تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر : 66516

زخم‌پوش‌های ترمیم بافت پوستی بومی‌سازی شد

زخم‌پوش‌های ترمیم بافت پوستی بومی‌سازی شد

زخم‌پوش‌های ترمیم بافت پوستی بومی‌سازی شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دانشمندان مرکز زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از لارو مگس موفق به تولید نوعی پوشش برای در..

زخم‌پوش‌های ترمیم بافت پوستی بومی‌سازی شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دانشمندان مرکز زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از لارو مگس موفق به تولید نوعی پوشش برای درمان زخم‌های مزمن شده است. همکاری مشترک محققان رشته‌های نساجی، کشاورزی و دانش سلولی امروز سبب شده است برای نخستین بار در کشور زخم‌پوش‌های ترمیم بافت، بومی شوند.

سالانه بیش از ۲۵ میلیون دلار ارز از کشور با هدف تأمین زخم‌پوش‌های مختلف خارج می‌شود، محصولاتی که حالا با تلاش دانشمندان ایرانی، امکان داخلی‌سازی آنها فراهم شده است. تولید زخم‌پوش‌های مورد نیاز برای بیماران پروانه‌ای از دیگر مزیت‌های حاصل‌شده از تجاری‌سازی این دانش در کشور است.

دانشمندان جهاد دانشگاهی تلاش کردند در سال‌های گذشته در جهت بومی‌سازی محصولاتی که در حوزه ترمیم بافت و زخم‌پوش‌ها کاربرد دارند، گام موثری در جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور بردارند.

"غلامرضا اسماعیلی جاوید" عضو هیئت علمی پژوهشکده زخم و ترمیم گفت: استفاده از لاروها می‌تواند ۱.۵ برابر سرعت ترمیم زخم را افزایش دهد و از آنطرف نیز عوارض و هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد.

"محسن فاتح" معاون پژوهشی پژوهشکده زخم و ترمیم بافت گفت:‌ این زخم‌پوش‌ها ناظر به یک بخشی از زخم‌هایی است که متعاقب دیابت ایجاد می‌شوند و بخشی از زخم‌ها نیز زخم‌های عروقی هستند که متعاقب ضایعات عروقی مثل واریس یا آسیب‌های عروقی ایجاد می‌شود.

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌های "قند خون، آرتروز و سیاتیک"ثبت اختراع یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه چاپگرهای سه‌بُعدیموافقت دولت با مفاد "طرح جهش تولید دانش‌بنیان"

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.