تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر : 20767

سخت ترین بازی های تاریخ را بشناسید

سخت ترین بازی های تاریخ را بشناسید

سخت ترین بازی های تاریخ را بشناسید مهم نیست فریاد بزنید، دسته را بر زمین بکوبید، کیبورد را بشکنید یا گریه کنید، این فهرست از سخت ترین بازی های تاریخ را نمی‌توان بدون زحمت و تلاش تمام کرد.
در ادامه می‌توانید با سخت ترین بازی های تاریخ آشنا شوید، آثاری که گویی ساخته شده‌اند تا شما را دیوانه کنند و هر چه قدر هم که گیمر خوبی باشید، باز هم دچار چالش خواهید شد.
سخت ترین بازی های تاریخ کدام‌ها هستند؟ بازی‌های این لیست به شکلی ساخته شده‌اند که به صورت شما مشت می‌زنند و هنگامی که بر زمین افتادید، یک لگد روانه شکم شما می‌کنند! باور نمی‌کنید؟ می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.
– بازی Contra بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، B، A. این کد مشهور کونامی را شاید به یاد داشته باشید. این کد اولین بار در سال ۱۹۸۶ و در بازی Gradius معرفی شد اما یک سال بعد و پس از انتشار بازی کنترا بود که این کد فراگیر شده و همه بازیکنان، استفاده از آن را آغاز کردند. با زدن این کد، ۳۰ جان اضافه دریافت می‌کردید و اگر می‌خواستید در این بازی پیروز شوید، به این جان‌ها نیازمند بودید، وگرنه هیچ شانسی در به..

سخت ترین بازی های تاریخ را بشناسید

مهم نیست فریاد بزنید، دسته را بر زمین بکوبید، کیبورد را بشکنید یا گریه کنید، این فهرست از سخت ترین بازی های تاریخ را نمی‌توان بدون زحمت و تلاش تمام کرد.

در ادامه می‌توانید با سخت ترین بازی های تاریخ آشنا شوید، آثاری که گویی ساخته شده‌اند تا شما را دیوانه کنند و هر چه قدر هم که گیمر خوبی باشید، باز هم دچار چالش خواهید شد.

سخت ترین بازی های تاریخ کدام‌ها هستند؟

بازی‌های این لیست به شکلی ساخته شده‌اند که به صورت شما مشت می‌زنند و هنگامی که بر زمین افتادید، یک لگد روانه شکم شما می‌کنند! باور نمی‌کنید؟ می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

– بازی Contra

سخت ترین بازی های تاریخ

بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، B، A. این کد مشهور کونامی را شاید به یاد داشته باشید. این کد اولین بار در سال ۱۹۸۶ و در بازی Gradius معرفی شد اما یک سال بعد و پس از انتشار بازی کنترا بود که این کد فراگیر شده و همه بازیکنان، استفاده از آن را آغاز کردند. با زدن این کد، ۳۰ جان اضافه دریافت می‌کردید و اگر می‌خواستید در این بازی پیروز شوید، به این جان‌ها نیازمند بودید، وگرنه هیچ شانسی در به پایان رساندن بازی نداشتید. بازی Contra یکی از اولین بازی‌های چند نفره تاریخ محسوب می‌شود و شما می‌توانستید این بازی را به صورت دو نفره انجام دهید اما حضور دوستانتان هم نمی‌توانست از سختی بازی کم کند.

– بازی Super Meat Boy

سخت ترین بازی های تاریخ

یک حرکت اشتباه و همه تلاش‌های شما هدر می‌رود. بازی سوپر میت بوی یک اثر پلتفرمر فوق العاده است که بیش از ۳۰۰ مرحله دارد و به شکل عجیبی باعث می‌شود فشار خون شما بالا برود. در بازی آن قدر چالش وجود دارد که دچار سرگیجه می‌شوید و کافی است یک لحظه تمرکز خود را از دست بدهید تا به نقطه آغاز بازگردید.

اگر این بازی را به اتمام رسانده‌اید، می‌توانید منتظر قسمت دوم آن باشید که به زودی از راه می‌رسد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بازی Super Meat Boy Forever امسال عرضه خواهد شد.

