تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۴:۲۵
کد خبر : 66291

سخت گیری جدید سازمان ملی استاندارد به خودروسازان داخلی؛ آیا چیزی تغییر می‌کند؟

سخت گیری جدید سازمان ملی استاندارد به خودروسازان داخلی؛ آیا چیزی تغییر می‌کند؟

سخت گیری جدید سازمان ملی استاندارد به خودروسازان داخلی؛ آیا چیزی تغییر می‌کند؟ سخت گیری جدید سازمان ملی استاندارد به خودروسازان چیست؟ آیا کیفیت خودروها با چنین سخت گیری‌هایی بهبود خواهد یاف..

سخت گیری جدید سازمان ملی استاندارد به خودروسازان داخلی؛ آیا چیزی تغییر می‌کند؟

سخت گیری جدید سازمان ملی استاندارد به خودروسازان چیست؟ آیا کیفیت خودروها با چنین سخت گیری‌هایی بهبود خواهد یافت؟ جزئیات را در این مطلب بخوانید.

اخیرا سازمان ملی استاندارد به خودروسازان داخلی دستور داده که باید خودروهایی را که بیش از دو ماه در پارکینگ کارخانه مانده‌اند بازرسی کیفی نمایند و پیش فروش اینگونه خودروها منوط به تائیدیه سازمان استاندارد است.

سخت گیری جدید سازمان ملی استاندارد چیست؟

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخلی خاطرنشان کرد قرار بر این شده که کیفیت خودروها به زودی تغییر کند و در همین راستا ۱۵ تکلیف قانونی را به خودروسازان ابلاغ کردیم. این مفاد قانونی درباره عملکرد، ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی است و به امضای وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است. مهدی اسلام پناه در ادامه افزود:

طبق این تکالیف قانونی خودروسازان باید خودروهایی که بیش از دو ماه در پارکینگ مانده‌اند را مجددا بازرسی کیفی نمایند و قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرورفتگی و دیگر آسیب‌های طبیعی را قبل از تحویل ترمیم کنند.

سخت گیری سازمان استاندارد ملی

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره هرگونه تغییر و اخد تائیدیه به خودروسازان داخلی تذکر داد که باید سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند و مسئولیت این کار نیز بر عهده شخص مدیرعامل گروه خودروسازی خواهد بود. اسلام پناه گفت:

از دیگر موارد این مصوبه این است که خودروسازان باید متعهد شوند که کیفیت خودروهایشان باید استمرار داشته باشد و الزامات آن بر عهده خودروسازان است و باید در قبال مصرف کنندگان مسئول باشند. مصرف کنندگان نیز می‌توانند طلبکار تعهدات نظام کیفیت خودرو باشند.

به گفته اسلام پناه، کیفیت مواد اولیه مصرفی، مواد حد واسط و محصولات نهایی باید طبق استانداردهای ملی باشد. کنترل کیفیت‌ها نیز باید توسط خودروسازان انجام شود و در صورت عدم ایفای تعهد، مسئولیت حقوقی و کیفری با خودروسازان است. وی در مورد پیش فروش خودروها گفت:

خودروسازان مکلف شدند قبل از هر نوع پیش فروش در خصوص کیفیت و مجوز انطباق تولید تائیدیه‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و چنانچه قبل از اخذ مجوز تبلیغاتی برای پیش فروش انجام دهند حتما پیش فروش آنها تعلیق خواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.