تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر : 66880

زمان خداحافظی با ایستگاه فضایی بین المللی فرا رسیده است

زمان خداحافظی با ایستگاه فضایی بین المللی فرا رسیده است

زمان خداحافظی با ایستگاه فضایی بین المللی فرا رسیده استبه گفته ناسا زمان خداحافظی با ایستگاه فضایی بین المللی فرا رسیده و قرار است که به زودی بازنشسته شود، اما علت این کار چیست؟
به نظر می‌رسد پایان کا..

زمان خداحافظی با ایستگاه فضایی بین المللی فرا رسیده است

به گفته ناسا زمان خداحافظی با ایستگاه فضایی بین المللی فرا رسیده و قرار است که به زودی بازنشسته شود، اما علت این کار چیست؟

به نظر می‌رسد پایان کار ایستگاه فضایی بین المللی فرا رسیده و ناسا می‌خواهد این سازه عظیم را به تعطیلات بفرستد. البته قرار بر این بوده که خیلی زودتر از این‌ها بازنشستگی این ایستگاه به وقوع بپیوندد، اما به درخواست دولت بایدن، این پروسه به زمان دیگری موکول شده است.

زمان خداحافظی با ایستگاه فضایی بین المللی

بیل نیلسون، رئیس ناسا با قبول درخواست دولت بایدن و با همکاری آژانس فضایی اروپا، آژانس فضایی ژاپن، آژانس فضایی کانادا و آژانس فضایی روسکاسموس روسیه تا پایان دهه میلادی پیش رو برنامه‌هایش را به تعویق انداخته است.

به گفته ناسا پس از این که ماموریت این سازه عظیم در سال ۲۰۳۰ تمام شود، در ناحیه دورافتاده‌ای در اقیانوس آرام به نام «نقطه هیچکس» فرود خواهد آمد. این نقطه مدفن فضاپیماهای فرود آمده آژانس‌های فضایی بین المللی است و ۱۶۰۰ مایل با خشکی فاصله دارد. روسیه تاکنون لاشه ۲۶۰ فضاپیما را در آن منطقه دفن کرده است.

ناسا می‌گوید ایستگاه‌های فضایی بین المللی شرایط ورود به جو را برای فضانوردان فراهم می‌کنند و سکوهای تجاری جایگزین این ایستگاه‌ها برای همکاری و تحقیقات علمی خواهند شد. پیرو خبر بازنشسته شدن این ایستگاه قدیمی، رابین گاتنز که مدیریت این ایستگاه را در مقر ناسا بر عهده دارد گفت:

ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد سومین و پربارترین دهه خود به عنوان یک پلتفرم علمی پیشگامانه در ریزگرانش می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.