تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
کد خبر : 54247

"سامانه سرمایشی" مخترع ایرانی با ۹۵ درصد کاهش مصرف "برق"!

"سامانه سرمایشی" مخترع ایرانی با ۹۵ درصد کاهش مصرف "برق"!

“سامانه سرمایشی” مخترع ایرانی با ۹۵ درصد کاهش مصرف “برق”! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک جوان ایرانی سامانه سرمایشی اختراع کرده است که می‌تواند مصرف برق را تا ۹۵ درصد کاهش ..

"سامانه سرمایشی" مخترع ایرانی با ۹۵ درصد کاهش مصرف "برق"! – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک جوان ایرانی سامانه سرمایشی اختراع کرده است که می‌تواند مصرف برق را تا ۹۵ درصد کاهش دهد و شرکت تولیدکننده این دستگاه توانسته است این سامانه سرمایشی را به چند کشور صادر کند.

این اختراع در راستای مدیریت اوج مصرف برق بوده است چراکه مدیریت پیک مصرف بار همیشه یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده است که این دستگاه به همت متخصصان ایرانی برای رفع این دغدغه ساخته شده‌ است و حدود ۹۵ درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد؛ این سیستم که تأییدیه‌های علمی را اخذ کرده است در گام اول برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

این دستگاه‌ها قبل از تولید و مونتاژ، طراحی خواهند شد و تمام قسمت‌های دستگاه، قبل از ارسال به واحد تولید و مونتاژ، محاسباتش توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود؛ سیستم‌های سرمایشی بیش از ۳۵ درصد مصرف برق را افزایش داده و در بعضی مناطق سبب قطعی برق هم می‌شوند اما این سیستم سرمایشی جدید، شب‌ها قابلیت یخ‌سازی دارد و در زمان پیک مصرف، فقط یک پمپ است که با ۲ آمپر برق مصرف می‌کند.

به عنوان مثال در یک کولر گازی، پنل، همان پنل سیستم‌های گازی معمول است اما کمپرسوری که در حال ایجاد این سرمایش است و معمولاً در پشت‌بام‌ها نصب است در واقع یک مخزنی در آنجا وجود دارد که سرما را در ساعات پایانی شب در خود ذخیره می‌کند و در ساعات روز می‌توان از این سرمایش استفاده کرد؛ نمونه‌هایی از این دستگاه در برخی از اماکن نصب شده است و چیزی حدود ۷۰ درصد کاهش مصرف نسبت به کولرهای ایستاده ثبت شده است ضمن اینکه این دستگاه با حمایت شرکت توزیع نیروی برق و با محاسبات دقیق علمی ساخته شده است.

"علیرضا جوادی‌فر" مخترع این سامانه سرمایشی گفت:‌ این سیستم در ساعات پیک بین ۸ صبح تا ۱۲ کار کرده و انرژی سرمایشی را ذخیره می‌کند و در ساعات اوج بار که ساعات پیک مصرف است (از ساعت ۱۲ تا ۶ بعدازظهر) و پیک شبانه، انرژی را پس می‌دهد؛ بعد از تولید این محصول ۷ مقام اول کشوری را کسب کردیم و بعد از آن کار تولید انبوه این محصول شروع شده است.

این دستگاه مورد توجه کشورهای ترکیه، ازبکستان، عراق، آذربایجان و عمان قرار گرفته است؛ در کشور ترکیه از این محصول استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است چراکه در آنجا قیمت برق بسیار بالا است و حتی پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری بوده است اما متخصصان این شرکت فناور ترجیح داده‌اند که در ایران ادامه کار بدهند.

تابستان ‌بسیار سخت و نگران‌کننده‌ای را در حال گذر هستیم/ مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کننددرخواست شرکت توزیع برق از تهرانی‌ها برای مدیریت مصرفموفقیت شرکت دانش‌بنیان ایرانی در تولید محصولات "بیوتکنولوژی و زیست‌فناوری"

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.