تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر : 67281

سامسونگ گلکسی تب S8 و S8 پلاس با پردازند قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شدند

سامسونگ گلکسی تب S8 و S8 پلاس با پردازند قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شدند

سامسونگ گلکسی تب S8 و S8 پلاس با پردازند قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شدندسامسونگ از تبلت های گلکسی تب S8 و گلکسی تب S8 پلاس رونمایی کرد. شرکت کره‌ای گلکسی تب اس ۸ و اس ۸ پلاس را به تراشه قدرتمند ..

سامسونگ گلکسی تب S8 و S8 پلاس با پردازند قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شدند

سامسونگ از تبلت های گلکسی تب S8 و گلکسی تب S8 پلاس رونمایی کرد. شرکت کره‌ای گلکسی تب اس ۸ و اس ۸ پلاس را به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز کرده است.

سامسونگ بالاخره از سری گلکسی تب S8 رونمایی کرد. سری گلکسی تب اس ۸ شامل سه تبلت گلکسی تب اس ۸، گلکسی تب S8 پلاس و تبلت پرچمدار گلکسی تب S8 اولترا می‌شود. ظاهرا سامسونگ با مدل‌های غیر اولترا بازار تبلت‌های میان رده را هدف قرار داده است و همین نیز مدل‌های استاندارد و پلاس Galaxy Tab S8 را به رقیب مستقیم آیپد ایر تبدیل می‌کند.

تبلت های سامسونگ گلکسی تب اس ۸ و گلکسی تب S8 پلاس

گلکسی تب S8 پلاس

هر دو تبلت گلکسی تب S8 و گلکسی تب اس ۸ پلاس با قلم S Pen همراه شده اند و از کارت حافظه میکرو‌ SD پشتیبانی می‌کند. قدرت پردازشی آنها نیز توسط جدیدترین پردازنده پرچمدار اسنپدراگون تامین می‌شود. آیا سری گلکسی تب S8 می‌تواند توجهات را مجددا به تبلت های اندرویدی برگرداند؟

طراحی گلکسی تب S8 و اس ۸ پلاس

درست است که در حال حاضر تمامی توجهات به گلکسی تب S8 اولترا معطوف شده‌اند؛ اما سایر اعضا سری گلکسی تب اس ۸ نیز جذاب به نظر می‌رسند. از نظر طراحی، گلکسی تب اس ۸ و گلکسی تب S8 پلاس نسبت به نسل قبلی خود یعنی سری گلکسی تب S7 تغییر زیادی نکرده‌اند.

گلکسی تب S8 پلاس
گلکسی تب S8 پلاس

البته این لزوما چیز بدی نیست؛ زیرا این تبلت‌ها بدنه فلزی دارند، با حاشیه‌های باریک همراه شده‌اند و شکل و ابعاد مناسبی هم دارند. حالا که صبحت از اندازه شد باید بگوییم مدل کوچکتر گلکسی تب ۱۶۵.۳ در ۲۵۳.۸ در ۶.۴ میلی‌متر است و ابعاد گلکسی تب S8 پلاس به ۱۸۵ در ۲۸۵ در ۵.۷ میلی‌متر می‌رسد.

گلکسی تب S8 پلاس
گلکسی تب S8 پلاس

از نظر وزن نیز هر دو تبلت سامسونگ نسبتا سبک به حساب می‌آیند. مدل استاندارد تنها ۵۰۳ گرم وزن دارد و وزن مدل پلاس نیز به ۵۶۷ گرم می‌رسد. هر دو تبلت در سه رنگ گرافیتی، نقره‌ای و صورتی طلایی (پینک گلد)‌ عرضه خواهند شد.

گلکسی تب S8 پلاس
گلکسی تب S8 پلاس

همچنین این تبلت‌ها نیز همانند Galaxy Tab S8 Ultra به ۴ اسپیکر استریو بهینه شده توسط AKG مجهز شده‌اند و از صدای فراگیر دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ اسپیکرها را در بدنه کناری دستگاه قرار داده است.

سامسونگ تبلت‌های گلکسی تب S8 و S8 پلاس را برخلاف مدل اولترا به تنها یک دوربین سلفی مجهز کرده است و در آنها خبری از ناچ نمایشگر نیست. دوربین سلفی نیز در وسط حاشیه نمایشگر قرار گرفته است. همچنین کاربران می‌توانند قلم S Pen را به صورت مغناطیسی به بدنه بالایی تبلت وصل کنند.

گلکسی تب S8 پلاس
گلکسی تب S8 پلاس

سیستم احراز هویت این دو تبلت کمی با هم فرق دارد. مدل استاندارد از حسگر اثر انگشت در بدنه کناری استفاده می‌کند که با دکمه پاور ادغام شده؛ اما حسگر اثر انگشت مدل Plus در زیر نمایشگر قرار گرفته است. کاربران می‌توانند از کاورها و کیبوردهای سامسونگ برای سری گلکسی تب S8 نیز استفاده کنند.

مشخصات و ویژگی‌های Galaxy Tab S8 و Galaxy Tab S8 Plus

حالا بیایید به مشخصات تبلت‌های جدید سامسونگ بپردازیم. هر دو تبلت از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند و به ۸ یا ۱۲ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده‌اند. همچنین هر دو از وای فای ۶E و بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کنند و توانایی اتصال به شبکه ۵G را دارند.

گلکسی تب S8 پلاس
گلکسی تب S8 پلاس

سامسونگ از یک سیستم دوربین یکسان در گلکسی تب S8 و S8 پلاس استفاده کرده است. در بدنه پشتی این تبلت‌ها شما دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۶ مگاپیکسلی را خواهید یافت. در بدنه جلویی نیز یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی ایفای نقش می‌کند.

همچنین در بخش نر‌م‌افزاری شاهد حضور اندروید ۱۲ به همراه جدیدترین نسخه از رابط کاربری One UI سامسونگ هستیم. در اینجا شباهت‌های بین دو تبلت به پایان می‌رسد. گلکسی تب S8 به یک نمایشگر ۱۱ اینچی TFT با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۵۰۰ پیکسل مجهز شده است و تراکم صفحه نمایش آن به ۲۷۶ پیکسل در اینچ می‌رسد.

گلکسی تب S8 پلاس

اما سامسونگ در گلکسی تب S8 پلاس از یک نمایشگر امولد ۱۲.۴ اینچی استفاده کرده است. از مشخصات این نمایشگر می‌توان به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۷۵۲ پیکسل و تراکم ۲۶۶ پیکسل در اینچ اشاره کرد. انرژی مورد نیاز نسخه استاندارد توسط یک باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و تبلت بزرگتر نیز در دل خود یک باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی را جا داده است.

هر دو تبلت از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند؛ اما هیچ آداپتوری در جعبه گلکسی تب S8 یا گلکسی تب S8 پلاس نیست،. در واقع محتویات جعبه شامل کابل USB-C و قلم S Pen می‌شود.

منبع :Phone Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.