تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۳
کد خبر : 71395

سانیار موتور، شاسی بلند بایک X35 را با برند تیگارد در ایران عرضه می‌کند

سانیار موتور، شاسی بلند بایک X35 را با برند تیگارد در ایران عرضه می‌کند

سانیار موتور، شاسی بلند بایک X35 را با برند تیگارد در ایران عرضه می‌کندشرکت سانیار موتور قصد دارد از محصول جدید خود، شاسی بلند بایک X35 با برند تجاری تیگارد رونمایی کند. مشخصات این خودرو را در ادامه ب..

سانیار موتور، شاسی بلند بایک X35 را با برند تیگارد در ایران عرضه می‌کند

شرکت سانیار موتور قصد دارد از محصول جدید خود، شاسی بلند بایک X35 با برند تجاری تیگارد رونمایی کند. مشخصات این خودرو را در ادامه بخوانید.

چند روز پیش بود که مطلع شدیم یکی از خودروسازان تازه وارد کشور که با یکی از خودروسازی‌های چینی همکاری می‌کند، قصد دارد محصولات مونتاژی جدیدی را راهی بازار کند. شرکت سانیار موتور پارسیان می‌خواهد طی روزهای آینده از اولین محصول خود تحت عنوان شاسی بلند بایک با نام ایکس ۳۵ رونمایی به عمل آورد.

آن طور که از شواهد امر پیداست، شرکت مذکور که مدیریت بهزاد چریک را به همراه دارد، می‌خواهد برای روزهای آتی از شاسی بلند X35 خود رونمایی کند. تاریخ دقیق این معرفی روز یکشنبه مورخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ خواهد بود. نام دقیق این خودرو نیز تیگارد ایکس ۳۵ است.

شاسی بلند بایک X35 با برند تیگارد در ایران!

سانیار موتور پارسیان قصد داشته در شرایط تحریم نام تجاری مناسبی برای خود انتخاب کند و سرانجام تلاش‌های این شرکت برای گزینش یک نام تجاری به برند تیگارد ختم شده است و قرار است از این به بعد تمامی محصولات این کمپانی با همین نام عرضه شوند. در ادامه تصویر لوگوی این شرکت و نام تجاری آن را خواهید دید. قرار است از این لوگو و برند تجاری همزمان با معرفی خودروی X35، رونمایی شود. گفتنی است که محصولات سانیار موتور پارسیان در خط تولید شرکت دیار خودرو مونتاژ و تجاری‌سازی می‌شود.

شاسی بلند بایک X35

اوایل بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بود که نسخه‌های آزمایشی خودرویی جدید به نام بایک ایکس ۳۵ روانه بازار داخلی شد. خودروی بایک X35 یا تیگارد X35 همان کراس اوور سایز کوچکی است که آمده تا با بزرگانی همچون جک اس ۵، ام وی ام ایکس ۲۲، ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و فردا اس ایکس ۵ به رقابت بپردازد.

البته دیار خودرو که قرار است زادگاه محصولات سانیار موتور پارسیان باشد، در دیگر خط‌های تولیدی خود قصد دارد به تولید خودروهایی نظیر بایک X25 و سوئیست DX3 بپردازد و همین خودرو می‌تواند با تیگارد X35 رقبای سرسختی در بازار شوند.

تیگارد ایکس ۳۵ به صورت پیش فرض مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و نمی‌دانیم که آیا شرکت چینی طرف قرارداد که قطعات این خودرو را فراهم می‌کند، برنامه‌ای برای تبدیل این موتور به توربوشارژ دارد یا خیر! بنابراین باید تا روز یکشنبه صبر کنیم. البته گفتنی است که پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قادر است حداکثر ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند و قدرت موتور را توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال دهد.

شاسی بلند بایک X35

خوشبختانه تیگارد ایکس ۳۵ در زمینه امکانات رفاهی و آپشن‌ها در جایگاه بالاتری نسبت به ام وی ام ایکس ۲۲ پرو قرار می‌گیرد. برای مثال از جمله امکاناتی که تیگارد اضافه بر MVM X22 پرو دارد می‌توان به سقف پانورامیک، کلاستر دیجیتالی، باز و بسته کردن آینه‌های جانبی به صورت تاشو برقی و گرم کن صندلی راننده اشاره کرد.

از طرفی نباید از نظر دور داشت که مدیران خودرو به تازگی نسخه IE ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را روانه بازار کرده که نسبت به نسخه اکسلنت دارای امکانات رفاهی بیشتری است. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، گرم کن صندلی‌های ردیف اول، باز و بسته شدن آینه‌ها به صورت برقی و… اشاره کرد.

در نسخه فول آپشن بایک X35 امکانات به نسبت خوبی دیده می‌شود، منتها باید دید نسخه‌ای که وارد بازار داخلی ما می‌شود چه تنوع آپشنی خواهد داشت. البته شرکت سانیار موتور پارسیان اگر اندکی زرنگ باشد، نسخه‌ای از این خودرو را وارد بازار می‌کند که بتواند با رقبای سرسخت بازار شاخ به شاخ شود.

شاسی بلند بایک X35

بنابراین انتظار می‌رود که دیار خودرو و سانیار موتور نسخه‌های فول آپشنی از این خودرو را تولید کنند. به طور کلی امکانات ایمنی و رفاهی مهم بایک یا تیگارد ایکس ۳۵ در بازارهای جهانی شامل موارد ذیل است:

تریم چرم و پارچه صندلی‌ها، فرمان D-CUT همراه با غربیلک چرمی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سیستم کروز کنترل، سیستم‌های ترمز ABS،EBD و EBA، نمایشگر و سیستم چندرسانه‌ای، فرمان برقی، باز و بسته کردن آینه‌های جانبی به صورت تاشو برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه مطبوع الکتریکی، سنسورهای هشدار دهنده میزان فشار باد تایرها (TPMS)، دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو، ترمز پارک برقی، سقف پانورامیک، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.