تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۳:۰۶
کد خبر : 21365

«ساعت شعر» بعد از چهارماه حضوری برگزار شد؛ فیض: زبان «شریعتی»، راهی برای برقراری ارتباط با موعظه‌گریزان بود/ بیابانکی: قرنطینه عاملی برای پناه آوردن مردم به فضای شعر و هنر بود

«ساعت شعر» بعد از چهارماه حضوری برگزار شد؛ فیض: زبان «شریعتی»، راهی برای برقراری ارتباط با موعظه‌گریزان بود/ بیابانکی: قرنطینه عاملی برای پناه آوردن مردم به فضای شعر و هنر بود

کافه دانش: اولین جلسه حضوری «ساعت شعر» بعد از شیوع بیماری کرونا یکشنبه ۲۵ خردادماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برپا شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، جلسه شعرخوانی «ساعت شعر» بعد از ماه‌ها برگزاری به شکل مجازی، یکشنبه ۲۵ خردادماه به شکل حضوری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری، با حضور جمع …

کافه دانش: اولین جلسه حضوری «ساعت شعر» بعد از شیوع بیماری کرونا یکشنبه ۲۵ خردادماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، جلسه شعرخوانی «ساعت شعر» بعد از ماه‌ها برگزاری به شکل مجازی، یکشنبه ۲۵ خردادماه به شکل حضوری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری، با حضور جمع کثیری از شاعران جوان کشور، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری، علی داودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری، سعید بیابانکی شاعر و محمود حبیبی‌کسبی شاعر برگزار شد.

قرنطینه عاملی برای پناه آوردن مردم به فضای شعر و هنر

سعید بیابانکی در ابتدای مراسم، تعطیلی مجامع به دلیل شیوع ویروس کرونا را عاملی برای پناه‌ آوردن مردم به کتاب، فیلم و فضای مجازی دانست و گفت: در شرایط قرنطینه نقش شعر، هنر، رسانه و کتاب بیشتر مشخص شد و مردم برای سرگرم‌کردن خود به این فضا پناه آوردند.

این شاعر با اشاره به این موضوع که جلسات «ساعت شعر» به صورت مجازی برگزار می‌شد، تصریح کرد: برگزاری جلسات مجازی ایده‌آل نیست و جای جلسه حضوری را پر نخواهد کرد، اما در چنین شرایطی، بهتر از تعطیلی بود.

بیابانکی در پایان سخنان خود درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت و او را از ستون‌های مهم عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون دانست.

ادبیات عامل برقراری ارتباط با نسل جوان است

علی داودی مدیر شعر دفتر حوزه هنری، در ابتدای سخنان خود و به‌دلیل نزدیکی سالروز فوت دکتر علی شریعتی، با چند جمله یاد او را گرامی داشت و گفت: برخلاف تصور عموم، رشته تحصیلی او ادبیات بوده و به‌واسطه استفاده از ادبیات توانست با نسل جوان ارتباط برقرار کند.

داودی در ادامه چند شعر از کتاب «کویر» شریعتی را خواند و آن را ادبی‌ترین کتاب مکتوب آن مرحوم دانست.

زبان ادبی شریعتی، راهی برای برقراری ارتباط با موعظه‌گریزان بود

ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری در ابتدای سخنان خود گفت: علی شریعتی هیچ‌گاه خودش را ادیب ندانسته و زبان ادبی را برای جامعه‌ای که از موعظه‌گریزان بود، انتخاب کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شریعتی نگاهی روشن، مذهبی و دانشگاهی داشت و معتقد بود دانشجو نیاز به استدلال دارد و با همین نگاه، قشر فرهیخته جامعه و مخاطبان پراکنده را دور هم جمع کرد.

استفاده از فضای مجازی، تلاشی برای برافراشتن خیمه ساعت شعر

محمود حبیبی‌کسبی برگزاری جلسات ساعت شعر در فضای مجازی را تلاشی برای تعطیل نکردن این انجمن دانست و گفت: در این ۴ ماه تلاش کردیم تا خیمه ساعت شعر برافراشته بماند.

وی در ادامه با اشاره به سخنانی درباره علی شریعتی، او را جامعه‌شناسی دقیق دانست و تأکید کرد: شریعتی را باید با تمام معایب و محاسنش بررسی کرد. او به‌طور دقیق جامعه زمان خود را شناخته بود، اما به دلیل سطحی‌ بودن در اسلام‌شناسی و تاریخ‌شناسی، اغلب نوشته‌ها و سخنان او شعاری به نظر می‌رسد.

در ادامه جلسه «ساعت شعر» شاعران به شعرخوانی پرداختند و آقایان بیابانکی، داودی، حبیبی‌کسبی و فیض نکاتی را بیان کردند.

گفتنی‌ است؛ جلسات «ساعت شعر» تا قبل از شیوع بیماری کرونا یکشنبه هر هفته در حوزه هنری برپا می‌شد.

انتشار خبر: محمد رضایی

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.