تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 16584

زولا چیست؟ هر آنچه که باید از بازی Zula بدانید

زولا چیست؟ هر آنچه که باید از بازی Zula بدانید

زولا چیست؟ هر آنچه که باید از بازی Zula بدانید حتما برای شما هم پیش آمده که در وب سایت‌های مختلف، بیلبوردهای خیابانی یا حتی متروهای شهری با تبلیغات بازی زولا مواجه شده باشید؛ اگر شناخت کافی از این بازی تیراندازی ندارید و به دنبال تجربه‌ی یک بازی رایگان هستید، شاید بهتر باشد که اطلاعات بیشتری از Zula کسب کنید.
اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشید، قطعا می‌دانید در سال‌های اخیر عناوین رایگان یا همان Free to Play بسیار زیادی منتشر شده‌ و جامعه‌ی بزرگ و قابل توجهی را تشکیل داده‌اند. معمولا روند این دسته از بازی‌ها طوری است که باید به صورت چند نفره و آنلاین آن‌ها را تجربه کنید؛ همین مسئله، پتانسیل زیادی را در اختیار توسعه دهندگان بازی‌ها قرار داده تا بتوانند سبک‌های مختلفی را در این بستر، تولید کنند.
علاوه بر این موضوع، اهمیت نگاه به ورزش های الکترونیکی باعث شده که زولا نیز، سرمایه گذاری بزرگی را در این بخش انجام دهد. طبق گزارش‌های منتشر شده این بازی آنلاین، در چند سال فعالیت خود، بیش از ۲۵۰ میلیون تومان جوایز نقدی و غیرنقدی به کاربران خود اهدا کرده است.
این روند با برگزا..

زولا چیست؟ هر آنچه که باید از بازی Zula بدانید

حتما برای شما هم پیش آمده که در وب سایت‌های مختلف، بیلبوردهای خیابانی یا حتی متروهای شهری با تبلیغات بازی زولا مواجه شده باشید؛ اگر شناخت کافی از این بازی تیراندازی ندارید و به دنبال تجربه‌ی یک بازی رایگان هستید، شاید بهتر باشد که اطلاعات بیشتری از Zula کسب کنید.

اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشید، قطعا می‌دانید در سال‌های اخیر عناوین رایگان یا همان Free to Play بسیار زیادی منتشر شده‌ و جامعه‌ی بزرگ و قابل توجهی را تشکیل داده‌اند. معمولا روند این دسته از بازی‌ها طوری است که باید به صورت چند نفره و آنلاین آن‌ها را تجربه کنید؛ همین مسئله، پتانسیل زیادی را در اختیار توسعه دهندگان بازی‌ها قرار داده تا بتوانند سبک‌های مختلفی را در این بستر، تولید کنند.

علاوه بر این موضوع، اهمیت نگاه به ورزش های الکترونیکی باعث شده که زولا نیز، سرمایه گذاری بزرگی را در این بخش انجام دهد. طبق گزارش‌های منتشر شده این بازی آنلاین، در چند سال فعالیت خود، بیش از ۲۵۰ میلیون تومان جوایز نقدی و غیرنقدی به کاربران خود اهدا کرده است.

این روند با برگزاری مسابقات ویژه نوروز ادامه یافت و هم اکنون مسابقات هفتگی این بازی در جریان است که کاربران با شرکت در آن می توانند، برای کسب جایزه ۱۰ میلیون تومانی در هر هفته تلاش کنند.

برگزاری مسابقات حرفه‌ای به این شکل در کشور باعث می شود که بازی های ویدئویی به سمت حرفه‌ای شدن پیش برود و شاهد پیشرفت بازیکن‌های ایرانی در این حوزه در سطح جهان باشیم.

زولا

یکی از ژانرهایی که از دهه‌های قبل بین بازیکنان ایرانی به محبوبیت رسیده، تیراندازی اول شخص است که به لطف عناوینی مانند Counter-Strike همواره از جایگاه خوبی بین بازیهای ایرانی بهره می‌برد؛ البته چنین چیزی تنها محدود به کشور ما نیست و تیراندازی اول شخص یا همان First Person Shooter یکی از پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان به شمار می‌رود.

با احترام به همین سلیقه، شرکت سورنا گیمز تصمیم گرفت تا بازی تیراندازی زولا را برای کاربران ایرانی بومی‌سازی کند. این بازی در اصل توسط شرکت ترکیه‌ای مدبایت گیمز توسعه یافته است. بعدها توسط استودیوی ایرانی سورنا گیمز، محتویات جدیدی به بازی اضافه شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وجود سلاح‌های ایرانی و نقشه‌های تهران و پرسپولیس اشاره کرد.

