تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 72983

سازمان جهانی بهداشت آمار واقعی مرگ های کرونایی در جهان را اعلام کرد

سازمان جهانی بهداشت آمار واقعی مرگ های کرونایی در جهان را اعلام کرد

سازمان جهانی بهداشت آمار واقعی مرگ های کرونایی در جهان را اعلام کردسازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش جدیدی آمار واقعی مرگ های کرونایی در جهان را اعلام کرد. هند در صدر لیست کشورهایی با بیشترین میزان ..

سازمان جهانی بهداشت آمار واقعی مرگ های کرونایی در جهان را اعلام کرد

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش جدیدی آمار واقعی مرگ های کرونایی در جهان را اعلام کرد. هند در صدر لیست کشورهایی با بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر این باور است که بسیاری از کشورها میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کمتر از میران واقعی محاسبه کردند. بر اساس آماری که از سوی سازمان جهانی بهداشت با اطلاعات دریافتی از هر کشور منتشر شده تا به امروز حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند، اما برآوردهای جدید این سازمان نشان می‌دهد کرونا ۱۵ میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است.

آمار واقعی مرگ های کرونایی در جهان

طبق اعلام این سازمان، فقط ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در هند به دلیل شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست دادند؛ این رقم حدود ۱۰ برابر از اعلام رسمی کشور هند بیشتر بوده و حدود یک‌سوم مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را شامل می‌شود. البته دولت هند شیوه ارزیابی برآورد چنین ارقامی را نادرست دانسته و به سازمان جهانی بهداشت اعتراض کرده است، اما مطالعات سایر موسسه‌ها نیز نشان می‌دهد آمار واقعی مرگ های کرونایی هند بیش از ۴ میلیون نفر است.

مرگ های کرونایی

سازمان جهانی بهداشت برای برآورد این آمار از معیار مرگ و میر اضافی استفاده کرده است؛ در این برآورد تعداد افرادی که بیش از آمار مورد انتظار و نرخ معمول مرگ و میر در همان منطقه قبل از شیوع کرونا، طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ فوت کردند، در نظر گرفته شده است. همچنین WHO در این محاسبات به مرگ و میرهایی که به شکل مستقیم با کرونا در ارتباط نبودند نیز توجه کرده است.

البته سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد برآوردهای این سازمان نشان می‌دهد تعداد بسیاری از این ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مرگ اضافی که گزارش نشده به شکل مستقیم به ویروس کرونا مرتبط است. پس از هند، بالاترین نرخ مرگ و میر اضافی به کشورهای روسیه، اندونزی، آمریکا، برزیل، مکزیک و پرو اختصاص دارد. همچنین سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود نرخ مرگ و میر اضافی نسبت به جمعیت هر کشور را نیز محاسبه کرده که طبق آن نرخ مرگ و میر اضافی در بریتانیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از متوسط جهانی بیشتر بوده است.

منبعbbcمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.