویری را در نظر گرفته است تا این خودرو به سطح ۴ خودران مجهز شود. سطح ۴ خودران به این معناست که مالکان می‌توانند در این خودرو از قابلیت رانندگی تمام خودکار بهره‌مند شوند. گفتنی است این سیستم هنوز با چالش‌هایی مواجه بوده و به شکل کامل قابل بهره‌برداری نخواهد بود.

چانگان شنلن C385

در حال حاضر قیمت قطعی سدان چانگان شنلن C385 اعلام نشده، اما انتظار می‌رود این خودرو در نسخه‌های مختلف با قیمتی حدود ۳۱ تا ۴۶ هزار دلار به فروش برسد. البته چانگان به‌زودی پیش از عرضه لیست کامل مشخصات فنی و قیمت نسخه‌های مختلف این خودرو را اعلام خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.