زولا

حضور یک شرکت ایرانی به عنوان یکی از توسعه دهندگان و به دنبال آن وجود منوی تماما فارسی در بازی زولا می‌تواند تجربه‌ی متفاوت‌تری از نمونه‌های مشابه خارجی را برای کاربران رقم بزند. همچنین، با توجه به بهره‌وری از سرورهای داخلی، کاربران ایرانی می‌توانند بازی آنلاین Zula را با اینترنت نیم‌بها تجربه کنند که یکی دیگر از مزایای این بازی به حساب می‌آید.

بنابراین تمام کاربران می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ی خاصی، حتی بدون نیاز به یک اینترنت پر سرعت از تجربه‌ی بازی زولا در کنار دوستان خود لذت ببرند.

Zula در حال حاضر فقط و فقط برای پلتفرم رایانه‌های شخصی (PC) و سیستم عامل ویندوز منتشر شده و به گفته‌ی سورنا گیمز، به زودی نسخه‌ی موبایل آن هم برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS عرضه خواهد شد تا کاربران تلفن‌های هوشمند هم از تجربه‌ی این بازی چند نفره‌ی رایگان در کنار دوستان خود، بی‌بهره نمانند. همچنین حالت بتل رویال آن هم در راه است.

گرافیک بازی زولا در سطح قابل قبولی قرار دارد اما هرگز نمی‌توان آن را با تیراندازی‌های روز دنیا در سال ۲۰۲۰ میلادی مقایسه کرد؛ البته این تنها نیمه‌ی خالی لیوان است. گرافیک این بازی با توجه به وسعت نقشه‌ها و تعداد بازیکنان، بهینه‌سازی خوبی روی رایانه‌های شخصی دارد و حتی کسانی که سخت‌افزار متوسط یا ضعیفی هم دارند، می‌توانند بازی زولا را روی کامپیوترهای خود، تجربه کنند.

زولا

وجود حالت‌های مختلف تا حد زیادی از اسارت بازی در دام تکرار جلوگیری می‌کند. این حالت‌ها عبارت‌اند از:

  1. مبارزه تیمی
  2. تحت تعقیب
  3. خرابکاری
  4. قتل عام
  5. اسکورت
  6. شکار رئیس

حالت مبارزه تیمی در بازی زولا

در حالت مبارزه تیمی یا همان Team Deathmatch، دو تیم حداکثر ۸ نفره در مقابل همدیگر صف‌آرایی می‌کنند. تیمی که زودتر به یکی از امتیازهای ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ یا ۲۰۰ برسد، به عنوان برنده‌ی مسابقه معرفی خواهد شد. بنابراین تنها کاری که در این حالت باید انجام دهید، این است که حداکثر همکاری‌ را با هم‌تیمی‌های خود داشته باشید تا بتوانید آمار قتل‌هایتان را زودتر از تیم حریف، به امتیاز مورد نظر برسانید.

حالت تحت تعقیب در بازی زولا

حالت تحت تعقیب در بازی Zula، معادل Wanted Mode است که طی آن تمام بازیکنان باید تلاش خود را به کار بگیرند تا بازیکنی که در نقشه مشخص شده را، از پا دربیاورند. بازیکنی که موفق به انجام این کار شود، خودش به شخص تحت تعقیب تبدیل شده و همین روند تا پایان بازی ادامه پیدا می‌کند. در این بخش از بازی، برنده کسی خواهد بود که امتیازات بیشتری را به واسطه‌ی کشتن افراد تحت تعقیب، به دست آورد؛ حداکثر امتیاز لازم عدد ۳۰ بوده و این مقدار توسط خود بازیکنان تعیین می‌شود.

حالت خرابکاری در بازی زولا

در این بخش هم بازیکنان می‌توانند در قالب تیم‌هایی حداکثر ۸ نفره در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. یک تیم موظف است تا در یکی از نقاط تعیین شده بمب را به کار بگذارد و تیم دیگر هم وظیفه می‌یابد تا بمب را خنثی کند؛ با این حال بازیکنان می‌توانند این بخش را با کسب حداکثر امتیاز لازم هم به پایان برسانند و برای این کار، تنها کاری که باید انجام دهند، کشتن تمامی نفرات تیم مقابل است.

محبوبیت و اهمیت حالت خرابکاری یا همان Sabotage تا حدی بوده که سازندگان بازی Zula ترجیح دادند تا نقشه‌هایی را مختص این حالت طراحی کنند. از جمله‌ی این نقشه‌ها می‌توان به شهر قدیمی، کمپ پناهندگان و فاولا اشاره کرد.

حالت قتل عام در بازی زولا

قتل عام که به آن Free for All هم گفته می‌شود، تنها بخشی از بازی Zula به حساب می‌آید که روند آن به صورت انفرادی است، نه تیمی. در این حالت بازیکنان می‌توانند هم محدودیت امتیازی و هم محدودیت زمانی را به صورت دلخواه برای رقابت خود در نظر بگیرند و هر بازیکنی که بتواند امتیاز بیشتری را به دست بیاورد، به عنوان پیروز مسابقه، معرفی می‌شود.

