تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۴۸
کد خبر : 61822

سامسونگ سری نوت را کنسل نکرده است؛ این گلکسی S22 Ultra بود که ساخته نشد

سامسونگ سری نوت را کنسل نکرده است؛ این گلکسی S22 Ultra بود که ساخته نشد

سامسونگ سری نوت را کنسل نکرده است؛ این گلکسی S22 Ultra بود که ساخته نشدظاهراً سامسونگ گوشی‌های سری نوت را کنسل نکرده است؛ در عوض فقط نسل جدید این گوشی را با نام متفاوت گلکسی S22 Ultra عرضه خواهد کرد.
..

سامسونگ سری نوت را کنسل نکرده است؛ این گلکسی S22 Ultra بود که ساخته نشد

ظاهراً سامسونگ گوشی‌های سری نوت را کنسل نکرده است؛ در عوض فقط نسل جدید این گوشی را با نام متفاوت گلکسی S22 Ultra عرضه خواهد کرد.

آیا گلکسی نوت کنسل شده است؟ یا آنکه با تأخیر عرضه می‌شود؟ به نظر می‌رسد در نهایت به پاسخ سوالمان رسیدیم. همه‌ی نشانه‌ها و اخبار به بیرون درز کرده به ما می‌گویند که سری نوت سامسونگ اکنون مرده است. اما به نظر ما اینگونه نیست.

جان پروسر، افشاگر مطرح دنیای دیجیتال می‌گوید رویداد آنپکد سامسونگ برای معرفی گوشی‌های سری Galaxy S22 در هشتم فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن ماه) برگزار می‌شود. بعد از این مراسم پیش‌فروش سه گوشی گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا آغاز می‌شود و می‌توانید از ۱۸ فوریه آن‌ها را تهیه کنید.

دو گوشی گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس که شبیه به هم هستند، حاشیه‌های نمایشگرشان مشابه آیفون‌های اپل خواهد بود. حتی آن‌ها باریک‌تر هم شده‌اند تا بهتر از آیفون‌ها شود. به جز این نباید انتظار تغییرات بزرگ دیگری را در این گوشی‌ها داشت.

چرا می‌گوییم گلکسی S22 Ultra کنسل شده و باید منتظر Note 22 بود؟

اکنون دیگر باید گلکسی اس ۲۲ اولترا را پرچمدار جدید سری نوت بدانیم. زیرا همانطور که در تصاویر به بیرون درز کرده می‌بینید، این گوشی اکنون برخلاف دیگر محصولات سری S، طراحی مستطیلی به خود گرفته و یک قلم S Pen داخلی را هم ارائه می‌کند. این‌ها مشخصات همان سری نوت هستند.

گلکسی S22 Ultra همان نوت ۲۲ اولترا است

بله، اینطور باید گفت که سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا خودش را کنسل کرده و نوت همچنان به حیات خودش ادامه می‌دهد. فقط این گوشی قرار است تحت برند Galaxy S عرضه شود و دیگری اسم Galaxy Note در میان نیست.

از آنجا که گوشی گلکسی S22 Ultra در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود، به چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز است که می‌تواند نقطه قوت این گوشی باشد. اگر این گوشی مثل نوت ۲۱ در ماه آگوست امسال عرضه می‌شد، در بهترین حالت از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس قدرت می‌گرفت که اختلاف عملکرد آن با اسنپدراگون ۸۸۸ خیلی ناچیز بوده و پیشرفت چشمگیری نداشته است. نسخه بین‌المللی آن هم به چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ مجهز بود که از مدل اسنپدراگون توان کمتری داشت.

به منتظر ماندن برای تولید جز تراشه ارتقا یافته، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند ما را متقاعد کند که گلکسی اس ۲۲ اولترا همان گلکسی نوت ۲۲ اولترا لغو شده است. حتی سیستم دوربین اس ۲۲ اولترا هم نسبت به نسل قبل خود ارتقا پیش رونده‌ای داشته است که دقیقاً همان کاریست که اگر سری نوت وجود داشت، سامسونگ با آن انجام می‌داد.

