تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 593090

زگیل تناسلی در زنان چگونه به‌ وجود می‌آید و از چه طریقی درمان می‌شود؟

زگیل تناسلی در زنان چگونه به‌ وجود می‌آید و از چه طریقی درمان می‌شود؟

زگیل تناسلی در زنان به ­خاطر رابطه جنسی و منتقل­­ شدن ویروس HPV به­ وجود می­آید. این زگیل­ها در بیشتر مواقع خطرناک نیستند اما می­توان گفت که در برخی موارد نادر می­توانند موجب بروز سرطان دهانه رحم شوند. به­ همین­ دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزئیات این بیماری و روش­های

زگیل تناسلی در زنان به ­خاطر رابطه جنسی و منتقل­­ شدن ویروس HPV به­ وجود می­آید. این زگیل­ها در بیشتر مواقع خطرناک نیستند اما می­توان گفت که در برخی موارد نادر می­توانند موجب بروز سرطان دهانه رحم شوند. به­ همین­ دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزئیات این بیماری و روش­های درمان آن آشنا کنیم. همچنین قرار است تا در رابطه با راه­های پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی با شما صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

زگیل تناسلی زنان چیست؟

زگیل تناسلی زنان عارضه­ای است که به‌ دلیل رابطه جنسی ایجاد می­شود. ظاهر این بیماری مشابه گوشت اضافه­ای است که روی واژن، دهانه رحم یا کشاله ران به ­وجود می­آید. به ­همین ­دلیل باید گفت که گوشت اضافه حاصل از زگیل تناسلی در زنان نمی­تواند درد زیادی را به زنان تحمیل کند. اما این حرف تا زمانی درست است که هیچ اصطکاکی صورت نگیرد.

زیرا در صورت داشتن رابطه جنسی مجدد یا ایجاد اصطکاک به هر دلیل دیگری، این زگیل­ها شروع به خون‌ریزی و زخم­شدن خواهند کرد. ممکن است بپرسید که آیا می­توان در روابط جنسی بدون دخول از ابتلا به چنین بیماری در امان ماند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نه!

زیرا فرقی نمی­کند که رابطه جنسی شما واژینال باشد یا دهانی، مهم این است که زگیل تناسلی به ­خاطر وجود ویروس HPV می­تواند به بدن شریک جنسی شما منتقل شود.

با روش­های درمان زگیل تناسلی آشنا شوید

درمان زگیل تناسلی در زنان می­تواند از طریق داروهای موضعی صورت گیرد. همچنین لازم به ذکر است که به ­کمک جراحی و لیزر نیز می­توان برای درمان این بیماری اقدام کرد. در ادامه با ما همراه بمانید. زیرا قصد داریم تا به تشریح تک­تک موارد گفته­شده پرداخته و به این سوال مهم پاسخ دهیم که کدام یک از این روش­ها برای درمان زگیل مناسب­تر هستند؟

معرفی پمادهای موضعی برای درمان زگیل تناسلی زنان

از آن جایی که زگیل به­ عنوان یک زائده پوستی شناخته می­شود، باید بگوییم که پمادها می­توانند نقش مهمی در مسائل مربوط به زگیل تناسلی زنان و درمان آن ایفا کنند. زیرا پمادها قادر هستند تا بافت زگیل را تخریب کرده و این کار را تا جایی ادامه دهند که هیچ اثری از وجود زگیل روی آلت تناسلی و اطراف آن باقی نماند.

اما سوال اینجاست که این پمادها در چه انواعی وجود دارند؟ آیا می­توان هر یک از آنها را به ­صورت دلخواه انتخاب کرد و به نتیجه مورد نظر در درمان زگیل تناسلی در زنان رسید؟

برای پاسخ به این سوال قصد داریم تا در رابطه با سه داروی موضعی معروف با شما صحبت کنیم و به تشریح و بررسی کاربرد هر یک از آنها بپردازیم.

زگیل تناسلی در زنان چگونه به¬‌ وجود می‌آید و از چه طریقی درمان می‌شود؟

پودوفیلین چیست و چگونه قادر به درمان زگیل است؟

پودوفیلین دارویی است که به­ صورت محلول در اختیار پرستار قرار می­گیرد. باید گفت که این محلول می­تواند به مرور زمان تمام زائده­های موجود روی پوست شما را از بین ببرد. روش استفاده از پودوفیلین به این صورت است که پرستار باید مقداری از محلول را روی پنبه بریزد.

سپس پنبه آغشته به پودوفیلین را روی زگیل شما بمالد. همچنین لازم به ذکر است که پرستار بعد از حدود چهار ساعت، باید اقدام به پاک­ کردن محلول کند. در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که برای گرفتن نتیجه باید این محلول را به مدت چهار تا شش هفته استفاده کرد.