– بازی Ninja Gaiden

سخت ترین بازی های تاریخ

نسخه ان ‌ای ‌اس بازی نینجا گایدن هم سخت بود اما بازسازی سه بعدی آن که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، دست سازندگان را باز گذاشت تا گیم پلی آن را گسترش دهند و سطح تازه‌ای از سختی را به نمایش بگذارند. همان اولین دشمن معمولی بازی، توانایی نابود کردن شما را دارد و غول آخرها حتی یک لحظه هم با شما مهربان نیستند. برای شکست دادن غول آخرها باید برای مدت زمانی نسبتا طولانی، هیچ اشتباهی نداشته باشید و راه فراری هم وجود ندارد. استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) در این روزها برای بازی نی او (Nioh) مشهور است که از قضا آن هم اثر چالش برانگیزی به حساب می‌آید. همچنین شایعاتی پیرامون ساخته شدن قسمت جدید بازی Ninja Gaiden شنیده می‌شود که اتفاق جذابی خواهد بود.

– بازی Dark Souls

سخت ترین بازی های تاریخ

هر کدام از قسمت‌های این مجموعه سزاوار حضور در لیست سخت ترین بازی های تاریخ هستند اما قسمت اول را انتخاب کرده‌ایم زیرا آغازگر همه چیز بود و باعث شد تا راه برای آثاری همچون نی او، بلادبورن و سکیرو باز شود. در دورانی که بازی‌ها به سوی آسانی می‌رفت و سازندگان، بازی‌ها را به شکلی طراحی می‌کردند که مخاطبان دچار آزار و اذیت نشوند، استودیوی فرام سافتور راه دیگری را در پیش گرفت. بازی Dark Souls اثری است که از فریادهای شما لذت می‌برد و به گریستن شما می‌خندد. هرچه قدر هم که سطح شخصیت خود را ارتقا دهید، باز هم نمی‌توانید از این بازی جان سالم به در ببرید، مگر اینکه به شکلی اصولی یاد بگیرید چگونه در آن «خوب شوید». البته باز هم یک لحظه اشتباه کافی است تا مرگ را برای هزارمین بار تجربه کنید.

– بازی Ghosts ‘N Goblins

سخت ترین بازی های تاریخ

قهرمانی که تنها با دو ضربه کشته می‌شود و دشمنانی که ناگهان در جلوی شما ظاهر می‌شود و به شکلی ناجوانمردانه حمله می‌کنند تا به راحتی آسیب ‌بینید. این دقیقا چیزی است که بازی Ghosts ‘N Goblins به شما ارائه می‌کند. اما سادیستی‌ترین بخش بازی، پایان آن است؛ جایی که شرکت کپکام محترمانه به اطلاع شما می‌رساند که در «دام شیطان» افتاده‌اید و اگر می‌خواهید ادعا کنید که این بازی را واقعا به اتمام رسانده‌اید، باید آن را از ابتدا آغاز کرده و بر روی درجه سختی بالاتری به پایان برسانید. دیگر از این شیطانی‌تر وجود دارد؟

– بازی I Wanna Be The Boshy

سخت ترین بازی های تاریخ

این اثر، ادای دین یکی از طرفداران بازی I Wanna Be the Guy به آن است. همانند نسخه اصلی، این بازی هم در واقع یک پارودی از عناوین مشهوری همچون ماریو و سونیک به حساب می‌آید اما بر خلاف آن عناوین، چالش‌های عجیب و غریبی در مقابل شما قرار می‌گیرد. سازنده بازی I Wanna Be The Boshy بر این باور بود که نسخه اصلی آسان است و با این اثر خواسته به شما نشان دهد که سختی واقعی چه چیزی باید باشد. بازی از طراحی مراحل پیچیده‌ای بهره می‌برد و در میان طرفداران مسابقات اسپید ران محبوب است.

– بازی Ikaruga

سخت ترین بازی های تاریخ

بازی ایکاراگا احتمالا طراحی شده بود تا مخاطبان را مجبور کند سکه‌های زیادی را در دستگاه‌های آرکید قدیمی هدر دهند. حداقل، تعداد دشمنان و میزان تیرهایی که به سوی شما شلیک می‌شود، چنین ذهنیتی را ایجاد می‌کند. حتی سختی دیوانه‌وار بازی Ikaruga هم باعث نشده تا از محبوبیت آن کم شود و هنوز هم مخاطبان زیادی در حال تجربه کردن این بازی شوتر بر روی پلتفرم‌های مختلف هستند.

