تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر : 67297

سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا با نمایشگر ۱۴.۶ اینچی معرفی شد

سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا با نمایشگر ۱۴.۶ اینچی معرفی شد

سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا با نمایشگر ۱۴.۶ اینچی معرفی شدسامسونگ بالاخره از سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا – Galaxy Tab S8 Ultra پرده برداشته است که می‌تواند به رقیبی جدی برای آیپد پرو تبدیل شود.
سامس..

سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا با نمایشگر ۱۴.۶ اینچی معرفی شد

سامسونگ بالاخره از سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا – Galaxy Tab S8 Ultra پرده برداشته است که می‌تواند به رقیبی جدی برای آیپد پرو تبدیل شود.

سامسونگ به‌تازگی طی رویداد Unpacked 2022 از سری گلکسی تب اس ۸ رونمایی کرده است که شامل گلگسی تب اس ۸، گلکسی تب اس ۸ پلاس و سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا می‌شود. هر سه مدل از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱، درگاه کارت حافظه میکرو SD و قلم S-Pen بهره می‌برند.

درحالی که مدل اولترای تبلت جدید سامسونگ می‌تواند رقیبی جدی برای سری آیپد پرو به حساب بیاید، سایر مدل‌ها بیشتر در محدوده ارزان‌تر آیپد ایر قرار می‌گیرند. حالا آیا سامسونگ واقعاً با یک رقیب قدرتمند برای آیپد پرو آمده است؟

طراحی سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا

سامسونگ گلکسی تب اس 8 اولترا

سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا با ابعاد ۲۰۸.۶ در ۳۲۶.۴ میلی‌متر، بزرگ‌ترین مدل این تبلت به حساب می‌آید. همچنین با ضخامت تنها ۵.۵ میلی‌متر باریک‌ترین مدل این سری است. با این حال، تبلت چندان سبکی نیست و وزن آن به ۷۲۶ گرم می‌رسد.

اس ۸ اولترا با کیفیت بالایی ساخته شده و از فریم Tough Armour Aluminum (که علت وزن بالای آن است)، قاب پشتی فلزی و باریک‌ترین حاشیه بین تمامی تبلت‌های سامسونگ برخوردار است. متاسفانه علی‌رغم طراحی زیبا، این تبلت فقط در رنگ گرافیت عرضه می‌شود.

سامسونگ گلکسی تب اس 8 اولترا

سامسونگ برای ارائه باریک‌ترین حاشیه‌ها، تدابیر قابل توجهی اندیشیده است. همان‌طور که در تصاویر لورفته مشاهده کرده بودیم، در نمایشگر این تبلت ناچ به کار رفته است. هرچند در تصاویر رسمی منتشرشده به دلیل رنگ مشکی والپیپرها به راحتی قابل مشاهده نیست، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان شکل و اندازه ناچ مذکور را مشاهده کرد.

قلم S-Pen از طریق آهنربا در قسمت بالای سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا جای می‌گیرد. کیس کتابی و کاور کیبورد رسمی نیز برای این تبلت بالارده در دسترس قرار خواهد گرفت و هر دو فضایی مختص به قلم S-Pen خواهند داشت. البته تنها در رنگ مشکی مات ارائه می‌شوند.

سامسونگ گلکسی تب اس 8 اولترا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، گلکسی تب S8 اولترا از درگاه کارت حافظه میکرو SD بهره‌مند است و با کارت میکرو SD می‌توان حافظه این تبلت را تا ۱ ترابایت افزایش داد. علاوه بر این‌ها، اس ۸ اولترا دارای چهار اسپیکر استریوی AKG با پشتیبانی از صدای فراگیر دالبی اتموس است. همچنین اسکنر اثر انگشت، درون نمایشگر آن تعبیه شده است.

مشخصات و قابلیت‌های گلکسی تب S8 اولترا

واضح است که گلکسی تب S8 اولترا از بزرگ‌ترین نمایشگر بین تمامی‌ مدل‌ها نیز بهره می‌برد. این تبلت به یک نمایشگر امولد ۱۴.۶ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۸۴۸ مجهز شده و تراکم پیکسلی آن نیز ۲۴۰ppi اعلام شده است.

داخل ناچ اس ۸ اولترا یک سیستم دو دوربین شامل یک دوربین سلفی عادی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی جای گرفته است. سامسونگ می‌گوید سنسور اولترا واید بیشتر برای تماس‌های ویدئویی کارآمد خواهد بود.

سامسونگ گلکسی تب اس 8 اولترا

در قاب پشتی این تبلت، دو دوربین دیگر را مشاهده می‌کنیم؛ دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۶ مگاپیکسلی. این دستگاه قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه را دارد.

در زمینه عملکرد باید گفت که سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا قدرت پردازشی خود را از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ می‌گیرد. همچنین سه گزینه برای حافظه پیش روی مشتریان خواهد بود؛ رم ۸ گیگابایتی/حافظه ۱۲۸ گیگاباتی، رم ۱۲ گیگابایتی/حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایتی/حافظه ۵۱۲ گیگابایتی.

سامسونگ گلکسی تب اس 8 اولترا

تبلت جدید سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید ۱۲ با جدیدترین نسخه از رابط کاربری One UI سامسونگ خواهد بود که قابلیت‌های جدیدی را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از نمایشگر بزرگ آن به دنبال می‌آورد. اس ۸ اولترا از شبکه ۵G و وای‌فای ۶E به همراه بلوتوث ۵.۲ نیز پشیبانی می‌کند.

سامسونگ یک باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای مدل اولترای گلکسی تب S8 در نظر گرفته که حتی برای یک تبلت هم قابل توجه است. به گفته این شرکت، این باتری توانایی تامین انرژی گوشی برای حدود ۱۵ ساعت پخش ویدئو را دارد. باتری این تبلت شاید بزرگ باشد اما شارژ کردن آن خیلی زمان‌بر نخواهد بود. قابلیت فست شارژ سیمی ۴۵ وات می‌تواند شارژ باتری آن را طی ۸۰ دقیقه تکمیل کند. قابلیت شارژ معکوس ۱۵ وات از طریق کابل USB-C هم مهیا شده است.

همچنین بخوانید:

سامسونگ گلکسی تب S8 و S8 پلاس با پردازند قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شدند

با وجود این، فست شارژر مذکور به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد. فقط قلم S-Pen و کابل شارژ USB-C در جعبه این تبلت موجود خواهند بود. سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا هم‌اکنون با قیمت ۱,۰۹۹ دلار در دسترس قرار دارد.

منبع :PhoneArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.