تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 23923

سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ که باید تجربه کنید

سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ که باید تجربه کنید

سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ که باید تجربه کنید در ادامه می‌توانید با سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ آشنا شوید، آثاری که مراعات حال کسی را نمی‌کنند و چالش‌های زیادی در مقابل راه شما قرار می‌دهند.
اگر به سبک RPG علاقه‌مند هستید، این فهرست از سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ را باید تجربه کنید. این عناوین شاید شما را در موقعیت‌های مختلف سختی قرار دهند و سیستم پیشرفت پیچیده‌ای داشته باشند اما داستان‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند که برای مدت‌ها در ذهن هر کسی باقی می‌ماند.
سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ البته همه آثار این فهرست لذت بخش نیستند و بعضی از آن‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که شما را شکنجه کنند. اما در مجموع هسته اصلی این عناوین را مبارزات راضی کننده و کشته شدن‌های متوالی تشکیل می‌دهد و اگر از طرفداران ژانر نقش آفرینی هستید، حتما باید این بازی‌ها را امتحان کنید.
– بازی Pillars Of Eternity کسانی که به سبک نقش آفرینی کامپیوتری (cRPG) عادت دارند و عناوین مشابه‌ای را تجربه کرده‌اند، شاید بر این باور باشند که بازی Pillars Of Eternity در کل آسان است اما بسیار..

سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ که باید تجربه کنید

در ادامه می‌توانید با سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ آشنا شوید، آثاری که مراعات حال کسی را نمی‌کنند و چالش‌های زیادی در مقابل راه شما قرار می‌دهند.

اگر به سبک RPG علاقه‌مند هستید، این فهرست از سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ را باید تجربه کنید. این عناوین شاید شما را در موقعیت‌های مختلف سختی قرار دهند و سیستم پیشرفت پیچیده‌ای داشته باشند اما داستان‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند که برای مدت‌ها در ذهن هر کسی باقی می‌ماند.

سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ

البته همه آثار این فهرست لذت بخش نیستند و بعضی از آن‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که شما را شکنجه کنند. اما در مجموع هسته اصلی این عناوین را مبارزات راضی کننده و کشته شدن‌های متوالی تشکیل می‌دهد و اگر از طرفداران ژانر نقش آفرینی هستید، حتما باید این بازی‌ها را امتحان کنید.

– بازی Pillars Of Eternity

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

کسانی که به سبک نقش آفرینی کامپیوتری (cRPG) عادت دارند و عناوین مشابه‌ای را تجربه کرده‌اند، شاید بر این باور باشند که بازی Pillars Of Eternity در کل آسان است اما بسیاری فراموش می‌کنند که این ژانر تا چه اندازه می‌تواند سنگین و پیچیده باشد.

بازی Pillars Of Eternity به دلیل تغییراتی که در سبک مبارزه ریل تایم همراه با توقف (Real-time with Pause) ایجاد کرده، باعث سرگیجه مخاطب می‌شود. این مسئله در حالت عادی برای بازیکنان حرفه‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند اما هدایت ۶ شخصیت به صورت همزمان کار آسانی نیست. قابلیت توقف بازی مشکلات شما را کاهش می‌دهد اما مکانیک‌های گیم پلی اثر چندان مدرن نیستند و باعث می‌شوند تا مدیریت بازی سخت‌تر شود. سازندگان هم در نهایت متوجه شدند که این سیستم به اندازه کافی کارآمد نیست و به همین دلیل است که بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire از سبک مبارزه نوبتی (Turn-based) استفاده می‌کند.

پیلارز آف اِترنتی توانست با تحسین منتقدان و مخاطبان رو به رو شود و در سال ۲۰۱۷، نسخه ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ آن نیز منتشر شد. البته توصیه می‌کنیم که بازی را بر روی رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

– بازی Legend Of Grimrock 2

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

با توجه به درجه سختی قسمت اول، به نظر می‌رسد که سیستم مبارزه چالش برانگیز بازی Legend of Grimrock 2، حاصل گستردگی بیشتر آن باشد.

