تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر : 583628

سامسونگ دیگر هیچ گوشی پرچمداری با تراشه اگزینوس تولید نمی‌کند؟

سامسونگ دیگر هیچ گوشی پرچمداری با تراشه اگزینوس تولید نمی‌کند؟

سامسونگ دیگر هیچ گوشی پرچمداری با تراشه اگزینوس تولید نمی‌کند؟ ظاهرا سرانجام عدالت برای خریداران گوشی‌های پرچمدار سامسونگ برقرار خواهد شد. گفته می‌شود این کمپانی هیچ‌یک از مدل‌های سری گلکسی S23 را با تراشه اگزینوس عرضه نخواهد کرد. سامسونگ سال‌ها تلاش کرد تا در بازار چیپ‌ها آوازه‌ای کسب کند. این کمپانی همواره در رقابت با

سامسونگ دیگر هیچ گوشی پرچمداری با تراشه اگزینوس تولید نمی‌کند؟

ظاهرا سرانجام عدالت برای خریداران گوشی‌های پرچمدار سامسونگ برقرار خواهد شد. گفته می‌شود این کمپانی هیچ‌یک از مدل‌های سری گلکسی S23 را با تراشه اگزینوس عرضه نخواهد کرد.

سامسونگ سال‌ها تلاش کرد تا در بازار چیپ‌ها آوازه‌ای کسب کند. این کمپانی همواره در رقابت با کوالکام بود و دست بالا را هم نداشت. بنابراین برای تولید گوشی‌های پرچمدار خود یک استراتژی عجیب اتخاذ کرد: فروش دو نسخه با تراشه های اگزینوس سامسونگ و اسنپدراگون کوالکام!

نسخه‌های مجهز به اگزینوس، عمدتا در اروپا و خاورمیانه عرضه می‌شدند و مشتریان آمریکایی، به نسخه اسنپدراگون دسترسی داشتند. همین تبعیض، موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شد؛ کسانی که چیپست اگزینوس را به خوبی اسنپدراگون نمی‌دانستند. حالا اما به ادعای مینگ چی کو، این کمپانی قصد ندارد از تراشه‌های خود در سری گلکسی اس 23 استفاده کند.

البته به نظر این تحلیلگر سرشناس بازار موبایل، سامسونگ کاملا عرصه را خالی نخواهد کرد و شاید به تامین چیپ Exynos برای سایر برندها ادامه دهد.

ظاهرا کوالکام تنها تامین کننده‌ی تراشه برای سری Galaxy S23 است؛ در حالی که سهم این کمپانی برای سری Galaxy S22 حدود 70 درصد بود. درباره چیپ فایوجی SM8550 صحبت می‌کنم که با فناوری 4 نانومتری TSMC ساخته می‌شود.

او عدم توانایی اگزینوس 2300 برای رقابت با اسنپدراگون SM8550 را دلیل این تصمیم سامسونگ عنوان کرد. البته گزارش‌های متناقضی هم وجود دارد؛ در برخی از آن‌ها به تداوم استفاده از چیپ اگزینوس توسط سامسونگ اشاره شده و برخی دیگر می‌گویند حتی سایر کمپانی‌ها هم دیگر مشتری اگزینوس نیستند. به هر حال گذر زمان، همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.

اما اصلا چرا سامسونگ استراتژی دو تراشه‌ای را برای عرضه پرچمداران خود در پیش گرفت؟ شاید مهم‌ترین علت این باشد که بازار موبایل آمریکا هنوز به CDMA نیاز دارد (فناوری قبل از LTE که همچنان توسط اپراتورهای موبایل آمریکا استفاده می‌شود).

تراشه های اگزینوس از CDMA نمی‌کنند. این تراشه‌ها شاید در بنچمارک‌های CPU و GPU پرفورمنس خوبی داشته باشند؛ اما عملکرد رادیویی آن‌ها در حد اسنپدراگون نیست و کوالکام در طراحی مودم، یک سر و گردن بالاتر است. بنابراین دستگاه‌های مبتنی بر چیپ اسنپدراگون، می‌توانند بهتر از سرویس‌های شبکه استفاده کنند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.