تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 36634

ساعت کاری کارکنان شرکت آمازون به ۱۰ ساعت رسید

ساعت کاری کارکنان شرکت آمازون به ۱۰ ساعت رسید

ساعت کاری کارکنان شرکت آمازون به ۱۰ ساعت رسیدطبق گزارشات جدید منتشرشده از سوی رسانهٔ Motherboard، شرکت آمازون اخیراً به کارکنانش در یکی از انبارهای کالای شهر شیکاگو این هشدار را داده که اگر درخواست شرکت مبنی بر کارکردن در شیفت‌های ۱۰-ساعتهٔ شبانه را نپذیرند، ممکن است کارشان را از دست بدهند.
این شیفت‌های کاری (که بخاطر فرسایشی‌بودن‌شان به آنها لقب megacycle داده می‌شود) معمولاً از ساعت ۱ بامداد آغاز شده و تا قبل از تایم خوردن ناهار، ادامه پیدا می‌کنند. این انبار در شهر شیکاگو (انبار DCH1) تا پیش از این انواع مختلفی از زمان‌های کاری در ساعات مختلف روز را دربرمی‌گرفت که می‌توان از بین آنها به شیفت‌های هشت‌ساعته (شبانه) و حتی چهار یا پنج‌ساعته (روزانه) اشاره کرد. اما طبق گفتهٔ آمازون، انبار DCH1 درحال بسته‌شدن و در شرف تعطیلی قرار دارد. جن کروکرافت (سخنگوی آمازون) با این حال ذکر کرد که آنها فقط به‌دنبال تغییر زمان یکی از شیفت‌های کاری‌شان در DCH1 نیستند. «ما در آمازون فرصت‌ها و گزینه‌های شغلی گسترده‌ای در اختیار همکارانمان قرار می‌دهیم و همواره در کار با هرکدام از این همکارها، به‌دنبال این..

ساعت کاری کارکنان شرکت آمازون به ۱۰ ساعت رسید

طبق گزارشات جدید منتشرشده از سوی رسانهٔ Motherboard، شرکت آمازون اخیراً به کارکنانش در یکی از انبارهای کالای شهر شیکاگو این هشدار را داده که اگر درخواست شرکت مبنی بر کارکردن در شیفت‌های ۱۰-ساعتهٔ شبانه را نپذیرند، ممکن است کارشان را از دست بدهند.

این شیفت‌های کاری (که بخاطر فرسایشی‌بودن‌شان به آنها لقب megacycle داده می‌شود) معمولاً از ساعت ۱ بامداد آغاز شده و تا قبل از تایم خوردن ناهار، ادامه پیدا می‌کنند. این انبار در شهر شیکاگو (انبار DCH1) تا پیش از این انواع مختلفی از زمان‌های کاری در ساعات مختلف روز را دربرمی‌گرفت که می‌توان از بین آنها به شیفت‌های هشت‌ساعته (شبانه) و حتی چهار یا پنج‌ساعته (روزانه) اشاره کرد. اما طبق گفتهٔ آمازون، انبار DCH1 درحال بسته‌شدن و در شرف تعطیلی قرار دارد. جن کروکرافت (سخنگوی آمازون) با این حال ذکر کرد که آنها فقط به‌دنبال تغییر زمان یکی از شیفت‌های کاری‌شان در DCH1 نیستند. «ما در آمازون فرصت‌ها و گزینه‌های شغلی گسترده‌ای در اختیار همکارانمان قرار می‌دهیم و همواره در کار با هرکدام از این همکارها، به‌دنبال این موضوع هستیم که بهترین گزینهٔ پیش روی آنها برایشان پیش بیاید.»

طبق گفته‌های Motherboard، این شیفت‌های کاری بمنظور افزایش کارایی و بازدهی میان کارکنان شرکت اعمال شده و دیگر مراکز ارسال کالا در دیگر شهرها نیز این تغییرات ساعات کاری را برای کارکنانشان اعمال کرده‌اند.

کروکرافت همچنین اضافه کرد: «ما هم‌چنین سه عدد مرکز ارسال جدید به‌صورت اختصاصی برای کارکنان DCH1 اضافه نموده‌ایم تا این امکان را داشته باشند که بدون هیچ مشکل دیگری در این مراکز پرامکانات بعنوان عضوی از خانوادهٔ آمازون، به فعالیت‌هایشان ادامه بدهند.» همکاران این شرکت طبق گفتهٔ سخنگویشان «قلب و روح کمپانی را تشکیل می‌دهند» و آمازون نیز از اینکه توانسته این فرصت‌های شغلی انعطاف‌پذیری را در محیطی با بهترین امکانات را برای کارکنانش فراهم کند، بسیار خشنود است.

اتحادیهٔ کارکنان این انبار کالا (DCH1 Amazonians United) پیش از این اظهار کرده بودند که ساعات کاری تعیین‌شدهٔ جدید از سوی شرکت، برای بسیاری از کارکنان بسیار پرفشار و «غیرقابل انجام» بوده‌است. شیفت‌های ده‌ساعته برای کارکنان آمازون موضوع جدیدی نیست و بسیاری از کارمندانی که بصورت نیمه‌وقت در این شرکت فعالیت می‌کنند، از بسیاری از مزایا بی‌بهره خواهند بود.

کارکنان انبار آمازون هم‌چنین به فعالیت‌هایشان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا انتقادهایی وارد کرده بودند. کارکنان آمازون در شهرهای شیکاگو، دیترویت و ایالت نیویورک در بهار سال گذشته از طریق اعتراضات خود، این شرکت را وادار کردند که برای کارمندان ضمن تأمین ماسک صورت و دادن خسارت برای افرادی که مبتلای این ویروس شده‌اند، از پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار استفاده کند. این شرکت بخش اعظمی از درخواست‌های کارکنانش را رد کرده و نپذیرفتند. علاوه بر این عدم پذیرش، یکی از مسئولین شرکت سال گذشته کارگری که تنظیم‌کنندهٔ اعتصابات کارکنان در شهر استاتن آیلند بود را اخراج کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.