تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر : 50469

ساخت بالگرد نیمه‌سنگین کاملاً ایرانی آغاز شد!

ساخت بالگرد نیمه‌سنگین کاملاً ایرانی آغاز شد!

ساخت بالگرد نیمه‌سنگین کاملاً ایرانی آغاز شد! – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همک..

ساخت بالگرد نیمه‌سنگین کاملاً ایرانی آغاز شد! – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها)، طراحی و ساخت نمونه اولیه بالگرد نیمه سنگین با کمک توان و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات اولیه آن در حال تولید است.

قطعات این بالگرد با رعایت استاندارد جهانی(TC) تولید می‌شوند و به بازار غیرنظامی وارد خواهند شد.

این بالگرد در کلاس وزنی نیمه‌سنگین است و فضایی برای ۲ خدمه، ۱۳ سرنشین، ۴ بلید و ۲ موتور در آن تولید شده است؛ پروژه طراحی و ساخت یک نمونه پروازی از بالگرد متداول، منطبق با استانداردهای بین‌المللی هواپیمایی کشوری نیز با همکاری شرکت پنها آغاز شده است.

طراحی و تولید بالگرد متوسط و نیمه‌سنگین از جمله اهداف کلانی است که در ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفنه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود؛ در واقع یکی از اصول مطرح شده در سند جامع توسعه هوافضای کشور استفاده حداکثری از توان داخلی و فعال‌سازی ظرفیت‌ها است.

طرح کلان ملی فناوری طراحی و ساخت یک نمونه پروازی از بالگرد متداول نیز با همین هدف و در راستای استفاده از توان تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه در حال اجرا است.

ضبط صدای بالگرد نبوغ بر فراز مریخ+فیلمضرورت بازسازی و استقرار بالگرد اورژانس هوایی در ایلام/ اختصاص بالگرد طی هفته‌های آتی انجام می‌شود

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.