تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 69330

زمان برای حیوانات کندتر از انسان‌ها می‌گذرد

زمان برای حیوانات کندتر از انسان‌ها می‌گذرد

زمان برای حیوانات کندتر از انسان‌ها می‌گذردبررسی جدید محققان نشان می‌دهد حیوانات گذر زمان را به گونه‌ای متفاوت نسبت به انسان‌ها درک می‌کنند و زمان برای برخی حیوانات کندتر از انسان‌ها می‌گذرد.
میزان سر..

زمان برای حیوانات کندتر از انسان‌ها می‌گذرد

بررسی جدید محققان نشان می‌دهد حیوانات گذر زمان را به گونه‌ای متفاوت نسبت به انسان‌ها درک می‌کنند و زمان برای برخی حیوانات کندتر از انسان‌ها می‌گذرد.

میزان سرعت پردازش اطلاعات دریافتی توسط مغز با درک زمان ارتباط مستقیمی دارد. حیوانات به ویژه حیوانات خانگی زمان تغذیه یا زمان بازگشت صاحبانشان به خانه را به یاد دارند، اما با وجود این، محققان بر این باورند که دانستن چنین اطلاعاتی به این معنا نیست که حیوانات می‌توانند گذر زمان را مشابه انسان‌ها درک کنند.

تفاوت در گذر زمان برای حیوانات و انسان‌ها

زمان

دانشمندان در تحقیقات جدید خود به حیوانات پالس‌های نوری خاصی را نشان دادند که به آرامی آغاز شده و سپس سرعت آن به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده بود. محققان با نشان دادن این پالس‌های نوری به حیوانات و اندازه‌گیری آنها دریافتند حیوانات کوچک‌تر با متابولیسم سریع‌تر قادرند فرکانس‌های بالاتری از نورهای چشمک‌زن را نسبت به حیوانات بزرگ‌تر شناسایی کنند.

در واقع برخی حیوانات اتفاقات را کندتر از آنچه ما می‌بینیم، مشاهده می‌کنند. علاوه بر این، محققان در این مطالعات متوجه شدند مارمولک‌ها و سمندرها زمان را نسبت به سگ‌ها و گربه‌ها کندتر درک می‌کنند. همچنین سگ‌ها دارای حافظه ضمنی بوده و قادرند زمان تغذیه و سایر اتفاق‌ها را با محرک‌های خود تشخیص دهند.

زمان

طبق گفته محققان، آن دسته از حیواناتی که به واکنش سریع نیازمندند، از لحاظ تکاملی دارای وضوح بهتری هستند؛ برای مثال برخی از حیوانات برای فرار از شکارچیان یا برای گرفتن سریع طعمه از وضوح بهتری بهره می‌برند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد حیوانات بر اساس نیازهای مختلف خود از تجربه زمان متفاوتی برخوردارند؛ مثلا برخی اره ماهی‌ها قبل از آغاز شکار با تقویت جریان خود در مغز می‌توانند درک خود از زمان را کندتر و تعداد فریم‌های قابل پردازش در ثانیه را بیشتر کنند. چنین اقدامی باعث می‌شود سرعت واکنش آنها به مراتب افزایش پیدا کند.

دکتر مری برچ (Mary Burch)، رفتارشناس حیوانات از انجمن حیوانات آمریکا (AKC) عنوان کرد سگ‌ها با وجود این که زمان را حس می‌کنند، اما از گذر زمان درکی نداشته و به همین دلیل آن را متفاوت با انسان‌ها تجربه می‌کنند. همچنین سایر رفتارشناسان حیوانات بر این باورند که ساعت درونی سگ‌ها نیز با ساعت درونی انسان‌ها متفاوت است. در واقع سگ‌ها مدت زمانی که می‌گذرد را درک می‌کنند، اما نحوه محاسبه زمان در سگ‌ها با انسان‌ها متفاوت خواهد بود.

منبعbgrمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.