تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۳۰
کد خبر : 32257

سامسونگ به‌زودی تراشه جدید خود را معرفی می‌کند

سامسونگ به‌زودی تراشه جدید خود را معرفی می‌کند

سامسونگ به‌زودی تراشه جدید خود را معرفی می‌کند شخصی با نام کاربری MauriQHD که در زمینه اخبار و شایعات فناوری فعالیت دارد در حساب توییتر خود خبر داده است که تراشه اکسینوس جدید سامسونگ چیزی با رونمایی فاصله ندارد. اکسینوس ۲۱۰۰ قرار است وارث تراشه اکسینوس ۹۹۰ باشد. در یک آزمایش که اخیراً توسط گیک‌بنچ (Geekbench) روی اکسینوس ۲۱۰۰ صورت گرفته، این تراشه توانسته است در سنجش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۰۳۸ و در سنجش چند‌هسته‌ای امتیاز ۳۰۶۰ را به‌دست آورد. در مقام مقایسه تراشه بایانیک A14 اپل که به سری آیفون ۱۲ نیرو خواهد بخشید در همین آزمایش توانسته است نتایج بهتری را ثبت کند. این تراشه در سنجش تک‌هسته‌ای موفق به کسب عدد ۱۵۸۳ و ۴۱۹۸ در سنجش چندهسته‌ای شده است. اما از آنجایی که ممکن است سنجش اکسینوس ۲۱۰۰ بر پایه یک فریمور بهسازی نشده صورت گرفته باشد، فعلاً باید از یک مقایسه مستقیم خودداری کرد.
هردو تراشه بایانیک A14 و اکسینوس ۲۱۰۰ بر اساس پردازش ۵nm ساخته خواهند شد. این بدان معنی است که در یک مربع میلی‌متری تعداد بیشتری ترانزیستور جای خواهند گرفت و نتیجه آن کارایی بهتر و دریافت انرژی بهبودیافته است. هم..

سامسونگ به‌زودی تراشه جدید خود را معرفی می‌کند

شخصی با نام کاربری MauriQHD که در زمینه اخبار و شایعات فناوری فعالیت دارد در حساب توییتر خود خبر داده است که تراشه اکسینوس جدید سامسونگ چیزی با رونمایی فاصله ندارد. اکسینوس ۲۱۰۰ قرار است وارث تراشه اکسینوس ۹۹۰ باشد. در یک آزمایش که اخیراً توسط گیک‌بنچ (Geekbench) روی اکسینوس ۲۱۰۰ صورت گرفته، این تراشه توانسته است در سنجش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۰۳۸ و در سنجش چند‌هسته‌ای امتیاز ۳۰۶۰ را به‌دست آورد. در مقام مقایسه تراشه بایانیک A14 اپل که به سری آیفون ۱۲ نیرو خواهد بخشید در همین آزمایش توانسته است نتایج بهتری را ثبت کند. این تراشه در سنجش تک‌هسته‌ای موفق به کسب عدد ۱۵۸۳ و ۴۱۹۸ در سنجش چندهسته‌ای شده است. اما از آنجایی که ممکن است سنجش اکسینوس ۲۱۰۰ بر پایه یک فریمور بهسازی نشده صورت گرفته باشد، فعلاً باید از یک مقایسه مستقیم خودداری کرد.

هردو تراشه بایانیک A14 و اکسینوس ۲۱۰۰ بر اساس پردازش ۵nm ساخته خواهند شد. این بدان معنی است که در یک مربع میلی‌متری تعداد بیشتری ترانزیستور جای خواهند گرفت و نتیجه آن کارایی بهتر و دریافت انرژی بهبودیافته است. همانند اکسینوس ۲۱۰۰، تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۷۵ نیز توسط سامسونگ فاندری (Samsung Foundry) و با پردازش ۵nm ساخته خواهد شد. برای مشاهده تراشه پرچم‌دار جدید کوالکوم باید تا رونمایی آن در رویداد اسنپ‌دراگون سامت (Snapdragon Summit) ماه دسامبر صبر کرد.

گفته می‌شود که اکسینوس ۲۱۰۰ نسبت به اکسینوس ۹۹۰ بسیار بهتر باشد. زیرا تراشه مسن‌تر از پردازش ۷nm EUV (تکنیکی که با تاباندن پرتوی بسیار باریکی از فرابنفش به لایه‌ها، جای دادن تعداد بیشتری ترانزیستور در تراشه‌ها را ممکن می‌کند) بهره می‌برد. اما در تراشه درراه از پردازش ۵nm استفاده می‌شود که بهره انرژی بهتری را داراست.

اسنپ‌دراگون ۸۷۵ و اکسینوس ۲۱۰۰ در اوایل سال میلادی جدید مهمان دستگاه‌های مشتریان خواهند بود. اما بایانیک A14 که اپل ماه گذشته آن را در کنار نسل چهارم تبلت‌های آیپد ایر معرفی کرد، ممکن است در اواخر این ماه در دست مشتریان باشد، زیرا این تراشه وظیفه نیرو بخشیدن به تبلت‌های یادشده و آیفون‌های سال ۲۰۲۰ را بر عهده خواهد داشت. تراشه دیگری که از پردازش ۵nm استفاده می‌کند، کایرین ۹۰۰۰ شرکت TSMC است. این تراشه در سری میت ۴۰ و گوشی منعطف میت X2 هواوی به‌کار گرفته خواهد شد. اما به خاطر تحریم‌های دولت آمریک، این شرکت چینی دیگر نمی‌تواند تعداد بیشتری از این تراشه را دریافت کند. هواوی پیش‌تر انبارهای خود را از کایرین ۹۰۰۰ پر کرده است و تا زمانی که موجودی انبارهایش به پایان برسد، امکان استفاده از این قطعات را خواهد داشت.

در مقام مقایسه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ و اکسینوس ۲۱۰۰ باید گفت که هردوی این تراشه‌ها توسط سامسونگ ساخته می‌شوند. شخص دیگری با نام کاربری Ice Universe در ماه آگست در توییتر خود گفته بود که اگر چه سامسونگ در تلاش است تا فاصله‌ها را کم کند، اما با این وجود هنوز اسنپ‌دراگون ۸۷۵ دست بالا را خواهد داشت. سامسونگ برای بخش GPU قطعات جدید خود، روی به شرکت AMD آورده است، اما کوالکوم قصد دارد ۷ سری از Adreno GPU را معرفی کند که در داخل اسنپ‌دراگون ۸۷۵ به‌کار گرفته می‌شوند.

احتمالاً اولین حضور اکسینوس ۲۱۰۰ را در سری گلکسی S21 سامسونگ شاهد خواهیم بود که سه محصول گلکسی S21، گلکسی +S21 و گلکسی S21 الترا را شامل می‌شود. اگر سامسونگ مطابق سنت گذشته عمل کند، اکسینوس ۲۱۰۰ طیف گسترده‌ای از مدل‌های سری گلکسی S21 را نیرو خواهد بخشید، اما مشتریان آمریکایی و چینی نسخه‌ای از گوشی را دریافت می‌کنند که در آن از اسنپ‌دراگون ۸۷۵ استفاده شده است. به هر حال، امسال غول کره‌ای سری گلکسی S20 را جز در قاره اروپا به اسنپ‌دراگون ۸۶۵ مجهز کرد. اما اکسینوس ۹۹۰ نتوانست کارایی موردنظر مدیران سامسونگ را به نمایش بگذارد. در سال جدید میلادی، ممکن است در بیشتر بازار‌ها شاهد استفاده شرکت کره‌ای از تراشه اکسینوس خود در دسته پرچم‌دارهایش باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.