انتظار می‌رود نسخه جدید گوشی گلکسی اولترا سامسونگ از سنسورهای جدیدی برای دوربین‌های زوم ۳ برابری و ۱۰ برابری اپتیکال استفاده کند. ولی دوربین‌های اصلی و اولترا واید ارتقا بزرگی را تجربه نخواهند کرد. این گوشی از چهار دوربین زیر بهره می‌برد:

  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی زوم ۳‌ برابری (سنسور جدید سونی)
  • دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی زوم ۱۰ برابری (سنسور جدید سونی)

چرا سامسونگ سری Note و S را ادغام می‌کند؟

چرا سامسونگ این کار را انجام می‌دهد؟ چرا غول کره‌ای یکی از منحصر به فردترین سری گوشی‌های خودش را با سری ساده‌تر گلکسی S ادغام می‌کند؟ سه دلیل محکم براب انجام این کار وجود دارد.

گلکسی S22 Ultra همان نوت ۲۲ اولترا است

۱. سری نوت برای خاص پسندان است و فروش بالایی ندارد

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی طی ۵ سال اخیر فروش خوبی نداشته‌اند. علی‌رغم اینکه هجوم نوآوری‌ها توسط برندهایی مثل هواوی (البته تا قبل از تحریم)، شیائومی و سامسونگ کنترل می‌شود و با وجود هیاهویی که پرچمداران مدل Pro و Ultra به پا کرده‌اند، این گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه بازار هستند که فروش بیشتری را تجربه می‌کنند.

وضعیت سامسونگ نیز در این اوضاع مشخص نیست. گلکسی اس ۹، آخرین نماینده سامسونگ در جمع ۱۰ گوشی پرچمدار پرفروش بازار است. حتی با وجود درخشش گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ اولترا و سری اس ۲۱ هم سامسونگ نتوانست به جمع ۱۰ پرچمدار پرفروش وارد شود.

۲. زد فولد آینده سری نوت است

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده سامسونگ عرضه سری گلکسی نوت را لغو کند، پشتیبانی گلکسی زد فولد ۳ از قلم S Pen است. گرچه این قلم در داخل خود گوشی نگهداری نمی‌شود و باید آن را در یک کیس بگذارید، اما‌ دیر یا زود این اتفاق هم خواهد افتاد.

تعحب نمی‌کنیم اگر سامسونگ قلم S Pen را به داخل گوشی گلکسی زد فولد ۴ ببرد. اگر نه، قطعاً در زد فولد ۵ این ایده عملی می‌شود. این به سامسونگ اجازه می‌دهد قلم S Pen را از نسل‌های بعدی سری S حذف کند و دوباره این قلم را به صورت انحصاری با خانواده زد فولد ارائه کند.

در واقع این به سامسونگ وقت کافی را می‌دهد تا زمینه‌های مختلف را آزمایش کند و ببیند آیا کاربران به استفاده از قلم اس پن با سری Galaxy S علاقه دارند یا خیر.

۳. اپل و البته اپل…

و در انتها باید به آیفون اپل اشاره کرد که هر سال با عرضه در ماه سپتامبر، تمام گوشی‌های بازار را تحت الشعاع خودش قرار می‌دهد. به همین خاطر نباید متعجب شویم وقتی ببینیم سامسونگ رونمایی از سری نوت را از ماه آگوست به فوریه انتقال داده است. این حرکت هوشمندانه‌ای است. سامسونگ تنها شرکتی نیست که توسط آیفون‌های فوق‌العاده محبوب اپل تهدید می‌شود.

دیگر گوشی‌سازهایی مثل شیائومی و وان پلاس هم رونمایی از پرچمداران خودشان را به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ موکول کرده‌اند.

سخن پایانی

گلکسی S22 Ultra همان نوت ۲۲ اولترا است

در نهایت می‌توان گفت که اس ۲۲ اولترا همان گوشی نوت لغو شده است. اگرچه نامی از آن باقی نمانده، اما از طراحی و امکانات آن مشخص است که روح سری نوت در این گوشی دمیده شده است.

نام نوت همیشه امکاناتی مثل طراحی مستطیلی و قلم اس پن را یدک می‌کشید و طرفداران خاص خودش را داشت. اگر می‌خواهید تعداد زیادی از یک گوشی را بفروشید، ارائه تمام امکانات در گوشی و نام‌گذاری و طراحی خاص آن نمی‌تواند منطقی باشد.

اما حالا که این گوشی نام گلکسی S را یدک می‌کشد و به لطف قلم اس پن داخل خود گوشی، چیزی که سال گذشته وجود نداشت؛ مردم بیشتر قدر گلکسی اس ۲۲ را خواهند دانست. همه این‌ها می‌تواند باعث شود این گوشی با قیمت ۱۲۹۹ دلاری، به جای قیمت ۱۱۹۹ دلاری گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا وارد بازار شود که از این حیث هم قیمت گلکسی نوت ۲۰ اولترا خواهد بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.