تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۴۲
کد خبر : 42478

ساوه نیازمند تیم واکنش سریع برای مبارزه با کرونا/پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه

ساوه نیازمند تیم واکنش سریع برای مبارزه با کرونا/پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه

یک مسئول عنوان کرد: ساوه نیازمند تیم واکنش سریع برای مبارزه با کرونا/پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه ایسنا/مرکزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به وضعیت بحرانی شهر ساوه در شرایط کنونی کرونایی گفت..

یک مسئول عنوان کرد:

ساوه نیازمند تیم واکنش سریع برای مبارزه با کرونا/پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه

ساوه نیازمند تیم واکنش سریع برای مبارزه با کرونا/پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه

ایسنا/مرکزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به وضعیت بحرانی شهر ساوه در شرایط کنونی کرونایی گفت: برای قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا پیشنهاد می‌شود در شرایط قرمز کرونایی، کل شهر ۷ الی ۱۰ روز تعطیل شود.

دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای عبور از پیک چهارم کرونا، اظهار کرد: اگر زنجیره انتقال ویروس کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن قطع نشود قطعا تا دو ماه آینده با شرایط بحرانی مواجه می شویم و آمار مبتلایان رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ساوه نیازمند تیم واکنش سریع برای مبارزه با کروناویروس است، افزود: با وجود گذشت پنج روز از اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی و دستور استاندار مرکزی مبنی بر تعطیلی مشاغل ۴،۳،۲ اما متاسفانه بخش اعظمی از این مشاغل تعطیل نکرده و مصوبات را اجرا نمی‌کنند. باید گفت که ویروس جهش یافته منتظر بروکرواسی اداری ما نمی‌ماند و نمانده است و در صورت عدم اجرای مصوبات با چالش‌های بزرگتری مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در بازدید گروه‌های بازرس بهداشتی شهرستان ساوه، اکثر واحدهای گروهای شغلی یاد شده در حال فعالیت بودند و صاحبان صنوف از اطلاع رسانی اتاق اصناف در تعطیلی واحدها ابراز بی اطلاعی می‌کردند و حتی در برابر اعمال قانون کارشناسان بهداشتی مقاومت می‌کنند و بعضا برخورد فیزیکی صورت می‌گیرد. این در حالی است که رنگ کرونای شهرستان ساوه قرمز است و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی و ستاد ملی کرونا فعالیت گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ دراین شهر ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه، خواستار اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و مسدود کردن مبادی اصلی، ورودی‌های بازار مرکزی و پاساژهای مسقف و بافت مرکزی شهر برای کاهش تردد خودروها در سطح شهر شد و افزود: از همه دستگاه‌های اجرایی عضو قرارگاه پدافند زیستی شهرستان انتظار می‌رود به وظایف قانونی خود برای برخورد با افرادی که مصوبات قرارگاه پدافند زیستی را رعایت نمی‌کنند، عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساوه در وضعیت قرمز به شهر بی‌دفاع در برابر کرونا تبدیل شده است، افزود: هیچکدام از مشاغلی که باید در وضعیت قرمز تعطیل شوند، تعطیل نشدند و ظاهرا قصد تعطیلی هم ندارند و هم اکنون پاساژها و مراکز تجاری مسقف بدون هیچگونه محدودیتی فعالیت دارند.

او همچنین خواستار عدم فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی درون شهری و برون شهری در شرایط قرمز شد و افزود: تجمع مسافران در اتوبوس کانونی برای شیوع بیشتر ویروس کروناست.

دکتر کریمی با اشاره به اینکه میزان آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه طی ۱۴ روز اخیر معادل کل آمار چهارماه گذشته بوده است، اظهار کرد: کل آمار بستری در بهمن ماه سال گذشته ۴۲ نفر، اسفند ۴۷ نفر و ۱۴ روز فروردین ۸۶ نفر بوده و آمار کرونا مثبت سرپایی بهمن ۲۹۸ نفر، اسفند ۵۲۱ نفر و تا ۱۴ فروردین ۴۲۶ نفر بوده است. همچنین موارد فوتی در آذر، دی، بهمن و اسفندماه سال گذشته ۹ نفر و ۲ هفته اول فروردین نیز به تنهایی ۹ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه چنانچه پروتکل‌های بهداشتی شرایط قرمز در سطح شهر ساوه به درستی اجرایی نشود شاهد مرگ های دو رقمی خواهیم بود و روزانه بالغ بر ۱۰ نفر در ساوه و زرندیه جان خود را از دست خواهند داد، پس با رعایت دقیق اصول بهداشتی اجازه ندهیم آمار مرگ‌ومیرها افزایش یابد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از ابتلای ۱۷۳ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ساوه و زرندیه خبر داد و به شناسایی ۱۳۵ نفر از طریق تست PCR و ۳۸ نفر با تست سریع و بستری شدن ۳۰ نفر در ساوه و زرندیه در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد.

وی افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۴۷۹۱ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا شده و متاسفانه ۳۴۲ نفر جان باخته‌اند. در حال حاضر ۸۴ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۳۰ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده اند.

گفتنی است بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی و ستاد ملی کرونا از پانزدهم فروردین ماه محدودیت تردد و فعالیت اصناف در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

با توجه به این مصوبه و جدول رنگ بندی کرونا در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ که همه شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفتند محدودیت تردد و فعالیت اصناف در تمام شهرهای استان مرکزی اعمال می‌شود.

بر این اساس، مقرر شد گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ و بازارهای سرپوشیده و باز، پاساژها، مراکز آموزشی، نمازهای جمعه و جماعت، تالارها و مراکز خرید از صبح یکشنبه ۱۵ فروردین تعطیل شوند و رفت و آمد در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شود.

برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌های شهرهای قرمز و نارنجی استان مرکزی ممنوع بوده و مساجد شهرهای قرمز و نارنجی اجازه برگزاری آیین‌های ترحیم ندارند. هرگونه تجمع بیشتر از ۱۵ نفر در شهرهای نارنجی و قرمز استان مرکزی ممنوع است و نیروی انتظامی طبق مصوبه باید با خاطیان برخورد می‌کنند. ناوگان حمل و نقل عمومی هم موظف به فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت خود شده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.