– بازی Battletoads

سخت ترین بازی های تاریخ

دو بخش اولیه این بازی کنسول ان‌ ای ‌اس چندان سخت نیست و به شما این توهم را می‌دهد تا با اثر قابل تحملی رو به رو هستید اما فریب آن را نخورید! دقیقا در زمانی که احساس خوشایندی نسبت به قابلیت‌های خود دارید، بازی تبدیل به جهنم می‌شود و همه نقشه‌های شما برای به پایان رساندن بازی، تبدیل به خاکستر می‌شود. حتی اگر با چاشنی شانس، از یک مرحله عبور کنید، مرحله سخت‌تری انتظار شما را می‌کشد. در این بازی بیش از یک میلیون راه مختلف برای مردن وجود دارد و در مقابل، راه‌های بسیار کمی برای زنده ماندن.

این اثر چند سال قبل در مجموعه بازی Rare Replay شرکت مایکروسافت قرار گرفت و باعث هیجان طرفداران شد اما خارج از حضوری افتخاری در بازی‌های Killer Instinct و Shovel Knight، دیگر خبری از آن نشد. با توجه به تعداد دسته‌هایی که بازیکنان برای تمام کردن بازی Battletoads، خراب کرده‌اند، شاید اتفاق چندانی بدی نباشد که قسمت دوم آن هرگز ساخته نشد.

– بازی The Witness

سخت ترین بازی های تاریخ

این بازی تفاوت‌های ویژه‌ای با دیگر عناوین این لیست دارد و به هیچ واکنش سریعی نیاز ندارید. ویتنس یک بازی پازلی است که در نگاه اول، شما را به یاد عناوین ماجراجویی کلاسیکی همچون Myst یا Riven می‌اندازد اما در ادامه متوجه می‌شوید که در زیر این گرافیک زیبا، پازل‌های به شدت سختی وجود دارد که هر کسی را عاصی می‌کند. بازی حالت جهان باز دارد و اگر در حل یک پازل به مشکل برخورد کردید، می‌توانید پازل‌های دیگر را حل کرده و در یک زمان دیگر به حل پازل سخت‌تر بپردازید. اگر هم خیلی حرفه‌ای باشید، شاید بتوانید بازی را در ۲۵ دقیقه تمام کنید، چه کسی می‌داند.

– بازی Nioh

سخت ترین بازی های تاریخ

هنگامی که بازی نی او معرفی شد، اکثر بازی دوستان به آن تهمت تقلید از دارک سولز را زدند. با این حال، بازی پس از عرضه، نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد و توانست به هویت مستقل خودش دست پیدا کند. حالا بسیاری از طرفداران آن بر این باورند که این بازی استودیوی تیم نینجا نه تنها چیزی از دارک سولز کم ندارد بلکه می‌تواند در کنار آن قرار بگیرد. این اثر شاید با الهام از دارک سولز ساخته شده باشد اما ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که به آن رنگ و بوی خاص دیگری می‌دهد.

– بازی Bloodborne

سخت ترین بازی های تاریخ

استودیوی فرام سافتور برای عرضه بازی‌های سخت، مشهور است و با اینکه اکثریت آن را با مجموعه دارک سولز می‌شناسند اما بازی به شدت چالش برانگیز بلادبورن هم سزاوار توجه است. یک بازی اکشن نقش آفرینی با تم گوتیک که از سیستم مبارزه مشابه دارک سولز استفاده می‌کند اما از ریتم سریع‌تری برخوردار است و بازیکنان را به تهاجمی بازی کردن تشویق می‌کند.

در دوره‌ای که این بازی عرضه شد، مجموعه دارک سولز توانسته بود سبک گیم پلی زمان بندی شده را در بین بازی دوستان به محبوبیت برساند. بلادبورن همان سبک و سیاق را ادامه داد و توانست موفقیت‌های دارک سولز را تکرار کند. این بازی، انحصاری پلی استیشن ۴ است اما قسمت دوم آن به احتمال زیاد برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد. دیگر بازی جدید استودیوی فرام سافتور یعنی الدن رینگ (Elden Ring) هم به نظر می‌رسد که سنت سخت بودن بیش از حد را ادامه دهد.