حالت اسکورت در بازی زولا

در این حالت هم دو تیم حداکثر ۸ نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. یک تیم وظیفه دارد تا خودرویی که در حال حرکت است را اسکورت کند تا به سلامت به خط پایان برسد. تیم دیگر هم وظیفه می‌یابد تا مانع از این اتفاق شود.

حالت اسکورت در ۳ راند انجام می‌شود و در هر راند تیم‌ها وظایف‌شان را با یکدیگر معاوضه می‌کنند تا شرایط عادلانه‌تری در این میدان نبرد حاکم شود.

حالت شکار رئیس در بازی زولا

همان حالت Boss Hunt بوده که شباهت زیادی هم به حالت مبارزه تیمی دارد. تنها تفاوت این بخش با Team Deathmatch، در این است که یک نفر از اعضای هر تیم به عنوان رئیس شناخته می‌شود. اگر رئیسی بتواند رئیس تیم مقابل را از پا دربیاورد، امتیازی که از کشتن او کسب می‌کند، دو برابر خواهد بود. با این حال اگر بازیکنان عادی رئیس را بکشند، همان امتیاز یک برای تیم آن‌ها محاسبه خواهد شد.

علاوه بر بخش‌های مختلف، نقشه‌های متنوعی هم برای بازی Zula طراحی شده است. همان طور که پیش از این هم اشاره شد، دو نقشه‌ی تهران و پرسپولیس، مپ‌های ایرانی بازی هستند که توسط تیم سورنا گیمز ساخته شده‌اند. بنابراین چه از لحاظ روند مبارزات و چه از لحاظ بصری، هیچ یکنواختی در این بازی وجود ندارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد تنوع در روند بازی زولا می‌شود، وجود سلاح‌های مختلف است. این سلاح‌ها عبارت‌اند از:

  • سلاح سرد
  • اسلحه سنگین
  • تک تیرانداز
  • اسلحه سبک
  • نارنجک و دودزا
  • کلت کمری

هر یک از این نوع سلاح‌ها، مدل‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند که قابلیت‌های منحصر به فردی دارند. بنابراین، استفاده از سلاح‌ها مختلف با ویژگی‌های انحصاری می‌تواند همه چیز را برای یک همکاری تیمی هیجان‌انگیز آماده کند. بازی زولا سعی کرده تا با طراحی انواع اسلحه، تمام سلیقه‌ها را در بازی‌های تیراندازی اول شخص مد نظر خود قرار داده باشد.

زولا

البته بازیکنان می‌توانند در صورت تمایل سلاح‌های خود را ارتقا دهند. این ارتقا با استفاده از امتیازات درون بازی صورت می‌گیرد که به زعم بسیاری از بازیکنان، زمانبر است؛ با این حال، اگر قصد دارید که با سرعت بیشتری پیشرفت کنید و از رقبای خود جلو بیافتید، می‌توانید در صورت دلخواه با استفاده از پول واقعی از فروشگاه درون بازی خریدهای خود را انجام دهید.

همچنین امکان خرید سیزن پس هم وجود دارد. با این کار بازیکنان باید ماموریت‌های خاصی را در طول بازی به انجام برسانند و در این صورت از امتیازات ویژه و ارزشمندی در بازی زولا بهره‌مند می‌شوند.

وجود تیم پشتیبانی در ایران، یکی دیگر از عواملی است که خیال بازیکنان Zula را آسوده کرده است؛ حمایت شرکت سورنا گیمز از کاربران این اثر تا برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان زولا هم کشیده شده و در هر فصل، به برندگان این رقابت‌ها، جوایز نفیسی اهدا می‌گردد.

با این تفاسیر، می‌توان بازی زولا و نگرش توسعه‌دهندگان آن را به عنوان موجی مثبت در عرصه‌ ورزش‌های الکترونیک یا همان Esports در ایران تلقی کرد؛ عرصه‌ای که متاسفانه این روزها، مورد بی‌مهری بسیاری از افراد فعال در این زمینه، قرار گرفته است.

ویژگی های بازی زولا به همین جا محدود نمی‌شود؛ در طول چند سالی که این بازی به صورت رایگان عرضه شده، سازندگان آن ثابت کرده‌اند حمایت خوبی از آن دارند و همواره شاهد انتشار به‌روزرسانی‌های متعددی برای بازی Zula بوده‌ایم.

اگر به دانلود رایگان بازی زولا و نصب و تجربه‌ی آن علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید از این لینک به جامعه‌ی بزرگ جنگجویان Zula، بپیوندید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.