تاریخ انتشار : جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 22267

سامسونگ از دو فناوری کلیدی برای ارائه تصاویر بهتر استفاده می‌کند

سامسونگ از دو فناوری کلیدی برای ارائه تصاویر بهتر استفاده می‌کند

سامسونگ از دو فناوری کلیدی برای ارائه تصاویر بهتر استفاده می‌کندطبق گفته شرکت سامسونگ، سنسور ISOCELL GN1 جدید سامسونگ یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل ۱٫۲ میکرومتری است که از هر دو فناوری Tetracell و Dual Pixel استفاده می‌کند تا تصاویر تقریباً حرفه‌ای را در هر محیطی ارائه کند، حتی در شرایط روشنایی پایین نیز از ۴:۱ پیکسل برای ایجاد تصاویر واضح‌تر استفاده می‌کند تا عکس‌هایی با اختلال کمتر تولید کند. دومی تمرکز خودکار فوق‌العاده سریع و قابلیت‌های AF را که می‌خواهید در دوربین‌های DSLR پیدا کنید، ارائه می‌دهد. این مهم است؛ زیرا سرعتی که دوربین شما در آن متمرکز می‌شود، تعیین می‌کند که چقدر سریع می‌توانید عکس بگیرید. به لطف فناوری Dual Pixel و استفاده از الگوریتم‌ها، عکس‌های گرفته شده با سنسور با عکس‌هایی که با استفاده از وضوح ۱۰۰ مگاپیکسلی گرفته شده‌اند، قابل مقایسه هستند.
ISOCELL GN1 تصاویر با کیفیت بالا را با دقت رنگ، جزئیات بیشتر و اختلال کمتر ارائه می‌دهدنکته قابل توجه اینکه غول فناوری کره جنوبی اظهار داشت که سنسورهای با وضوح بالاتر به طور معمول از پیکسلهای ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کنند که..

سامسونگ از دو فناوری کلیدی برای ارائه تصاویر بهتر استفاده می‌کند

طبق گفته شرکت سامسونگ، سنسور ISOCELL GN1 جدید سامسونگ یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل ۱٫۲ میکرومتری است که از هر دو فناوری Tetracell و Dual Pixel استفاده می‌کند تا تصاویر تقریباً حرفه‌ای را در هر محیطی ارائه کند، حتی در شرایط روشنایی پایین نیز از ۴:۱ پیکسل برای ایجاد تصاویر واضح‌تر استفاده می‌کند تا عکس‌هایی با اختلال کمتر تولید کند. دومی تمرکز خودکار فوق‌العاده سریع و قابلیت‌های AF را که می‌خواهید در دوربین‌های DSLR پیدا کنید، ارائه می‌دهد. این مهم است؛ زیرا سرعتی که دوربین شما در آن متمرکز می‌شود، تعیین می‌کند که چقدر سریع می‌توانید عکس بگیرید. به لطف فناوری Dual Pixel و استفاده از الگوریتم‌ها، عکس‌های گرفته شده با سنسور با عکس‌هایی که با استفاده از وضوح ۱۰۰ مگاپیکسلی گرفته شده‌اند، قابل مقایسه هستند.

ISOCELL GN1 تصاویر با کیفیت بالا را با دقت رنگ، جزئیات بیشتر و اختلال کمتر ارائه می‌دهد

نکته قابل توجه اینکه غول فناوری کره جنوبی اظهار داشت که سنسورهای با وضوح بالاتر به طور معمول از پیکسلهای ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کنند که از پیکسل‌های GN1 کوچکتر است. به عبارت دیگر، دومی در طول شب مزیت دارد.

در نتیجه، تصاویر، رنگ و حساسیت به نور را بهبود بخشیده‌اند که به ارائه عکس‌های روشن با بازتولید دقیق رنگ کمک می‌کند. هر پیکسل در سنسور GN1 شامل دو عکاسی است که از طرفین هر لنز میکرو که در بالای هر پیکسل وجود دارد که پرتوهای نوری دریافت می‌کنند.

عکس‌های گرفته شده با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی حاوی جزئیات بسیار خوبی هستند و می‌توان بدون هیچ گونه افت چشمگیر در کیفیت تصویر آن را برش زد. و کاهش اندازه تصویر در پردازش پست باعث می‌شود حتی اختلال بیشتری از عکس حذف شود. رزولوشن سنسور ۸،۱۶۰ پیکسل در ۶،۱۴۴ پیکسل است. ISOCELL GN1 از فناوری Tetracell بهره می‌برد که حتی در برخورد با یک موقعیت کم‌نور در برابر پس‌زمینه روشن، دامنه پویای‌تری را امکان‌پذیر می‌کند. به جای استفاده از HDR معمولی و جمع کردن چندین تصویر برای گسترده‌تر کردن دامنه پویا یک عکس، زمان واقعی HDR سامسونگ دارای هر پیکسل در یک گروه چهار نفره با استفاده از زمان‌های مختلف قرار گرفتن در معرض عکس قرار می‌گیرد. دو پیکسل در معرض نور متوسط ​​قرار دارند، یکی قرار گرفتن در معرض طولانی و دیگری قرار گرفتن در معرض نور کوتاه است. پیکسل‌های آن از HDR زمان واقعی سامسونگ برای گرفتن سایه‌ها، رنگ‌های متوسط ​​و برجسته‌های بهتر استفاده می‌کنند.

ISO حسگر به تعیین حساسیت به نور کمک می‌کند. علاوه بر ایزو بومی تک و بالا که در سنسورهای معمولی یافت می‌شود، GN1 شامل یک ISO بومی پایین اضافی است که قادر به پاسخگویی دقیق به محیط‌های روشن است. سامسونگ می‌گوید که نتیجه آن بهینه دامنه پویا و اختلال کمتر در تمام محیط ها است. به عنوان مثال، اگر در یک روز آفتابی در حال گرفتن عکس در ساحل هستید، ISO بومی پایین بخش‌های درخشان تصویر را کنترل می‌کند. با وجود یک ISO بومی معمولی که در اکثر سنسورها یافت می‌شود، آن قسمت از عکس توسط آفتاب روشن تابیده می‌شود و با جزئیات بیشتر در عکس ظاهر می‌شود.

از طرف دیگر، به فرض شما در یک مهمانی دیر وقت عکس سلفی می‌گیرید. فنآوری موجود در GN1 ISO روشنایی بالا را برای روشنایی بهینه با اختلال کمتر و دامنه پویا‌تر انتخاب می‌کند تا جزئیات بیشتری حتی در بخش‌های تاریک عکس نشان داده شود.

سامسونگ در مورد سنسور جدید خود می‌گوید:

ISOCELL GN1 فنآوری زیادی را در یک سنسور کوچک حمل می‌کند. همانطور که اولین سنسور تصویر سامسونگ که از فناوری Dual Pixel و Tetracell بهره می‌برد، دوربین هوشمند گوشی هوشمند شما را به قدرت انطباق با هر محیطی مجهز می‌کند. بدون توجه به شرایط روشنایی که در آن هستید، می‌توانید عکس‌های عالی بگیرید. با استفاده از این تطبیق‌پذیری، می‌توانید از مجموعه کاملی از ابزارهای عکاسی درجه یک درست از طریق تلفن هوشمند خود لذت ببرید.

نکته آخر این است که ISOCELL GN1 تصاویر دقیق و خوب رنگی را با جزئیاتی که سیستم عکاسی در گوشی فعلی شما ممکن است کنار بگذارد، ارائه می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.