تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 65458

سامسونگ با معرفی چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ به تمام شایعات پایان داد

سامسونگ با معرفی چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ به تمام شایعات پایان داد

سامسونگ با معرفی چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ به تمام شایعات پایان داد سامسونگ از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ خودش رونمایی کرد. Exynos 2200 با پردازنده گرافیکی شرکت AMD مجهز است و رهگیری پرتو را به دنیای موبا..

سامسونگ با معرفی چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ به تمام شایعات پایان داد

سامسونگ از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ خودش رونمایی کرد. Exynos 2200 با پردازنده گرافیکی شرکت AMD مجهز است و رهگیری پرتو را به دنیای موبایل می‌آورد.

هر آنچه هفته گذشته در مورد اینکه سامسونگ قصد دارد چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ را کنار بگذارد گفته شده بود و شنیده بودید را فراموش کنید. همچنین اخباری که ادعا می‌کردند تمام مدل‌های سری S22 فقط با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام عرضه خواهند شد را هم فراموش کنید. ساعاتی پیش، سامسونگ رسماً از نسل جدید چیپست پرچمدار خودش به نام “Exynos 2200” رونمایی کرد.

این چیپست جدید از پردازشگر گرافیکی Samsung Xclipse برخوردار است که از معماری AMD RDNA 2 استفاده می‌کند. همچنین، چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ به آخرین و قدرتمندترین هسته‌های ARM و واحد پردازش عصبی ارتقا یافته مجهز شده است که این قطعه را یک چیپست مدرن و توانمند در گیمینگ موبایل، عکاسی و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌کند.

چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته می‌شود

چیپست پرچمدار اگزینوس از لیتوگرافی ۴ نانومتری استفاده می‌کند. Yongin Park، رئیس بخش تجارت LSI در سامسونگ الکترونیک در توصیف این قطعه می‌‌گوید: «بر پایه پیشرفته‌ترین فناوری لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده و با بروزترین فناوری‌های GPU و NPU برای دنیای موبایل همراه است. سامسونگ، Exynos 2200 را ساخته تا بهترین تجربه را برای کاربران گوشی‌های هوشمند فراهم کند».

چیپست اگزینوس 2200

این مقام مسئول همچنین ادامه می‌دهد: «با اضافه شدن Xclipse، پردازشگر گرافیکی موبایل جدید ما با فناوری گرافیکی RDNA 2 شرکت پیشرو در صنعت AMD ساخته شده است. اگزینوس ۲۲۰۰ تجربه بازی‌های موبایلی را به لطف گرافیک و عملکرد هوش مصنوعی ارتقا یافته، از نو تعریف خواهد کرد. همچنین سامسونگ بهترین تجربه موبایلی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت و به تلاش‌های خود برای رهبری در ماجراجویی تراشه‌های منطقی ادامه خواهد داد».

سامسونگ رهگیری پرتو را به دنیای موبایل آورد

سامسونگ نام پردازشگر گرافیکی موبایل جدید Xclipse خودش را یک پردازنده گرافیکی هیبریدی نامیده است که در جایی بین گرافیک موبایلی و گرافیک کنسول‌های بازی قرار می‌گیرد. به گفته سامسونگ پردازنده گرافیکی Xclipse مثل eclipse، به عصر قدیمی بازی‌های موبایل پایان خواهد داد و فصل جدید و هیجان‌انگیزی را رقم می‌زند. فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) که پیشتر فقط در کامپیوترها، لپ تاپ‌ها و کنسول‌های بازی بود، اکنون با اگزینوس ۲۲۰۰ به دنیای موبایل آمده است.

Ray Tracing در چیپست اگزینوس 2200

سامسونگ می‌گوید:

پردازشگر گرافیکی Xclipse سامسونگ نخستین نتایج چندین نسل برنامه‌ریزی شده گرافیک‌های AMD RDNA در تراشه‌های سیستمی اگزینوس است. این کمپانی بی‌صبرانه منتظر است تا مشتریان تلفن همراه تجربه گیمینگ عالی را بر اساس فناوری مشترک ما تجربه کنند.

چیپست پرچمدار جدید سامسونگ از هسته‌های ARMv9 که جدیدترین هسته‌های ARM است استفاده می‌کند. این هسته‌ها در مقوله امنیت و عملکرد نسبت به هسته‌های ARMv8 پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. این چیپست ۸ هسته‌ای از طراحی سه خوشه‌ای استفاده می‌کند که شامل هسته اصلی Cortex-X2، سه هسته بزرگ Correx-A710 با تمرکز روی عملکرد و کارآمدی و چهار هسته کوچک و کم مصرف Cortex-A510 می‌شود.

ظرفیت‌های هوش مصنوعی این چیپست به لطف یک واحد پردازش عصبی (NPU) که عملکرد آن دو برابر قطعه به کار رفته در زیر چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ است نیز پیشرفته‌تر شده است. مودم ۱۶ ۵G از باندهای زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند و سیگنال پردازش تصویر (ISP)‌ در این تراشه جدید از تصاویری با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند.

ISP در این تراشه با یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی یا با دو دوربین ۶۴ + ۳۶ مگاپیکسلی امکان فیلمبرداری با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند. این چیپست همچنین می‌تواند به حداکثر ۷ سنسور تصویر مختلف متصل شود و در سیستم‌های چند دوربینه پیشرفته به طور همزمان چهار دوربین را هندل کند. برای فیلمبرداری هم این ISP از حداکثر رزولوشن ۴K HDR یا ۸K پشتیبانی می‌کند.

هم اکنون این چیپست وارد مرحله تولید انبوه شده و انتظار می‌رود در زیر قاب نسخه بین‌المللی گوشی‌های گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا قرار بگیرد.

منبع :phonearena

سامسونگ-تراشه-۵g-exynos-2200-با-گرافیک-amd-رونمایی کرد

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.