تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 42188

زنگ خطر تشدید مشکلات روانی در جوانان اروپایی

زنگ خطر تشدید مشکلات روانی در جوانان اروپایی

زنگ خطر تشدید مشکلات روانی در جوانان اروپایی محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ مراجعه نوجوانان درگیر با مشکلات روانی این بیماریِ جهانی را در کشورهای اروپایی به ‌شدت افزایش داده است.
به گزارش ایسنا، بخش خ..

زنگ خطر تشدید مشکلات روانی در جوانان اروپایی

زنگ خطر تشدید مشکلات روانی در جوانان اروپایی

محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ مراجعه نوجوانان درگیر با مشکلات روانی این بیماریِ جهانی را در کشورهای اروپایی به ‌شدت افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان‌ها در فرانسه و بلژیک با افزایش ۸۰ درصدی مراجعه نوجوانان زیر ۱۵ سال روبه‌رو هستند.

تقاضا برای ویزیت در بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان اراسم بروکسل در یک سال گذشته تقریبا ۴ برابر افزایش یافته است. لیست انتظار آنچنان طولانی است که وقت ملاقات ممکن است برای سه ماه پس از درخواست داده شود. در این بیمارستان دو چالش روانی دلیل اصلی تقاضا برای ملاقات با روانپزشکان است: پریشانی و گم کردن نقاط اتکای زندگی روزمره.

پرفسور ماری دلهایه (Marie Delhaye)، روانپزشک اطفال بیمارستان اراسم می‌گوید: مشکل به همین دو بیماری ختم نمی‌شود. چالش‌های تغذیه به شکل لاغری مفرط بروز پیدا می‌کند. نوجوانانی داشتیم که ۲۰ کیلو کاهش وزن داشتند و پدر و مادرهایشان متوجه هیچ چیز نشده بودند. به علاوه افسردگی شدید و حتی روان‌پریشی هم گریبان نوجوانان را می‌گیرد.

برای مقابله با موج جدید بیماری‌های روانی، بیمارستان اراسم برنامه کاری خود را تغییر داده است. بستری در بخش خدمات درمانی کوتاه‌تر اما بیشتر شده و آهنگ تندتری به خود گرفته است.

بنابر گزارش یورونیوز، نظام بهداشت و درمان تلاش می‌کند به موارد ضروری ناهنجاری‌های روانی پاسخ دهد. اما بسیاری از روانپزشکان از همین حالا زنگ خطر را برای دوره «احتمالی» پساکرونا به صدا درآورده اند. نوجوانان و جوانان کم سن و سال امروز که قرنطینه‌های طولانی را پشت سر گذاشته در سال‌های آینده با مشکلات ناشی از این دوره سخت روبه‌رو خواهد شد. چالش احتمالی دیگر یعنی بحران اقتصادی در اروپا بدون چشم‌انداز بهبود است که همین نسل را بار دیگر با مخاطرات روانی دیگری روبه‌رو خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.