داروی پودوفیلوکس چه نقشی در درمان زگیل تناسلی زنان دارد؟

خلاف پودوفیلین که بدون کمک پرستار قادر به استفاده از آن نیستید، باید بگوییم که پودوفیلوکس را می­توانید در خانه برای زگیل تناسلی در زنان استفاده کنید. روش استفاده از این محلول به­ صورتی است که پنبه را به مقداری از آن آغشته کرده، سپس روی زگیل­ها بمالید. توجه کنید که این کار را باید دو بار در روز به­ مدت سه روز ادامه دهید.

اینترفرون چیست و تا چه اندازه در درمان زگیل تاثیرگذار است؟

از آن جایی که یکی از عوامل ابتلا به زگیل تناسلی زنان، سیستم ایمنی ضعیف است، اینترفرون می­تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. به­ همین­ دلیل به ­واسطه افزایش سیستم ایمنی، زگیل بعد از مدتی درمان خواهد شد. علاوه ­بر این­ها باید گفت که این دارو هم به‌ صورت موضعی و ژل وجود دارد و هم از طریق تزریق می­توان از آن استفاده کرد.

اما در بین تمام موارد گفته­شده پیشنهاد ما روی تزریق اینترفرون است. زیرا تزریق می­تواند با سرعت بیشتری عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

در چه مواقعی نیاز به عمل جراجی وجود دارد؟

جراحی برای زمان­هایی کاربرد دارد که زگیل­ تناسلی در زنان به­ شدت بزرگ شده باشند یا تعداد آنها مانند گل کلم کنار یکدیگر رشد کرده باشد. باید گفت که مانند آنچه در مورد پمادها و داروهای موضعی گفتیم، واجب­بودن یا نبودن عمل جراحی بستگی به تشخیص و صلاح‌دید پزشک دارد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر جزء افرادی هستید که از عمل جراحی ترس داشته و استرس دردهای ناشی از آن را دارید، باید بگوییم که نگران نباشید. زیرا عمل جراحی جهت درمان زگیل توسط داروی بیهوشی صورت می­گیرد.

به ­طوری که آن قسمت از پوست که به زگیل تناسلی زنان دچار شده را بعد از بیهوش­کردن شخص اقدام به برش و جداسازی خواهند کرد.

در روش درمانی لیزر چگونه اقدام به از بین بردن زگیل می­کنند؟

آخرین روشی که به­ عنوان درمان زگیل تناسلی در زنان قصد معرفی­کردن آن را داریم، لیزر است. در این روش از اشعه قدرتمندی برای نابودکردن زگیل استفاده می­کنند. ممکن است بپرسید که آیا استفاده از این اشعه موجب تحمیل درد به بیمار خواهد شد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم بله!

زیرا قدرت این اشعه به حدی زیاد است که بافت­های زگیل را از هم جدا کرده و می­سوزاند. به­ همین ­دلیل این نکته را در نظر بگیرید که لیزر باعث ایجاد درد ناحیه آلوده به زگیل خواهد شد.  همچنین باید این مسئله را لحاظ کنید که استفاده از روش لیزر عوارض خاص خود را دارد. به­ طوری که امکان تحریک محل زگیل بعد از استفاده از این روش وجود خواهد داشت.

اینکه زگیل تناسلی در زنان چیست و چه راه­هایی برای درمان آن وجود دارد می­تواند سوال خیلی از افراد باشد. چون عامل اصلی ابتلا به این بیماری رابطه جنسی بوده که هر کسی ممکن است به آن دچار شود. به ­همین ­دلیل باید گفت که روش­های درمانی زیادی برای این بیماری وجود دارد.

این روش­ها می­توانند داروهای موضعی یا عمل­های جراحی باشند که استفاده از هر یک از آنها بستگی به تشخیص و نظر پزشک دارد.  پس اگر به­ خاطر ویروس HPV یا پایین­آمدن سیستم ایمنی بدن دچار زگیل تناسلی شده­اید، باید بگوییم که زگیل تناسلی زنان نمی­تواند عارضه خطرناکی باشد.

این موضوع به معنای نادیده­گرفتن این بیماری نیست. چون ممکن است در برخی موارد، زگیل تناسلی در زنان تبدیل به یک توده سرطانی شود. از این رو فراموش نکنید که در صورت مشاهده چنین عارضه­ای در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید.

چون هر یک از روش­های درمانی زگیل تناسلی دارای عوارض و پیامدهای خاص خود هستند که در صورت مصرف آنها بدون تجویز پزشک، ممکن است متحمل درد و بیماری­های دیگری نیز بشوید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.