تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 67976

سخنان عجیب نماینده موافق طرح صیانت!

سخنان عجیب نماینده موافق طرح صیانت!

سخنان عجیب نماینده موافق طرح صیانت!حسین میرزایی، نماینده موافق طرح صیانت صحبت‌های عجیبی درباره این طرح کرده و برای اینستاگرام جایگزین‌هایی مانند کیو کیو معرفی کرده است.
پس از تصویب شدن طرح صیانت توسط ..

سخنان عجیب نماینده موافق طرح صیانت!

حسین میرزایی، نماینده موافق طرح صیانت صحبت‌های عجیبی درباره این طرح کرده و برای اینستاگرام جایگزین‌هایی مانند کیو کیو معرفی کرده است.

پس از تصویب شدن طرح صیانت توسط اعضای کمیسیون مشترک، قصد داریم سخنان و نظرات عجیب یکی از نمایندگان موافق این طرح را با یکدیگر بخوانیم. گفتنی است طرح مذکور با حداکثر آرای اعضای کمیسیون مشترک تصویب شده و تنها یک مخالف داشته است.

جایگزین اینستاگرام از نظر نماینده موافق طرح صیانت

حسین میرزایی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون مشترک پس از تصویب طرح صیانت از فضای مجازی در گفتگو با یکی از خبرنگاران در خصوص اینستاگرام صحبت کرد. به گفته میرزایی اگر اینستاگرام قوانین ایران را رعایت نکند بازار اقتصادی ایران را از دست خواهد داد. به عقیده وی اگر این پلتفرم بازار کشورمان را از دست بدهد موقعیتش در میان سایر پلتفرم‌های رقیب متزلزل می‌شود.

عضو کمیسیون مشترک و موافق طرح صیانت از فضای مجازی در ادامه عنوان کرد اینستاگرام با در نظر گرفتن بازار ایران و جهت جلوگیری از ضرر اقتصادی از قوانین ایران تمکین خواهد کرد. میرزایی در ادامه افزود:

ما اگر در دنیا با یک عرضه کننده انحصاری طرف بودیم، کارمان سخت می‌شد و نمی‌توانستیم به این سادگی‌ها قانون بنویسیم. اکنون ما با تنوع عرضه کننده‌های این‌گونه خدمات روبه‌رو هستیم و حق انتخاب داریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که جایگزین‌های متنوع اینستاگرام چه برنامه‌هایی خواهند بود توضیح داد:

برای مثال چینی‌ها کیو کیو را دارند و روسیه نیز در این زمینه برنامه‌های جایگزینی دارد. ما در این زمینه می‌توانیم از محصولات چین و روسیه استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرکت‌های رقیب اینستاگرام در آمریکا، اسکایپ را مثال زد و توسعه دهندگان این قبیل پلتفرم را به مثابه کارخانه‌های متنوعی دانست که به ما حق انتخاب می‌دهند. به اعتقاد میرزایی ما باید با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی جلوی صاحبان اینستاگرام بایستیم و اجازه ندهیم هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند.

از طرف دیگر وی به ظرفیت‌های داخلی و ارتقای آنها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت که باید در کلاس جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم. در ادامه این گفتگو عضو کمیسیون مشترک بیان کرد اگر اینستاگرام تخلفی نکند، اقدامی انجام نمی‌دهیم و افزود:

نباید بگوییم اینستاگرام مسدود یا فیلتر می‌شود، زیرا در عمل چنین چیزی رخ نمی‌دهد. ما در یک اقدام اقتصادی کاری خواهیم کرد که بدون فیلتر اینستاگرام، این شبکه اجتماعی بار خود را ببندد و از ایران برود.

به گفته میرزایی قرار است پلتفرم‌های جایگزین اینستاگرام معرفی شوند و مردم حق انتخاب داشته باشند تا به هر یک از این‌ها که تمایل دارند بروند. به اعتقاد وی مردم ایران نهایتا صرفه خود را در این مهم خواهند دید که به فضای بهتری که ما برای آنها تدارک دیده‌ایم کوچ کنند و بی آن که اجباری در کار باشد این هدف محقق خواهد شد.

به گفته نماینده موافق طرح صیانت، فضاهای مجازی به یک‌باره رها نمی‌شوند و باید بازه چند ساله‌ای برای آنها در نظر گرفته شود. اصولا نمی‌شود که به یک‌باره مردم اینستاگرام را ترک کنند و به پلتفرم دیگری بروند. وی می‌گوید:

حتی وقتی کارخانه‌ای می‌خواهد بازاری را به دست بگیرد، روز اول کارش که همه جا را تسخیر نمی‌کند. این موضوع یک فرآیندی دارد که باید طی شود و پیش‌بینی ما فرآیندی چند ساله است. مردم وقتی محصول بهتر و کارآیی آن را دیدند، خودشان به همان سمت می‌روند.

به اعتقاد او مردم در نهایت آزاد هستند که کدام پلتفرم را انتخاب کنند و تأکید کرد منظور وی از آزاد بودن صرفا نظر وی در این زمینه است، وگرنه کمیسیون مشترک ممکن است تصمیم دیگری اتخاذ کند. میرزایی همچنین در پایان گفته است:

به عقیده من باید همین مسیر را ادامه بدهیم و از تصمیم‌گیری اشتباه چند سال قبل درس باید بگیریم. در واقع باید امکانات بهتر را در اختیار مردم بگذاریم و پیش‌بینی من این است که مردم خودشان به سمتی که ما در نظر داریم خواهند رفت.

افزایش عوارض واردات یا ممنوعیت واردات گوشی های اندرویدی

نماینده موافق طرح صیانت در خصوص ماده ۲۴ این طرح نیز توضیحاتی را ارائه داده است. طبق ماده ۲۴ «کمیسیون می‌تواند عوارض ورودی تجهیزات الکترونیکی هوشمندی که خدمات پایه کاربردی خارجی فاقد مجوز را به صورت پیش‌فرض نصب نموده‌اند را تا ۳۵ درصد افزایش دهند». وی در این خصوص گفت البته کمیسیون طبق این ماده می‌تواند متقابلا تا ۳۵ درصد این موارد را کاهش دهد.

با توجه به این که تمامی گوشی‌های اندرویدی از بستر فروشگاهی گوگل پلی استور بهره می‌برند، آیا دولت می‌تواند عوارض واردات خدمات فروشگاه‌هایی مانند گوگل پلی را در صورت نقض قوانین ایران تا ۳۵ درصد افزایش دهد؟ میرزایی در این رابطه گفته است:

گمرک هر کشوری محل تنظیم بازار داخلی و خارجی آن کشور است. یک زمانی گمرک تصمیم می‌گیرد که عوارض کالایی را کاهش دهد و زمانی هم ممکن است افزایش دهد و این بر اساس اتفاقاتی است که قرار است در بازار داخلی آن کشور بیفتد.

در پایان صحبت‌ها نیز حسین میرزایی خاطر نشان کرد به کمیسیون مشترک این اختیار داده شده است که در صورت اختلال جدی در بازار، گوشی‌هایی جایگزین گوشی‌های با سیستم عامل اندروید شوند. بنابراین در صورتی که گوگل وارد ایران نشود و قوانین کشورمان را رعایت نکند، ممکن است عوارض واردات گوشی های اندرویدی تا ۳۵ درصد افزایش یابد یا حتی جلوی واردات این گوشی‌ها گرفته شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.