تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 54295

ساخت قطعات و بُردهای حساس صنعت خودرو و لوازم خانگی توسط دانش‌بنیان‌ها

ساخت قطعات و بُردهای حساس صنعت خودرو و لوازم خانگی توسط دانش‌بنیان‌ها

ساخت قطعات و بُردهای حساس صنعت خودرو و لوازم خانگی توسط دانش‌بنیان‌ها – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ بُردها و قطعات الکترونیکی خودرو که پیش از این وارداتی بوده‌اند اکنون به هم..

ساخت قطعات و بُردهای حساس صنعت خودرو و لوازم خانگی توسط دانش‌بنیان‌ها – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ بُردها و قطعات الکترونیکی خودرو که پیش از این وارداتی بوده‌اند اکنون به همت جوانان متخصص و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور تولید می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای این شرکت نیز به میزان ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

علاوه بر تولید قطعات خودرو این شرکت در زمینه تولید قطعات و بُردهای لوازم خانگی روشنایی نیز چند محصول را بومی‌سازی کرده است؛ در صورت تامین سرمایه در گردش نیز میزان اشتغال این واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری به ۴۸۰ نفر خواهد رسید.

"بهزاد کهنی" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: قطعات تولیدی این شرکت، قطعات الکترونیکی خودرو از جمله رله‌های الکترومغناطیسی در ۱۸ نوع،‌ قطعات سنسورهای EMS یا سنسورهای موتور خودرو، ECU خودرو، قطعات "های‌تک" و حساس صنعت خودرو هستند که در این مجموعه به صورت روزانه تولید می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ در صنعت لوازم خانگی تاکنون ۱۲ قطعه‌ی حساس بُرد الکترونیکی را توانسته‌ایم ساخت داخل کنیم و در زمینه صنایع روشنایی که در حال حاضر شروع به فعالیت کرده‌ایم، نزدیک به ۸ قلم محصول به‌روز و باکیفیت و قابل رقابت تولید کردیم.

این شرکت شامل بخش‌های مختلفی است که از جمله آن بخش تحقیق و توسعه واحد مکانیک است که وظیفه طراحی قطعات کارخانه را بر عهده دارد؛ در واحد فنی و مهندسی، طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به صورت صفر تا صد توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود.

در واحد SMD این شرکت، قطعاتی مثل مقاومت و خازن بر روی بُردهای الکترونیک مونتاژ می‌شود و در واحد کنترل کیفیت، کنترل مواد اولیه ورودی محصولات حین تولید و محصولات نهایی انجام می‌شود و خط تولید قطعات الکترونیک این شرکت نیز وظیفه مونتاژ، تست و بسته‌بندی را بر عهده دارد.

ساخت گلخانه‌ای با فناوری "اینترنت اشیاء" با ۹۵ درصد کاهش مصرف آباز واردات تا تولید محصولات "های‌تک" دندان‌پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.