– بازی Cuphead

سخت ترین بازی های تاریخ

بازی کاپ هد تنها یک اثر الهام گرفته از کارتون‌های خاطره انگیز دهه ۳۰ میلادی نیست، بلکه یاد و خاطره عناوینی همچون کنترا و مگامن را نیز زنده می‌کند. همانند آن بازی‌ها، کاپ هد به شدت سخت است و باید برای هر حرکت، زمان بندی درستی داشته باشید. مشابه کنترا، این بازی را هم می‌توان به صورت دو نفره انجام داد اما متاسفانه اضافه شدن یار، از سختی آن کم نمی‌کند. بدتر از آن، حضور بازیکن دوم باعث می‌شود تا شکست دادن بعضی از غول آخرها سخت‌تر هم شود، زیرا آن‌ها قدرتمندتر می‌شوند و برای شکست دادن آن‌ها، باید دو برابر تلاش کنید. در بین این شلوغی‌ها، گاهی کنترل اوضاع از دست شما خارج می‌شود و نتیجه‌اش چیزی جز مرگ نیست.

– بازی F-Zero GX

سخت ترین بازی های تاریخ

کمتر پیش می‌آید که یک بازی مسابقه‌ای در فهرست سخت ترین بازی های تاریخ قرار بگیرد اما اگر قرار باشد یک اثر را انتخاب کنیم، آن اف زیرو جی ایکس است. این بازی انحصاری کنسول گیم کیوب، برای بخش داستانی بیش از حد سختش مشهور است. چالش‌های بازی به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان معمولی را فراری می‌دهد و کمتر گیمر آماتوری توانسته این بازی را به پایان برساند.

– بازی Mega Man 9

سخت ترین بازی های تاریخ

همه قسمت‌های مگامن سخت هستند اما قسمت نهم با موفقیت توانسته به سخت‌ترین بازی مجموعه تبدیل شود. به پایان رساندن مراحل و شکست دادن غول آخرها به اندازه کافی دشوار است اما اگر می‌خواهید تمامی اچیومنت‌های بازی را بدست بیاورید، باید در آن به درجه استادی برسید. زیرا نباید به کلی کشته شوید یا حتی بسته سلامتی استفاده کنید و از هر کسی که بازی مگامن را تجربه کرده می‌توانید در این رابطه بپرسید و آن‌ها به شما خواهند گفت: انجام چنین کاری برای بازیکنان معمولی غیرممکن است.

– بازی Mike Tyson’s Punch-Out

سخت ترین بازی های تاریخ

برای شکست دادن دشمنان در این بازی باید الگوهای زیادی را حفظ باشید. بازی پانچ آوت، در ابتدا آسان است و با ورود هر دشمن، سختی آن افزایش پیدا می‌کند. با پیشروی در بازی، به مبارزاتی می‌رسید که از نظر سختی، شوک برانگیز هستند و البته در نهایت به مایک تایسون افسانه‌ای خواهید رسید که افراد کمی توانسته‌اند او را بدون کد تقلب شکست دهند. اوضاع وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانید یک بازیکن نابغه، بازی را با چشمان بسته به اتمام رسانده است.

– بازی Silver Surfer

سخت ترین بازی های تاریخ

بازی سیلور سرفر در سال ۱۹۹۰ میلادی برای کنسول ان ای اس منتشر شد و اگر سختی بی‌رحمانه آن نبود، در میان صدها اقتباس کامیک بوکی سه دهه اخیر، محو می‌شد. در بازی Silver Surfer، شخصیت اصلی بسیار ضعیف است و تنها با یک ضربه کشته می‌شود؛ او توانایی برخورد با هیچ اشیایی را هم ندارد. اوضاع وقتی تراژیک‌تر می‌شود که برای کشتن دشمنان، باید چند ضربه به آن‌ها وارد کنید. تمام تلاش خود را کرده‌اید و به نزدیکی پایان مرحله رسیده‌اید اما با یک ضربه کشته می‌شوید و حالا باید مرحله را از ابتدا آغاز نمایید.

