تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر : 51363

ساخت نخستین داروی کنترل‌کننده کرونا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی

ساخت نخستین داروی کنترل‌کننده کرونا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی

ساخت نخستین داروی کنترل‌کننده کرونا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ داروی «سالیراویرا» به‌عنوان داروی کنترل‌کننده کرونا در یک شرکت دانش‌بنیان مست..

ساخت نخستین داروی کنترل‌کننده کرونا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ داروی «سالیراویرا» به‌عنوان داروی کنترل‌کننده کرونا در یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس ساخته و با حضور مصطفی قانعی، دبیر ستاد زیست‌فناوری معاونت علمی و مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

طبق توضیحات عوامل فنی این شرکت دانش‌بنیان داروی «سالیراویرا» متشکل از اسپری بینی، اسپری دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی است و می‌تواند بیماری کرونا را در افراد مبتلا کنترل کند.

تحقیقات ابتدایی و کارآزمایی‌های این دارو انجام شده و آماده ورود به بازار است؛ اسپری بینی سالیراویرا از طریق شبکه مویرگی بینی جذب بدن می‌شود و فرآیند جذب قرص خوراکی آن از طریق سیستم گوارش انجام می‌شود.

سالیراویرا اسپری دهانی هم دارد که تأثیرگذاری آن روی حلق بیمار است و از طریق مخاط حلق جذب بدن می‌شود.

قرص از طریق سیستم گوارشی جذب و ایمنی خونی را ایجاد می‌کند و مانع ایجاد طوفان سایتوکاینی می‌شود، اسپری بینی ایمنی بخش‌های سینوسی و قسمتهایی را که احتمال افزایش کانت ویروسی وجود دارد پوشش می‌دهد.

اسپری دهانی سالیراویرا یکی از فرم‌های استاندارد دارویی است که به‌صورت موضعی در ناحیه حلق اثر می‌کند و از این طریق باعث کاهش کانت وایرال ویروس کرونا در ناحیه حلقی می‌شود.

لازمه درمان با این دارو مصرف همزمان چهار فرم آن برای مدت حداقل ۸ روز است و تنها با استفاده از یک فرم دارویی، نتیجه بهینه را از این دارو دریافت نخواهید کرد.

این دارو پایه گیاهی داشته و فرآیند کارآزمایی آن در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شده‌ است. بیماران مبتلا به کرونا اغلب با استفاده از این دارو نتیجه خوبی گرفته و تا ۵۰ درصد نیازی به بستری نداشته‌اند.

یکی از نکات مهم داروی سالیراویرا پیشگیری از بیماری کرونا است؛ مصرف قرص سالیراویرا به‌صورت روزانه یا مصرف همزمان اسپری بینی و دهانی یا مصرف روزانه بخور سالیراویرا می‌تواند موجب کاهش احتمال ابتلا به بیماری کرونا شود.

همچنین توصیه شده است که در زمان حضور در فضاهای پرخطر مانند مراکز پرجمعیت یا سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، قبل و بعد از قرارگیری در این شرایط از اسپری بینی و دهانی سالیراویرا استفاده شود. اسپری می‌تواند به‌صورت فیزیکی ویروس را پیش از ورود به سلول و درگیرکردن بدن مورد هدف قرار دهد و غیرفعال کند.

داروی سالیراویرا اولین دارویی است که به‌عنوان یک اندیکاسیون چهارجزئی در جهان برای درمان بیماران کرونایی معرفی شده است.

واردات برخی واکسن‌های کرونا به ایران با وجود توقف مصرف آن در کشورهای دیگر!/ ادامه مقاومت در استفاده از طب ایرانی در درمان کروناثبت ۹۶ کارآزمایی بالینی با رویکرد طب ایرانی در دوران کرونا/ بی‎‌توجهی ستاد مقابله با کرونا به استفاده از ظرفیت‌های داخلی در درمان کرونابیمارستان‌های خصوصی در استان مرکزی یک بخش را به چرخه درمان کرونا اضافه کنندتعداد بیماران تحت درمان کرونا در روسیه به ۲۷۵ هزار نفر کاهش یافت

انتهای پیام/+

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.