این بازی یکی از بهترین عناوین زیرژانر Dungeon-crawling در چند مدت اخیر به حساب می‌آید که خوشبختانه از سری بازی دیابلو تقلید نکرده است. بازیکنان باید با احتیاط در سیاه چال‌های بازی قدم بگذارند و از انواع تله‌ها، پازل‌ها و هیولاهای مختلف عبور کنند. برخلاف اکثر عناوین مشابه، بازی Legend Of Grimrock 2 دارای یک دنیای باز است که می‌توانید در آن به گشت و گذار بپردازید. اگر از کسانی هستید که علاقه‌ای به انجام ماموریت‌های فرعی ندارد، کار بسیار سختی در پیش خواهید داشت و معمولا قدرت کافی برای شکست دادن دشمنان را ندارید.

این بازی تنها بر روی رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و نسخه مک آن نیز منتشر شده است.

– بازی Divinity: Original Sin 2

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

مبارزه در بازی Divinity: Original Sin 2 به صورت همزمان سرگرم کننده و سخت است. دشمنان نیز همانند شما دارای زره هستند و از یک بار سلامتی ثانویه بهره می‌برند. به همین دلیل بهترین استراتژی شما این است که در هر نوبت، بیشترین آسیب ممکن را به دشمنان وارد کنید و موقعیت‌های خود را هدر ندهید. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که می‌بینید دشمنان دارای انواع مهارت‌های حرکتی هستند و بسیاری از حملات شما خنثی می‌شود. اگر اعضای تیم خود را به درستی انتخاب نکنید، بازی Original Sin 2 می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود، خصوصا در درجات سختی بالاتر.

اورجینال سین ۲ هم‌اکنون بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ در دسترس است و توصیه می‌کنیم در اولین فرصت به تجربه آن بپردازید.

– بازی Final Fantasy Tactics

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

ورود به بازی فاینال فانتزی تکتیکس و حرفه‌ای شدن در آن کار سختی است. در مقایسه با اکثر قسمت‌های مجموعه، بازی تکتیکس تمرکز بیشتری بر روی مبارزات نوبتی سخت دارد و برخلاف قسمت‌های اصلی، شما را به پیاده سازی استراتژی‌های مختلف تشویق می‌کند.

بسیاری از طرفداران مجموع فاینال فانتزی در مواجهه با این بازی دچار مشکل شدند زیرا حداقل در چند ساعت اول، باید با کمترین خطا بازی می‌کردید و برای این کار تجهیزات و قدرت لازم را هم نداشتید. شما در بخش‌های اولیه هیچ قابلیت و مهارت مناسبی برای مبارزه ندارید و این مسئله باعث شد تا حتی بسیاری از بازیکنان کارکشته و باتجربه سبک نقش آفرینی نوبتی هم از ادامه دادن آن منصرف شوند. اما اگر از این جهنم اولیه عبور کنید، در ادامه با پیشرفت و باز کردن قابلیت‌های جدید، بازی آسان می‌شود. بازی Final Fantasy Tactics حداقل برای چند ساعت اول دیوانه‌وارش، صلاحیت حضور در فهرست سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ را دارد.

اگر نسخه اصلی بازی را پیدا نکردید، می‌توانید به سراغ نسخه به روز رسانی شده آن بروید که جنگ شیرها (The War of the Lions) نام دارد و برای اندروید و آی او اس نیز منتشر شده است.

– بازی Fire Emblem Fates

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

هر سه قسمت مجموعه بازی Fire Emblem دارای سختی‌های خاص خود هستند. هر کدام از بازی‌ها بر روی یک سبک گیم پلی متفاوت تمرکز دارند و ماموریت‌ها به شکلی طراحی شده که تلاش کنید همه دشمنان را برای به دست آوردن طلا و امتیاز تجربه، از بین ببرید.

