تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 68896

سامسونگ سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی را تایید کرد؛ آیا باید نگران باشید؟

سامسونگ سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی را تایید کرد؛ آیا باید نگران باشید؟

سامسونگ سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی را تایید کرد؛ آیا باید نگران باشید؟کمپانی سامسونگ سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی را تأیید کرد. ولی آیا این به معنای سرقت اطلاعات شخصی صاحبان گوشی‌ها و تبلت‌های سام..

سامسونگ سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی را تایید کرد؛ آیا باید نگران باشید؟

کمپانی سامسونگ سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی را تأیید کرد. ولی آیا این به معنای سرقت اطلاعات شخصی صاحبان گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ است؟

بسیاری از شرکت‌های مشهور حوزه فناوری از جمله سامسونگ و انویدیا به دام یک گروه هک به نام $Lapsus افتاده‌اند. این گروه ادعا می‌کند که ۱۹۰ گیگابایت از اطلاعات شرکت سامسونگ الکترونیکس را سرقت کرده است. کدهای مخفی که سامسونگ از شرکای تجاری خود مثل کوالکام دریافت می‌کرده نیز جزو این اطلاعات هک شده هستند. بعد از اعلام این خبر سامسونگ برای مدتی هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع نداشت؛ اما در نهایت با یک بیانیه‌ی مطبوعاتی، رسماً این خبر را تأیید کرد.

در متن بیانیه‌ی سامسونگ آمده است:

ما اخیراً متوجه یک نقض امنیتی مرتبط با برخی داده‌های داخلی شرکت شده‌ایم. به محض مطلع شدن از این اتفاق، ما شدیداً سیستم امنیتی خود را تقویت کردیم. تحلیل اولیه ما نشان می‌دهد این نقض امنیتی شامل برخی از سورس کدهای محصولات گلکسی می‌شود، اما آن‌ها شامل اطلاعات شخصی هیچ یک از مصرف کنندگان یا کارمندان شرکت ما نیستند. در حال حاضر هیچ مشکلی را برای کسب و کار خود و یا مشتریانمان پیش‌بینی نمی‌کنیم. ما اقداماتی را برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده انجام داده‌ایم و بدون اختلال به سرویس‌دهی به مشتریانمان ادامه می‌دهیم.

مشتریان سامسونگ بعد از انتشار این بیانیه و فهمیدن اینکه سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی هیچ ارتباطی با اطلاعات شخصی آن‌ها ندارد، می‌توانند نفس راحتی بکشند. غول کره‌ای ادعا می‌کند که اقدامات امنیتی داخلی شرکت خودش را تقویت کرده است؛ بنابراین آنطور که سامسونگ می‌گوید احتمال تکرار چنین سرقتی بسیار کم است.

سرقت سورس کدهای محصولات گلکسی آینده‌ای نامطمئن را نشان می‌دهد!

هرچند که این گروه هکری تنها سرقت ۱۹۰ گیگابایت از داده‌های شرکت سامسونگ را عمومی کرده است، ولی مشخص نیست که پشت پرده واقعاً به چه حجمی از اطلاعات داخلی کمپانی سامسونگ دست پیدا کرده است. این نقض امنیتی همچنین با توجه به اینکه مرتبط با محصولات و خدمات سامسونگ است، بسیاری از کاربران را به فکر فرو برده که چنین کاری شدنی است و احتمال هر چیزی در آینده وجود دارد!

به هر ترتیب ما توصیه می‌کنیم که رمزهای عبور خود در سرویس‌های مختلف سامسونگ را تغییر دهید و برای حفظ هرچه بیشتر امنیت خود، تأیید هویت دو مرحله‌ای را مجدداً فعال کنید.

منبع :sammobile

سامسونگ-می گوید-اطلاعات-شخصی-شخصی-شما-در-هک-داده-های-اخیرش-به بیرون درز نکرده است

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.