تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
کد خبر : 54363

ساخت "پرینترهای سه‌بعدی فلزی" در ایران بومی‌سازی شد

ساخت "پرینترهای سه‌بعدی فلزی" در ایران بومی‌سازی شد

ساخت “پرینترهای سه‌بعدی فلزی” در ایران بومی‌سازی شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به عنوان نخستین تولیدکننده پرینترهای سه‌بعدی فلزی در کشور توانسته ..

ساخت "پرینترهای سه‌بعدی فلزی" در ایران بومی‌سازی شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به عنوان نخستین تولیدکننده پرینترهای سه‌بعدی فلزی در کشور توانسته است این فناوری پیشرفته را که در انحصار کشورهای معدودی در جهان است، بومی‌سازی کند ضمن اینکه این فناوری در حوزه‌های هوافضا، انرژی، توربین‌سازی، خودرو و حتی کاشتنی‌های بدنی کاربرد دارد.

این تکنولوژی در انحصار کشورهایی خاص است و ساخت آن به فناوری پیشرفته تولید نیاز دارد و یکی از کاربردهای مهم این تکنولوژی تولید کاشتنی‌های بدنی است به عنوان مثال فردی که دچار آسیب جدی دندان و لثه شده است احتیاج به ایمپلنت کاشتنی دارد و در واقع هیچ حوزه‌ای در صنعت نیست که به این قطعات نیاز نداشته باشد، قطعاتی سه‌بعدی که محققان ایرانی در یک شرکت دانش‌بنیان با ساخت دستگاه تولید آن، راه را برای طراحی و تامین آن هموار کردند.

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، صاحبان صنایع برای تامین قطعات یدکی خودشان دچار مشکل شده بودند و این دستگاه راه مناسبی برای تامین این قطعات است؛ قطعاتی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا تولید می‌شوند؛ با دستیابی به دانش فنی ساخت دستگاه پرینتر سه‌بعدی، کشورمان به جمع سازندگان این دستگاه در جهان پیوست و امکان طراحی و ساخت پیچیده‌ترین قطعات صنعتی و پزشکی فراهم شده است.

جوانان این شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانستند با اجرای طرح‌های توسعه و بازاریابی مناسب، فروش این دستگاه‌ها را رشدی چندبرابری ببخشند و در دوران کرونا رشد فروش این شرکت در سال ۹۹ نسبت به سه سال قبل نزدیک به ۱۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ قیمت نمونه خارجی این دستگاه ۶ میلیارد تومان است در حالی که ایرانی‌ها با یک‌سوم قیمت مشابه خارجی و با قیمت ۲ میلیارد تومان آن را تولید می‌کنند.

"فرودمهر" عضو هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: ما نخستین و تنها تولیدکننده پرینترهای سه‌بعدی فلزی در کشور هستیم و این یک روش پیشرفته تولید محسوب می‌شود و این روش پیشرفته از پودر فلز، قطعه فلزی نهایی را به صورت کاملاً کاربردی و بدون عیوب تولید می‌کند که یک روش جدید محسوب می‌شود. این فناوری در اختیار تعداد کمی از کشورها قرار دارد که کشورهای اروپایی ابداع‌کننده این فناوری بودند و همچنان هم در اختیار دارند که آمریکا و آلمان به طور خاص در این تکنولوژی پیشرو هستند.

"بدرالسما" عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت:‌ با دستیابی به این تکنولوژی، پرینترهای فلزی در حد استاندارد شرکت‌های اروپایی را تولید کردیم و ویژگی‌ این تکنولوژی نیز این است که می‌تواند ایمپلنت را با همان خواصی که مورد انتظار صنعت تجهیزات پزشکی است و متناسب با آناتومی هر بیمار بسازد.

ساخت قطعات و بُردهای حساس صنعت خودرو و لوازم خانگی توسط دانش‌بنیان‌هااز واردات تا تولید محصولات "های‌تک" دندان‌پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.