تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 63741

زد ایکس ۱۹۴۹ ، یک پیکاپ غول پیکر چینی با احتمال ورود به ایران

زد ایکس ۱۹۴۹ ، یک پیکاپ غول پیکر چینی با احتمال ورود به ایران

زد ایکس ۱۹۴۹ ، یک پیکاپ غول پیکر چینی با احتمال ورود به ایران زد ایکس ۱۹۴۹ معرفی شد. این پیکاپ غول پیکر چینی از طراحی مدرن و پیشرانه قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این پی..

زد ایکس ۱۹۴۹ ، یک پیکاپ غول پیکر چینی با احتمال ورود به ایران

زد ایکس ۱۹۴۹ معرفی شد. این پیکاپ غول پیکر چینی از طراحی مدرن و پیشرانه قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این پیکاپ چینی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی زد ایکس اتو یا ژانگ ژینگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان چینی محسوب می‌شود که مدت‌ها قبل در بازار ایران نیز حضور پیدا کرد، اما به دلیل تغییر نام محصولات این شرکت بسیاری از مشتریان ایرانی با نام این برند چینی آشنایی ندارند. در واقع شرکت زد ایکس اتو چندین سال است که با شرکت بهمن موتور همکاری داشته و شاسی بلند لندمارک نیز متعلق به این برند است. همچنین پیکاپ کاپرا که توسط بهمن موتور به بازار عرضه می‌شد و در حال حاضر نسخه جدید آن با نام کاپرا ۲ در بازار به فروش می‌رسد نیز به به شرکت ZX تعلق دارد؛ خودرویی که در بازارهای صادراتی با نام گرند تایگر نیز شناخته می‌شود.

زد ایکس 1949

شرکت چینی ZX Auto با وجود این که در حوزه مدل‌های تجاری موفق ظاهر نشده، اما برای سال ۲۰۲۲ میلادی سعی کرد تا با عرضه یک پیکاپ فول‌سایز بزرگ بخشی از سهم این بازار را به خود اختصاص دهد. این خودروساز در ابتدای سال ۲۰۲۱ از مدل کانسپت این پیکاپ با نام G9 پرده برداشت، اما اکنون این خودرو در مدل ۲۰۲۲ با نام Weishi 1949 معرفی شده که عدد ۱۹۴۹ به سال تاسیس این خودروساز اشاره دارد. البته نام رسمی این پیکاپ برای بازارهای صادراتی اعلام نشده و به همین دلیل بسیاری آن را با نام زد ایکس ۱۹۴۹ می‌شناسند.

مشخصات زد ایکس ۱۹۴۹

زد ایکس 1949

این خودروساز چینی در ساخت زد ایکس ۱۹۴۹ به جای استفاده از یک پلتفرم جدید از نسخه ارتقا پیدا کرده پلتفرم ترالورد (Terralord) اختصاصی خود استفاده کرده است. گفتنی است در گذشته بهمن موتور قصد دارد داشت این پیکاپ را مونتاژ و به بازار عرضه کند و حتی در نمایشگاه خودرو تهران نیز به شکل ویدیویی آن را معرفی کرده بود، اما پیکاپ ترالورد به دلیل مسائل مختلف مونتاژ و به بازار ایران عرضه نشد.

زد ایکس 1949

طول پیکاپ زد ایکس ۱۹۴۹ به حدود ۵.۳ متر می‌رسد که از این لحاظ کاملا به پیکاپ ترالورد شباهت دارد. البته این خودروساز چینی اعلام کرد در کنار نسخه استاندارد، نسخه لانگ آن که نسبت به نسخه استاندارد حدود ۳۰ سانتی‌متر کشیده‌تر است را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین مشتریان می‌توانند مدل آفرود با ارتفاع تعلیق بیشتر، لاستیک‌های آفرود، جلوپنجره مشکی و گاردهای مشکی رنگ محفظه بار را نیز برای این خودرو سفارش دهند.

زد ایکس 1949

برای مشتریان امکان سفارش پیکاپ زد ایکس ۱۹۴۹ با دو پیشرانه مختلف نیز فراهم شده است؛ پیشرانه نخست از نوع ۲.۳ لیتری توربو دیزلی ساخت رنونیسان بوده که طی همکاری با گیربکس دستی ۶ دنده قدرتی برابر با ۱۶۳ اسب بخار را ارائه خواهد داد. پیشرانه دوم نیز از نوع ۲ لیتری توربو بنزینی خواهد بود که طی همکاری با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار را ارائه دهد. مشتریان می‌توانند برای هر دو مدل سیستم محرکه دو دیفرانسیل را نیز سفارش دهند.

زد ایکس 1949

شرکت ZX Auto قصد دارد پیکاپ ۱۹۴۹ را در مدل ۲۰۲۲ بسته به نوع آپشن با قیمت حدود ۲۴ تا ۳۱ هزار دلار به بازار عرضه کند. این پیکاپ نسبت به پیکاپ‌های میان‌رده چینی در یک رده بالاتر قرار دارد و به همین دلیل می‌توان آن را با پیکاپ‌های گرانی چون مکسوس T90، جک هانتر و فوتون ژنرال مورد مقایسه قرار داد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.