– بازی Spelunky

سخت ترین بازی های تاریخ

بازی‌های مستقل در این سال‌ها بسیار محبوب شده‌اند و البته سازندگان این آثار، علاقه زیادی به ژانر روگ لایک (roguelike) دارند. در این میان، بازی اسپلانکی توانسته به شهرت بالایی برسد و دلیلش واضح است. قانون مرگ قطعی (Permadeath) در این بازی باعث شده تا چالش‌های زیادی برای به پایان رساندن بازی داشته باشید. منظور از مرگ قطعی این است که اگر کشته شوید، همه چیزهایی که به دست آورده‌اید را از دست خواهید داد. بازی Spelunky را به راحتی می‌توانید انجام دهید اما حرفه‌ای شدن در آن اصلا آسان نیست. شما با هر مرگ، نکات تازه‌ای یاد می‌گیرید و از این دانش استفاده می‌کنید تا در بازی جلو بروید. با این حال، هر گاه که فکر می‌کنید اوضاع خوب است، یک تهدید تازه در تاریکی منتظر است تا شما را به اول مرحله بفرستد.

– بازی Super Mario Bros.: The Lost Levels

سخت ترین بازی های تاریخ

بازی سوپر ماریو یکی از آثار موفق کنسول ان ای اس بود و بدیهی به نظر می‌رسید که شرکت نینتندو، ساخت دنباله آن را به سرعت آغاز کند. در این دنباله، سازندگان تصمیم گرفتند تا سختی بازی را افزایش دهند و پرش‌های چالشی و عناصر جدیدی همانند قارچ‌های سمی را به بازی اضافه کنند. به جرات می‌توان گفت که بازی Super Mario Bros: The Lost Levels سخت‌ترین قسمت این مجموعه است. این اثر آن قدر برای غربی‌ها سخت بود که شرکت نینتندو، بازی Doki Doki Panic را با نام سوپر ماریو ۲ عرضه کرد. بازی لاست لولز تا چندین سال، خارج از ژاپن در دسترس نبود و در نهایت به عنوان بخشی از مجموعه Mario All-Stars وارد بازار جهانی شد.

– بازی Teenage Mutant Ninja Turtles

سخت ترین بازی های تاریخ

نسخه ان ای اس بازی لاک پشت‌های نینجا که در سال ۱۹۸۹ انتشار یافت، هرگز به اندازه قسمت‌های دنباله‌اش محبوب نشد و به دلایل مختلفی مورد انتقاد قرار گرفت، از جمله سختی افراطی. شاید در مورد بعضی از بازی‌ها بتوانیم از اصطلاح «سخت اما منطقی» استفاده کنیم اما در مورد این اثر خیر. در بازی Teenage Mutant Ninja Turtles، دشمنان در بدترین لحظه ممکن جلوی شما ظاهر می‌شوند، بسته‌های افزایش قدرت در مناطقی قرار دارند که نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، هر پرش دقت بالایی می‌طلبد و گاهی در مخمصه‌ای گیر می‌کنید که هیچ راهی برای فرار وجود ندارد و در هر صورت، شخصیت شما آسیب خواهد دید.

همچنین مطالعه کنید:

پرفروش ترین بازی های ویدیویی دهه‌ای که گذشت

– بازی Zelda 2: The Adventure Of Link

سخت ترین بازی های تاریخ

بازی زلدا ۲ از زوایای مختلف، اثر متفاوتی به حساب می‌آید. مهم‌ترین تفاوت آن، تغییر ژانر از یک بازی ماجراجویی تاپ دان به یک اثر اکشن نقش آفرینی ساید اسکرولینگ است که از پلتفرمینگ هم بهره می‌جوید. این تغییرات باعث شدند تا درجه سختی بازی بالا برود و در مبارزات، باید صبوری زیادی به خرج دهید. به پایان رساندن بازی Zelda 2: The Adventure Of Link هم به شکل عجیبی سخت است، مگر اینکه از راهنماهای موجود در اینترنت استفاده کنید. بنابر این اگر در بازی دچار مشکل شدید، غرور خود را زیر پا گذاشته و راهنمای بازی را مطالعه یا تماشا کنید.

کدام یک از سخت ترین بازی های تاریخ را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.