تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۳۱
کد خبر : 61828

سامسونگ تنها گوشی ساز جهان که از ۳ مدل تراشه استفاده می‌کند؛ دایمنسیتی ۹۰۰۰ به گلکسی ها می‌آید

سامسونگ تنها گوشی ساز جهان که از ۳ مدل تراشه استفاده می‌کند؛ دایمنسیتی ۹۰۰۰ به گلکسی ها می‌آید

سامسونگ تنها گوشی ساز جهان که از ۳ مدل تراشه استفاده می‌کند؛ دایمنسیتی ۹۰۰۰ به گلکسی ها می‌آیدسامسونگ می‌خواهد از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ شرکت مدیاتک روی گوشی‌های گلکسی استفاده کند. آیا گلکسی اس ..

سامسونگ تنها گوشی ساز جهان که از ۳ مدل تراشه استفاده می‌کند؛ دایمنسیتی ۹۰۰۰ به گلکسی ها می‌آید

سامسونگ می‌خواهد از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ شرکت مدیاتک روی گوشی‌های گلکسی استفاده کند. آیا گلکسی اس ۲۲ هم جزو این گوشی‌ها است؟

دیروز کمپانی مدیاتک، تازه‌ترین پردازنده پرچمدارش را دایمنسیتی ۹۰۰۰ اعلام کرد. از مشخصات این تراشه معلوم است که برای بازارهای جهانی آماده شده است. مشخص است که مدیاتک خودش را برای رقابت با تراشه پرچمدار کوالکام آماده می‌کند.

بر اساس گزارشی که در یکی از وبسایت‌های فناوری منتشر شده، سامسونگ، تراشه پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ را آزمایش خواهد کرد. برخی مدعی‌اند که مدیاتک این چیپست بالارده را برای تمام برندهای اندرویدی محبوب مانند سامسونگ ارسال خواهد کرد. حال بیایید ببینیم که سامسونگ از دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می کند یا نه!

آیا سامسونگ از دایمنسیتی ۹۰۰۰ در گلکسی S22 استفاده خواهد کرد؟

اگر سازندگان گوشی‌های هوشمند در کره جنوبی کارآیی و قدرت این تراشه را کافی بدانند، از آن در گوشی‌های هوشمند گلکسی و تبلت‌ها استفاده می‌کنند. اخبار قبلی تائید کرده‌اند که سامسونگ گلکسی S22 از دو تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ و اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده خواهد کرد.

بنابراین سامسونگ احتمالا از Dimensity 9000 در یکی از دستگاه‌های رده بالای نیمه دوم سال استفاده می‌کند.این تراشه پرچمدار به احتمال زیاد در سری گلکسی اس ۲۲ به کار نخواهد رفت. گر چه احتمالا این چیپست را در دیگر محصولات پرچمدار مانند تبلت‌های این کمپانی خواهیم دید.

سامسونگ مجذوب قدرت کنترل کارایی دایمنسیتی ۹۰۰۰ شده است. این تراشه از معماری لیتوگرافی ۴ نانومتری بهره می‌برد که بهتر از تراشه اختصاصی سامسونگ است. قدرت کنترل کارایی پرچمدار اسنپدراگون همیشه وحشتناک بوده است.

سامسونگ در حال حاضر تنها تولید کننده گوشی موبایل است که از سه تراشه در محصولات خود استفاده می‌کند. این شرکت به احتمال زیاد از سه تراشه اگزینوس ۲۲۰۰، اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهره خواهد برد. اغلب سازندگان گوشی‌های هوشمند از دو تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کنند در حالی که تراشه‌های پرچمدار اگزینوس سامسونگ در سری گلکسی S به کار می‌روند.

سامسونگ از دایمنسیتی 9000 استفاده می کند

مشخصات تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰

پردازنده جدید مدیاتک، دایمنسیتی ۹۰۰۰ از ترکیب معماری TSMC با لیتوگرافی ۴ نانومتری و Armv9 بهره می‌برد و کورتکس X2 با کارایی بالا دارد. علاوه بر این سه هسته بزرگ مبتنی بر کورتکس A710 (با حداکثر فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز) و چهار هسته مبتنی بر کورتکس A510 نیز خواهد داشت.

این تراشه همچنین از حافظه LPDDR5X پشتیبانی می‌کند و سرعت آن می‌تواند به ۷۵۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد. Dimensity 9000 همچنین با پردازنده سیگنال تصویر (ISP) سازگار است. این فناوری می‌تواند ویدئوها را با محتوای HDR و با سه دوربین به صورت همزمان ضبط کند.

همچنین تراشه بالارده مدیاتک دارای مصرف انرژی کمی است و با عملکرد بالایی که دارد، می تواند با سرعت بیش از ۹ میلیارد پیکسل را در ثانیه پردازش کند. در خصوص هوش مصنوعی، دایمنسیتی ۹۰۰۰ از نسل پنجم پردازنده هوش مصنوعی APU استفاده می‌کند. این نسل چهار برابر بهره‌وری انرژی بیشتری نسبت به نسبت قبلی خود دارد که می‌تواند بازدهی بالایی در تجربه فیلم برداری و عکاسی، بازی کردن، ویدئو و دیگر برنامه‌ها داشته باشد.

در خصوص بازی کردن، دایمنسیتی ۹۰۰۰ از پردازنده گرافیکی مالی جی ۷۱۰ (Mali G710) بهره می‌برد. ماژول گرافیکی این تراشه ده هسته‌ای است و از صفحه نمایش فول اچ دی پلاس نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این درون این تراشه یک مودم ام ۸۰ فایوجی وجود دارد که با نسل جدید استانداردهای ۳GPP R16 5G مطابقت می‌کند.

در خصوص شبکه وایرلس و فناوری صدا، دایمنسیتی ۹۰۰۰ از فناوری‌های وای فای و بلوتوث با تاخیر بسیار کم پشتیبانی می‌کند. بلوتوث آن نسخه ۵.۳ و وای فای نیز ۲*۲ است. طبق گزارشات موجود، این چیپست پرچمدار از نظر تجاری در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.