تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 72374

سامسونگ دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA را از آن خود کرد

سامسونگ دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA را از آن خود کرد

سامسونگ دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA را از آن خود کردسامسونگ در ادامه پیشتازی در حوزه حفاظت از محیط زیست و بازیافت توانست دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA را از آن خود کند.
آژانس حفاظت ا..

سامسونگ دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA را از آن خود کرد

سامسونگ در ادامه پیشتازی در حوزه حفاظت از محیط زیست و بازیافت توانست دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA را از آن خود کند.

آژانس حفاظت از محیط زیست EPA در راستای قدردانی از پیشگامی و نوآوری مداوم سامسونگ در حوزه حفاظت از محیط زیست دو جایزه ویژه را به این شرکت کره‌ای اهدا کرد. از افتخارات و جوایزی که سامسونگ از این مرکز کسب کرده می‌توان به جایزه Gold Tier به عنوان بالاترین جایزه EPA برای بازیافت مسئولانه زباله‌های الکترونیکی (e-waste) و جایزه پایداری ممتاز (Sustained Excellence) برای مدیریت مواد پایدار (SMM) در محصولات‌ مختلف مانند کنترل از راه دور جدید SolarCell اشاره کرد.

ادامه پیشتازی سامسونگ در حفاظت از محیط زیست

سامسونگ

آژانس EPA آمریکا در بخش چالش مدیریت پایدار مواد الکترونیکی از برندهایی تقدیر خواهد کرد که بتوانند در تولید محصولات خود از روشی مسئولانه و آینده‌نگرانه و مواد دوستدار محیط زیست استفاده کنند. این آژانس هر ساله از سامسونگ بابت نوآوری محیط زیستی در استفاده از مواد سازگار و اجرای مسئولانه برنامه بازیافت تقدیر می‌کند. سامسونگ از سال ۲۰۱۴ توانسته با برنامه‌های بازیافت خود بالاترین سطح جایزه مدیریت مواد پایدار (SMM) را از آن خود کند.

مارک نیوتن، رئیس بخش پایداری محیط زیست سامسونگ آمریکا عنوان کرد این شرکت همواره موضوع حفظ محیط زیست را به نیروی محرکه نوآوری‌های جسورانه خود تبدیل کرده و در این راه کسب جایزه از EPA برایمان افتخارآمیز است. مهندسان و طراحان سامسونگ همواره در تلاشند تا راهکارهایی را برای کاهش ضایعات و آثار محیط زیستی پیدا کنند. ما قصد داریم زمانی که مصرف‌کننده قصد خرید یکی از محصولات سامسونگ را دارد، علاوه بر دسترسی به فناوری پیشرفته و نوآورانه این شرکت، در حوزه تعمیر، نوسازی و بازیافت محصول نیز اطمینان کامل داشته باشد.

مایکل اس ریگان، مدیر EPA نیز در خصوص اهدای جوایز به شرکت سامسونگ عنوان کرد برای ساختن آینده‌ای پایدار تمام شرکت‌ها باید تلاش کنند و ما نیز از شرکت‌هایی که برای بازیافت وسایل الکترونیکی اقدامات موثری را انجام می‌دهند، تجلیل می‌کنیم. در واقع این سازمان‌ها با تلاش زیاد خود توانستند امکانی را فراهم کنند تا بتوان منابع ارزشمندی چون فلزات گرانبها، مواد معدنی حیاتی، پلاستیک و شیشه را بازیافت کرد.

سامسونگ به دلیل عملکرد عالی در حوزه جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی موفق شد برای هشتمین سال متوالی جایزه Gold Tier را از آن خود کند. این شرکت کره‌ای به شکل میانگین سالانه حدود ۴۵ هزار تن زباله الکترونیکی را در آمریکا جمع‌آوری و بازیافت می‌کند که این مقدار گاز گلخانه‌ای برابر با جذب کربن توسط بیش از ۲ میلیون درخت به مدت ۱۰ سال است.

همچنین Samsung از سال ۲۰۰۸ میلادی موفق به بازیافت ۴۵۳ هزار تن لوازم الکترونیکی شده است. سامسونگ توانسته این مواد را از محل دفن زباله جمع‌آوری و مواد قابل استفاده مجدد آنها را بازیافت کند. این شرکت کره‌ای سعی دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی در ساخت محصولات خود از حدود ۵۰۰ هزار تن پلاستیک بازیافتی استفاده کند.

کنترل از راه دور SolarCell تلویزیون‌های سامسونگ در رویداد آژانس حفاظت از محیط زیست EPA توانستند جایزه Sustained Excellence را نیز دریافت کنند. سامسونگ از این کنترل‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۱ برای کاهش اتلاف باتری و کاهش حجم زباله‌های پلاستیکی پرده برداشت. تلویزیون‌های ۴K و ۸K (NeoQ80A, Q70A, Q60A) و MicroLED سامسونگ در حال حاضر از این نوآوری بهره می‌برند.

سامسونگ

سامسونگ با استفاده از این کنترل‌ها توانسته مانع دور ریخته شدن ۹۹ میلیون باتری قلمی و مانع تولید ۵ هزار و ۸۴۰ تن گاز گلخانه‌ای طی ۷ سال شود. همچنین سامسونگ علاوه بر کاهش ضایعات باتری قصد دارد ضایعات پلاستیکی را نیز کاهش دهد؛ چرا که این کنترل از راه دور از ۲۴ درصد پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی کربنات (PC) بازیافت شده بهره می‌برد.

این شرکت کره‌ای در ژانویه سال ۲۰۲۲ برای نسل دوم کنترل از راه دور SolarCell پیشرفت‌های جدیدی را در نظر گرفت تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را از فرکانس‌های رادیویی دستگاه‌هایی چون روترهای وای فای تامین کنند. سامسونگ این کنترل از راه دور خود را در سایر محصولات نظیر تلویزیون‌های جدید و لوازم خانگی خود قرار داده تا بتواند بیش از ۲۰۰ میلیون باتری قلمی را از محصولات خود حذف کند.

با مراجعه به آدرس www.samsung.com/us/explore/sustainability می‌توانید در خصوص برنامه‌های بازیافت مسئولانه سامسونگ و تلاش‌های نوآورانه محیط زیستی آن اطلاعات بیشتری را کسب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های مدیریت مواد پایدار آژانس EPA نیز می‌توانید به آدرس www.epa.gov/smm مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.