تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۳۳
کد خبر : 66698

زورگویی علنی تسلا به خریداران؛ زیاد با صندلی ماشین ور بری غیرفعالش می‌کنیم!

زورگویی علنی تسلا به خریداران؛ زیاد با صندلی ماشین ور بری غیرفعالش می‌کنیم!

زورگویی علنی تسلا به خریداران؛ زیاد با صندلی ماشین ور بری غیرفعالش می‌کنیم!تسلا روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که اختیار راننده در استفاده از صندلی‌ها را سلب خواهد کرد! در ادامه با جزئیات بیشتر همراه گجت..

زورگویی علنی تسلا به خریداران؛ زیاد با صندلی ماشین ور بری غیرفعالش می‌کنیم!

تسلا روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که اختیار راننده در استفاده از صندلی‌ها را سلب خواهد کرد! در ادامه با جزئیات بیشتر همراه گجت نیوز باشید.

به نظر می‌رسد تسلا مشغول کار روی یک قابلیت جدید برای خودروهای برقی خود است که البته بعید است کسی تقاضای آن را داشته باشد! ظاهراً در آینده اگر سرنشین بیش از حد صندلی را دستکاری کند، خودرو به‌صورت خودکار کنترل‌های آن را غیرفعال خواهد کرد.

تسلا مدل Y

به گفته هکر و محققی با نام کاربری greentheonly در توییتر، این خودروساز بزرگ آمریکایی این قابلیت جدید را در راستای جلوگیری از دستکاری بیش از حد کنترل‌های صندلی ارائه خواهد داد. این شرکت به‌تازگی شروع به نصب موتورهای صندلی جدید در تسلا مدل ۳ و مدل Y کرده که البته نه توسط «یانگ‌فنگ» (Yangfeng)، بلکه توسط «بروز» (Brose) ساخته شده است.

کاربر مذکور می‌گوید تفاوت برجسته بین موتورهای قبلی و موتورهای جدید تسلا، قابلیت تشخیص استفاده بیش از حد از صندلی است. به عبارتی دیگر، این قابلیت جدید در صورتی که فرد بیش از حد صندلی را دستکاری کند و حرکت بدهد، به آن هشدار خواهد داد. پس از آن، اگر فرد توجهی به هشدارها نکند، کاملاً کنترل صندلی را غیر فعال خواهد کرد. در واقع این فناوری تعداد دفعاتی را که صندلی حرکت داده می‌شود، ثبت می‌کند و بر پایه داده‌ها اقدام به هشدار و نهایتاً غیر فعال‌سازی می‌کند.

تسلا مدل 3

همچنین بخوانید:

ادعای بزرگ ایلان ماسک؛ تکنولوژی خودران تسلا، از مغز انسان هم مطمئن‌تر است!

شاید در ابتدا این‌طور به نظر بیاید که تسلا اختیار رانندگان را سلب می‌کند، ولی باید به این نکته توجه داشت که صندلی‌ در صورت دستکاری «بیش از حد» غیرفعال می‌شود و این قابلیت در مواقعی از جمله دستکاری صندلی توسط کودکان، می‌تواند کارآمد ظاهر شود. اولین پیام هشدار پس از ۹۰ ثانیه استفاده از صندلی طی یک بازه ۵ دقیقه‌ای به نمایش در می‌آید. با نگاهی کلی به این قابلیت می‌توان نتیجه گرفت که آنچنان قابلیت آزاردهنده یا بیهوده‌ای نیست. در هر صورت، باید منتظر ماند و دید در عمل چگونه ظاهر خواهد شد.

منبع :Gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.