بازی Fates را اگر به صورت مستقل تجربه کنید، شاید چندان سخت نباشد اما برای طرفداران مجموعه، اثری غافل گیر کننده محسوب می‌شود. بازی بیداری (Awakening) که سه سال زودتر وارد بازار شد، از پیچیدگی‌های قسمت‌های قبلی کاسته بود و به همین دلیل، بازیکنان زیادی توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. تصور می‌شد که قسمت بعدی هم با چنین رویکردی عرضه شود اما این اتفاق رخ نداد. کسانی که پس از بازی Awakening به تجربه Fates پرداختند، انتظار چنین اثر سختی را نداشتند و حتی بسیاری آن را به کلی کنار گذاشتند. این تفاوت درجه سختی و جهش عجیب بین دو نسخه باعث شده تا بازی Fire Emblem Fates به سخت‌ترین قسمت مجموعه تبدیل شود.

– مجموعه بازی Shin Megami Tensei

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

همه قسمت‌های مجموعه بازی Shin Megami Tensei سخت هستند و نمی‌توان هیچ کدام از آن‌ها را سخت‌تر در نظر گرفت.

اکثر مخاطب جهانی، با نسخه فرعی این مجموعه یعنی پرسونا (Persona) آشنایی دارند اما نسخه‌های اصلی از نظر سختی با پرسونا قابل مقایسه نیستند. سیستم مبارزه نوبتی این بازی‌ها از هر نظر چالش برانگیز است.

برای موفقیت در بازی باید نقاط ضعف دشمنان را یافته و از شیاطین استفاده کنید اما باید بدانید که کار آسانی در پیش نخواهید داشت. با این حال، اجازه ندهید که درجه سختی بازی باعث دلسردی شما نشود، داستان‌هایی که در این مجموعه بازی روایت می‌شود، آن قدر جذاب و پرکشش است که ارزش همه سختی‌هایی که می‌کشید را دارد.

این سری بازی بر روی اندروید و آی او اس هم در دسترس است.

– بازی Dark Souls

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

بازی دارک سولز در دوره‌ای به بازار آمد که عناوین سخت به حاشیه رفته بود و بازیکنان به انجام عناوین آسان عادت کرده بودند. حتی وقتی که با آگاهی و آمادگی کامل به سراغ این بازی می‌روید، باز هم از میزان سختی آن شوکه می‌شوید. اگر می‌خواهید در بازی به موفقیت برسید، باید آستانه صبر خود را بالا ببرید، نفس‌های عمیق بکشید و اشیای گران قیمت را از اطراف خود دور کنید. زیرا این احتمال وجود دارد که از عصبانیت، هر چیزی که در اطراف شماست را بشکنید.

از هر مرگ در بازی Dark Souls باید درس بگیرید و تلاش کنید که دیگر کشته نشوید، تلاش‌هایی که معمولا به نتیجه نمی‌رسند. پول رایج بازی، «روح» است و مرگ شما باعث می‌شود تا همه ارواح را از دست دهید. هر مبارزه در بازی، آن قدر استرس‌زا است که گویی با یک غول آخر رو به رو شده‌اید. شاید به این نکته فکر کنید که چرا باید این همه سختی و مشقت را به خاطر یک بازی تحمل کرد، شاید به این دلیل که بارها با موفقیت در بازی، اوج خوشحالی را تجربه می‌کنید و شاید هم به این دلیل که باعث می‌شود در زندگی شخصی انسان صبورتری باشید. هرچه قدر هم که در بازی سطح شخصیت خود را ارتقا دهید، باز هم حاشیه امنیت شما تامین نمی‌شود و نمی‌توانید از این بازی جان سالم به در ببرید اما باز هم یک صدایی درون ذهن شما می‌گوید که تسلیم نشو و ادامه بده.

اگر قسمت اول را تمام کردید، کمی استراحت کنید و هنگامی که آماده بودید، به تجربه قسمت دوم و سوم بپردازید تا یک بار دیگر به شما یادآوری شود جهنم واقعی چگونه است.

– بازی Gothic

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

تخیل و جادو همیشه در عناوین نقش آفرینی حضور پررنگی داشته‌اند اما کمتر اثری توانسته عناصر جادویی را به خوبی مجموعه گوتیک عرضه کند. فضای بازی غم انگیز است و در دنیای آن، انسان‌ها به جادو پناه برده‌اند تا شاید بتوانند در جنگ بزرگ با اُرک‌ها، به پیروزی برسند. اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود و شخصیت اصلی بازی هم در این میان وارد مخمصه می‌شود. مبارزه در بازی Gothic بسیار سخت است و از آنجایی که مکانیک‌های گیم پلی، بسیار قدیمی هستند، سختی بازی دوچندان می‌شود.

اگر به تازگی یک بازی نقش آفرینی مدرن را تجربه کرده‌اید، توصیه می‌کنیم تا مدتی به سراغ بازی Gothic نروید زیرا توانایی راضی کردن شما را نخواهد داشت و سختی‌اش شما را آزار می‌دهد. مگر این که منتظر نسخه بازسازی آن بمانید که قرار است به زودی منتشر شود. شما هم‌اکنون می‌توانید نسخه دموی بازی را به صورت رایگان از سرویس استیم دانلود و اجرا کنید.

– بازی Darkest Dungeon

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

زیرژانر Dungeon-crawling معمولا با عناوین نقش آفرینی اکشن بزرگی همانند دیابلو یا پث آف اگزایل (Path of Exile) گره خورده است. اما بازی Darkest Dungeon هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با این حال، بازی همانند Legends of Grimrock 2 از ریتم آرام‌تری بهره می‌برد و سیستماتیک‌تر از عناوین فوق الذکر است.

دارکست دانجن از هر نظر سخت است و آن قدر شما را مجازات می‌کند که گاهی به این نتیجه می‌رسید با اثر سرگرم کننده‌ای رو به رو نیستید. همانند سری بازی ایکس کام (XCOM)، سیستم مبارزه نوبتی بازی بر پایه «احتمالات» استوار است (شاید حمله شما باعث نابودی دشمن شود یا شاید اتفاقات دیگری رخ دهد). در این مبارزات، هیچ تضمینی برای پیروزی وجود ندارد به جز احتمال بالای مرگ شخصیت شما! مکانیک عقلانیت (Sanity) هم نقش ویژه‌ای در بازی دارد. اگر نتوانید سلامت عقلی شخصیت اصلی بازی را حفظ کنید، موجودات پیچیده‌ای که در تاریکی پنهان شده‌اند او را از بین می‌برند.

این بازی بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله آی او اس در دسترس قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

سخت ترین بازی های تاریخ را بشناسید

– بازی Wizardry IV: The Return Of Werdna

سخت ترین بازی های نقش آفرینی

و در نهایت به بازی Wizardry IV می‌رسیم که کمتر اثری از نظر درجه سختی می‌تواند به آن نزدیک شود. شما در نقش شخصیت منفی‌های قسمت سوم بازی می‌کنید، ایده‌ای که بر روی کاغذ جذاب است اما در نسخه اصلی چندان خوب از آب در نیامده است.

شما در سه قسمت قبلی مجموعه، در نقش قهرمانان بازی می‌کردید و قابلیت‌های مشابه‌ای را به کار می‌گرفتید. معمولا هم قدرت کافی در مبارزات را نداشته باشید اما اوضاع در این نسخه بدتر می‌شود. در قسمت چهارم، امتیازهای تجربه (XP) به طور کلی حذف شده‌اند و از مبارزات هیچ جایزه‌ای دریافت نمی‌کنید. سیستم پیشرفت بازی هم یکی از دلایل جذابیت نسخه‌های قبلی بود، چیزی که به طور کلی از قسمت چهارم کنار گذاشته شد. این تغییرات باعث شد تا بازی به یک شکست تبدیل شود و فروش زیادی نداشته باشد. با حذف فاکتورهای مختلف، تنها چیزی که در بازی باقی مانده، یک سختی غیرقابل تصور است که فقط افراد کارکشته و باتجربه مجموعه توانایی لذت بردن از آن را دارند. اگر به دنبال یک اثر سخت هستید، همانند دیگر عناوین این فهرست، باید به تجربه بازی Wizardry IV: The Return Of Werdna نیز بپردازید.

کدام یک از آثار فهرست سخت ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.